Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
TestoMan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 13:32 Viestin aihe: Asiallista näyttäisi olevan.... |
|
|
Hauska lukea tätäkin keskustelua ja ei voi kuin hymyillä kun katsoo kommentteja lopetustavoista. Onko kallon murskaaminen jänikselle jotenkin kivuliaampaa kuin niskan katkaisu kalikalla? Se on ainakin varma että kokemattomalle se on huomattavasti helpompaa. Se että kallon murskaaminen näyttää hieman ikävältä ei tee siitä moraalittomampaa tapaa lopettaa kituva eläin mikäli se tehdään sen takia, että eläin saadaan lopetettua mahdollisimman nopeasti. Mikäli taas se tehdään juuri tästä syystä mielestäni silloin se osoittaa pikemminkin huonoa makua.
Itse suosin napakkaa iskua haulikon piipulla niskaan. Todella helppoa ja nopeaa. Ja kaikille valittajille tiedoksi, että mielipiteenne ei minua kiinnosta. Näin olen aina tehnyt ja näin minua on aina opetettu tekemään. Haulikko on työkalu joka tästä operaatiosta ei mitenkään kärsi.
Enää kolmepäivää jahtikauden avaukseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pumppu-mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 13:36 Viestin aihe: - |
|
|
Vielä joku kerta sattuu kova kalloinen jänis ja piippu osoittaakin alas päin, kun olet jussin lopettanut.. _________________ TakametsienMies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.08.2008 21:53 Viestin aihe: Re: Asiallista näyttäisi olevan.... |
|
|
TestoMan kirjoitti: | Hauska lukea tätäkin keskustelua ja ei voi kuin hymyillä kun katsoo kommentteja lopetustavoista. Onko kallon murskaaminen jänikselle jotenkin kivuliaampaa kuin niskan katkaisu kalikalla? Se on ainakin varma että kokemattomalle se on huomattavasti helpompaa. Se että kallon murskaaminen näyttää hieman ikävältä ei tee siitä moraalittomampaa tapaa lopettaa kituva eläin mikäli se tehdään sen takia, että eläin saadaan lopetettua mahdollisimman nopeasti. Mikäli taas se tehdään juuri tästä syystä mielestäni silloin se osoittaa pikemminkin huonoa makua.
Itse suosin napakkaa iskua haulikon piipulla niskaan. Todella helppoa ja nopeaa. Ja kaikille valittajille tiedoksi, että mielipiteenne ei minua kiinnosta. Näin olen aina tehnyt ja näin minua on aina opetettu tekemään. Haulikko on työkalu joka tästä operaatiosta ei mitenkään kärsi.
Enää kolmepäivää jahtikauden avaukseen. |
Hakkaa vaan ihan kaikessa rauhassa vaikka päälläsi, kun tuntuu tuota testoo riittävän. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.08.2008 00:03 Viestin aihe: |
|
|
Voi tsiisus näitä...
Ensimmäinen asia, minkä isä minulle opetti oli se, että ase ei ole leikkikalu.
Toinen oli se, että aseella ei myöskään koskaan, siis KOSKAAN lyödä.
Niillä mennään ku ei muuta osata.
(nimim.: empä haluais olla Testomanin viereisessä passissa lopetuksen aikaan...) _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 08.08.2008 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Jänis roikotetaan takajaloista ja toisella kädellä lyödään kallon ja niskan yhtymäkohtaan (karateisku). Ei siihen mitään muuta tarvita _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.08.2008 22:39 Viestin aihe: |
|
|
jarih kirjoitti: | Jänis roikotetaan takajaloista ja toisella kädellä lyödään kallon ja niskan yhtymäkohtaan (karateisku). Ei siihen mitään muuta tarvita |
Juuri näin. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sako_92 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.08.2008 02:26 Viestin aihe: |
|
|
Miten te voitte tälläistä brutaalia asiaa käsitellä täällä!!!
Foorumin "sisäsiittoisten sääntöjen" mukaan se pitäisi viedä eläinlääkärille ja metsästäjältä luvat pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suppana Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2008 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Noni! Tuodaan myös oma näkemykseni esille tästä jäniksen lopetus asiasta.
Eli kaks vaihtoehtoa jota käytän on:
1. Mukaan .22lr pistooli+vaimennin+aliäänipatruuna ja niska tyveen laukaus.
2. Nykyisin on semmoisia lopetussisäpiippuja haulikkoon jotka ovat n. 10cm pitkiä, eli tämä pötkylä työnnetään kuin patruuna piippuun ja siihen patruuna sisään ja niskan tyveen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pystykorvamies Vieras
|
Lähetetty: 12.08.2008 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Suppana kirjoitti: | Noni! Tuodaan myös oma näkemykseni esille tästä jäniksen lopetus asiasta.
Eli kaks vaihtoehtoa jota käytän on:
1. Mukaan .22lr pistooli+vaimennin+aliäänipatruuna ja niska tyveen laukaus.
2. Nykyisin on semmoisia lopetussisäpiippuja haulikkoon jotka ovat n. 10cm pitkiä, eli tämä pötkylä työnnetään kuin patruuna piippuun ja siihen patruuna sisään ja niskan tyveen. | Siihen mitään pistoolia tartte..Isku niskaan niinkun ylhäällä sanottiin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suppana Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2008 21:34 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | 1. Mukaan .22lr pistooli+vaimennin+aliäänipatruuna ja niska tyveen laukaus.
2. Nykyisin on semmoisia lopetussisäpiippuja haulikkoon jotka ovat n. 10cm pitkiä, eli tämä pötkylä työnnetään kuin patruuna piippuun ja siihen patruuna sisään ja niskan tyveen. |
Lainaus: | Siihen mitään pistoolia tartte..Isku niskaan niinkun ylhäällä sanottiin.. |
mutta tuolla tavalla se on helppoa ja ei tuoteta eläimelle turhia tuskia vaikka se kuolisi kopauttamalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
khyl Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2007 Viestejä: 569 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.08.2008 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Entäs jos sen ampus vaan kerralla hengiltä eka laakilla? _________________ OHI MÄNNÖÖ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 12.08.2008 22:06 Viestin aihe: |
|
|
no sepäs se..
tahi takajaloosta kiinni ja kopsauttaa päänupin petäjän kylkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5425 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.08.2008 22:53 Viestin aihe: |
|
|
mc-manteli on tainnut olla joskus ihan oikeastikin jäniksenpyynnissä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KessU^ Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.08.2008 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Jep takajaloista kiinni ja kopautus puuhun tai kiveen. Joskus myös kun pikkusen jää kitumaan niin painaa jalalla kaulaan niin tukehtuu hyvin äkkiä. Viime syksynä tosin ampumistani 15 jänöstä 2 piti lopettaa juuri tukehduttamis menetelmällä. _________________ Laukausten määrä korvaavat panosten laadun ja osuma tarkkuuden.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cj Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.08.2008 12:16 Viestin aihe: |
|
|
Tukehdutushan taitaa olla laissa kielletty... Joten ei varmaan täällä kannata tuollaisia huudella. Minä en kyllä tukehduta mitään eläintä ja hyvä niin.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|