Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kaju Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2006 17:26 Viestin aihe: |
|
|
Taiga, mikä kiikari sulla on rihlakon päällä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kaju Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2006 17:29 Viestin aihe: |
|
|
...niin ja millä kaliiberilla? .308 win. ? millaista kasaa/100m olet saanut Taigalla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 204 Paikkakunta: www.kainuu.fi
|
Lähetetty: 10.04.2006 08:25 Viestin aihe: |
|
|
Vaikka kysymys ei olekkaan minulle ja menee muutenkin ohi topicin kerron silti: minulla on Taigassa (12 - 308) kiikarina Leopold 2-7/33 Jyväs-Metallin jaloilla. Ammuttaessa osumat tekevät tällä yhdistelmällä n. 25 cm kasaa sadan metrin matkalla ja peräkkäiset osumat voivat olla tällä alueella missä tahansa. Viimeksi kokeillessa tuloksesta siuvaantuneena ammuin viimeiset kolme kutia nopeaan tahtiin ilman kiikaria avotähtäimellä. Suureksi hämästyksekseni tulos oli 5cm kasa pistoolitaulun kympissä
Ilmeisesti aseen peruskäynti on kunnossa mutta jalka- kiikariyhdistelmä ei toimi kunnolla. Olisiko hyviä vihjeitä miten alkaa selvittää ongelmaa ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
junttieinari Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.04.2006 10:42 Viestin aihe: |
|
|
Elähtänyt mies:
Kehuit Sciroccoasi hyväksi. Minulla on ollut sellainen pari vuotta, mutta en ole kyllä siihen oikein tyytyväinen. 222:lla osuu kyllä tuelta tosi pientä kasaa, mutta liipaisu on niin jäykkä, että ilman tukea ampuminen on mahdotonta. Oletko tehnyt liipaisulle jotain? Kannattaako sitä paljon viilailla, kun käytän asetta myös haulikkona (kahdet piiput)?
Rihlan haulipiipullekaan en ole löytänyt panosta, jolla saisi kunnon kuvion. Voisitko vinkata mitä panosta käytät esim teerelle?
Kiitoooos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JTT Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.04.2006 11:09 Viestin aihe: |
|
|
Terve.
Pertille.
Minulla on Taiga 7,62x53R kaliiberissä ja kiikarina päällä Bushnellin 3200 elite kiinnitettynä Sakon optilock pikajalalla. Sillä tekee noin 40mm kasaa 100 metriin niillä latauksilla jotka siihen olen saanut käymään. Kannattaa kokeilla myös erilaaisia latauksia koska niissä näkyy olevan eroja.
Sinulla kyllä heittää nuo osumat niin paljon että luultavasti se ongelma on tuossa kiikarin kiinnityksessä tai kiikarissa. Jos mahdollista niin kokeile kiikaria jossakin toisessa aseessa jonka tiedät käyvän ok.
Siihen Taigan kiikarin kiinnityskiskoon kannattaa jyrsiä kolo rekyyli stopparille jos käyttää pikajalkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ukkovaris
|
Lähetetty: 13.04.2006 10:38 Viestin aihe: |
|
|
minulla oli valmetin haulikkorihla, 222 oli erittäin tarkka kiikarilla, mutta hauli puolelle en löytänyt oikein sopivaa patia, vaihdoin kevyempään kannettavaan, oli nimittäin aika paketti pitemmällä lenkillä. _________________ Ukkovaris |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elijas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.05.2006 23:50 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni Baikal Taiga 12/76-223 rem. Päällä aseessa leupoldin VX-II 2-7X33. Olen ampunut ainoastaan tehdasladattuja patruunoita. Yllätyksenä/helpotuksena parhaan kasan kolmella patruunalla antaa halvin mahdolinen eli American Eagle. Tänään kävin ampumassa 150m ja paras kasa 12mm ja huonoin 30mm. Itse olen huomannut, että baikkalilla ampuessa kannattaa pitää laukausten välillä tupakan mittainen tauko jotta piippu ehtii jäähtyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|