Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mosa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.12.2012 01:44 Viestin aihe: vahtiva metsästyskoira |
|
|
no minkämoinen jahti on sinun mieleen? tykkäätkö kuunnella ja metsästää esim. ajokoiran kanssa? onko mettoohaukku paree? entä onko peltolintuja ja noutohommia koiralle(kyyhky ja sorsa+fasaani)
joillakin on mäykky hirvikoirana ja joillakin on terrieri noutajana, mutta sen mihin se koirarotu on jalotettu, niin siinä hommas se tod. näk. parhaiten toimii. ja mihin itse sen koulutat. "joka paikan" yleishöyläksi pienriistalle seisojat on aika hyviä, laikoista ei ole kokemusta..ja saahan ajokoiristakin noutajia jos jaksaa treenata, mut parhaiten se on ajettavan peräs.
ja jos se koira on sisällä yleensä, niin toi karvan lähtö on mietittävä asia, pitkä karva on aina pitkä karva. musta ja valkoinen pakkavat erottua aina liikaa joka paikasta(vaatteista). _________________ huti ja pahoon... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mäykkynen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2013 16:36 Viestin aihe: |
|
|
weimarinseisojan otin vahtikoiraksi kaverilta(aikuisena). Erittäin suojelu/vahtiviettinen mutta ei agressiivinen ihmisille jos itse paikalla ja kiellän. Pienpetokoirana ja noutohommissa sitä käytän lähinnä, on tuolla seisomistaipumustakin ehkä sitäkin vois koittaa syksyllä sille. Kokoa tällä yksilöllä 73cm säkä ja paino 40kg. Tyytyväinen olen koiraan, mutta ois varmasti helpompi ottaa pentuna. Lasten kanssa tulee hyvin toimeen ja kissoihinkin sain sen muutamassa kuukaudessa tottumaan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|