Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
BlueMarlin Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 2739
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:09 Viestin aihe: |
|
|
beech kirjoitti: | Väistämisessä hyvä muistaa sekin, että motarin rampista tulijaa ei saa motaria ajava lähteä väistämään sekottamalla pakkaa parille vasemmalle kaistalle vieressä. Tosta voi rapsahtaa sakko, tosin en kyllä ole koskaan kuullut että poliisit tuosta sakottaisivat. Paljon tapana on väistellä ja mielestäni tuo väistäminen aiheuttaa enemmän vaaratilannetta, kuin se että ei väistettäisi. |
Mihin tieliikennelain pykälään perustuu, että ei saa väistää rampilta tulijaa? Oheisessa linkissä on asiaa pohtinut Traficomin johtava asiantuntija Jussi Pohjonen ja hänen mielestään laista ei löydy kieltävää pykälää.
Töiden vuoksi olen ollut nyt 3 kk pääkaupunkiseudulla ja on aivan täyttä apulantaa etteikö siellä tietä annettaisi. Tai ainakin minä olen aina saanut tehtyä kaistanvaihdot ja rampilta tielle liittymiset. Ja monesti olen vaihtanut aivan viime tingassa, kun paikat ovat olleet outoja eikä reitti ole ollut täysin selvillä. Ja mitä tulee kuljettajien profilointiin automerkkien perusteella on aivan täyttä sontaa. Kateelliset vanhoilla japsiromuilla kulkevat vaan luulevat näin ja purkavat omaa mielipahaansa ulisemalla Audi tai BMW kuskeista. Vai pitääkö sekin väittämä paikkansa, että Saab kuskeilla on vasen silmä keltainen, kun kaikki virtsa on valunut siihen ohituspaikkaa pää kallellaan kytätessä.
Mutta kolmen kuukauden aikana olen tehnyt havainnon, että muuta liikennettä hitaampien ja käsittämättömien kaistoja vaihtavien autojen rateista löytyy usein tummempaa ihonväriä puhelimen näytön valaistessa autoa sisäpuolelta. Repsikan paikalla on suuri laukku jonka kyljessä lukee Wolt tai Foodora... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rihlapiippu Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Kes 2009 Viestejä: 783
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Pk seudun liikenteen hektisyys on tehtyä. Huippuna on kun jopa oikealle kääntyvä suojatietä ylittävää jalankulkijaa väistävälle soitetaan torvea. Tätä on kyllä nähnyt muuallakin. Yhdistyneenä suomalaiseen asenteeseen että kaistanvaihtaja tai vaikka tielle liittymästä tuleva kiilaa eteesi tai ohittaa sinut.
Vaikka näyttää vilkkua ei todella tahdo päästä aina väliin. Ja mitä sitten jos kaistanvaihtaja ajoi risteykseen asti vapaata kaistaa ja liittyy ennen risteystä. Sillä ei ole mitään merkitystä miksi joku tekee niin vaan ilmoittaako aikeestaa vaihtaa kaistaa ajoissa.
Ylipäätään ihmisillä tulee usein pankiikki kun liikenteessä tapahtuu jotain "poikkeavaa". Ei tarvitse olla kuin arkinen tilanne. Kadulla jollekin lastaussillalle peruuttaa kuorma-auto niin yritetään päästä väkisin ohi joko peruuttavan auton takaa tai edestä. Tai nykyään on nähnyt kuinka jopa katua auraavaa työkonetta yritetään väkisin kiilata.
Suomessa on autokoulujen opetuksesta lähtien vikaa mikä lähtee jo likennesäännöistä. Tunnetuin kohta on varmaan kielto väistää vasemmalle kaistale moottoritielle liittyvää. Se ei aiheuta vaaratilanteita eikä mitään muutakaan. Se että joku siirtyy ohituskaistalle liittymän kohdalla ei ole vaaratilanne millään mittapuulla.
Yksi toimiva asia on hätävilkkujen käyttö moottoritiellä jos nopeudet putovat syystä tai toisesta alas. Suomessa tämän kieltämistä perustellaan että se aiheuttaa hämmennystä. Todellisuudessa ajatuksen takana on viranomaisen pelko tämän pienen turvallisuutta lisäävän toimen johtavan anarkiaan. Se ei aiheuta yhtään mitään mutta herättää huomion aikaisemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rihlapiippu Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Kes 2009 Viestejä: 783
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:32 Viestin aihe: |
|
|
beech kirjoitti: | Väistämisessä hyvä muistaa sekin, että motarin rampista tulijaa ei saa motaria ajava lähteä väistämään sekottamalla pakkaa parille vasemmalle kaistalle vieressä. Tosta voi rapsahtaa sakko, tosin en kyllä ole koskaan kuullut että poliisit tuosta sakottaisivat. Paljon tapana on väistellä ja mielestäni tuo väistäminen aiheuttaa enemmän vaaratilannetta, kuin se että ei väistettäisi. |
Moottoritien ohituskaistallakin on voimassa 120-100km/t nopeusrajoitus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tönöttäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2011 Viestejä: 2882 Paikkakunta: K-S
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:38 Viestin aihe: |
|
|
Projakt kirjoitti: | Tönöttäjä kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Tönöttäjä kirjoitti: | Suolausta ei tarvittaisi jos liikenteestä poistettaisiin ne epävarmat ja uhmakkaat kuskit yhtälöstä poies. |
Eli noin 85%. |
Korkeintaan 25%.
20% on niitä osamaksu baijerin helmillä ja 4.renkaan ihmemiehiä. Pääasiassa Savosta etelään paenneita paviaaneja.
Se 5% koostuu niistä Viljoista ja Anjoista jotka ajavat vain juhlapyhien aikaan jonkin pakon sanelemana ja heidät löytää yleensä empimästä liikenneympyrän paalupaikalta. |
Mitä jos veisit oman lappus pois? |
1. savolainen jäi kiinni.
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rihlapiippu Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Kes 2009 Viestejä: 783
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:41 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Wikke kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | beech kirjoitti: | Väistämisessä hyvä muistaa sekin, että motarin rampista tulijaa ei saa motaria ajava lähteä väistämään sekottamalla pakkaa parille vasemmalle kaistalle vieressä. Tosta voi rapsahtaa sakko, tosin en kyllä ole koskaan kuullut että poliisit tuosta sakottaisivat. Paljon tapana on väistellä ja mielestäni tuo väistäminen aiheuttaa enemmän vaaratilannetta, kuin se että ei väistettäisi. |
Juuri näin, etenkin Oulussa tunnutaan kuvittelevan että rampista tulevalla on jonkilainen etuajo (eteenajo-) oikeus ja kaistalla ajavan on väistettävä. |
Vit-tu oikeasti! Juuri rää´yit "vetoketjusta" tai siis sen puutteesta, kuin mikäkin per-keleen Karpo, ja sen jälkeen heti vingut että moinen toiminta pyllystä! Koita päättää, tahi ajele vain ja ainoastaan siellä missä ei muita liiku.
heiluri kirjoitti: | Sen mitä noin kymmenessä vuodessa opin pääkaupunkiseudun liikenteestä niin vilkkuja saisi käytellä enemmän. |
Ilmeisesti oppi ei todellakaan mennyt päähäsi... |
Enkös minä nimenomaan sanonut että se tilan antaminen puuttuu, siis se vetoketju, siis ei se rampilta tulevan väistäminen vasemmalle kaistalle ole sitä vetoketjua vaan vain sotkee liikennettä, kaistanvaihto ja tilan antaminen ovat sitten asia erikseen ja osa sitä vetoketjua, näillä on hiukan eroa.
Sillä rampilta tulevalla on väistämisvelvollisuus ja hänen tulee katsoa mihin rakoon tunkee ja sovittaa nopeutensa muuhun liikenteeseen, ryhmittyminen ja kaistanvaihto risteysaluetta lähestyttäessä on ruuhakassa ongelmallista ellei viereisellä kaistalla anneta tilaa, juuri tämä tilan antaminen puuttuu meikäläisestä liikennekulttuurista ja on parhaimmillaankin tahmeaa, eikä vilkkuja käytetä, ja jos käytetään niin yksi hätäinen vilautus juuri kun eturenkaat alkavat kääntyä. |
Riittäävän nopeuden saavuttaminen on joiltakin lyhyiltä jyrkän kaarteen tekeviltä rampeilta liki mahdotonta kesäolosuhteissakin monella henkilöautollakin saati talvella jäisellä tiellä. Raskasliikenne ei taas koskaan pysty saavuttamaan muun liikenteen nopeutta rampilta tullessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35430
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:42 Viestin aihe: |
|
|
rihlapiippu kirjoitti: | Pk seudun liikenteen hektisyys on tehtyä. Huippuna on kun jopa oikealle kääntyvä suojatietä ylittävää jalankulkijaa väistävälle soitetaan torvea. Tätä on kyllä nähnyt muuallakin. Yhdistyneenä suomalaiseen asenteeseen että kaistanvaihtaja tai vaikka tielle liittymästä tuleva kiilaa eteesi tai ohittaa sinut.
Vaikka näyttää vilkkua ei todella tahdo päästä aina väliin. Ja mitä sitten jos kaistanvaihtaja ajoi risteykseen asti vapaata kaistaa ja liittyy ennen risteystä. Sillä ei ole mitään merkitystä miksi joku tekee niin vaan ilmoittaako aikeestaa vaihtaa kaistaa ajoissa.
Ylipäätään ihmisillä tulee usein pankiikki kun liikenteessä tapahtuu jotain "poikkeavaa". Ei tarvitse olla kuin arkinen tilanne. Kadulla jollekin lastaussillalle peruuttaa kuorma-auto niin yritetään päästä väkisin ohi joko peruuttavan auton takaa tai edestä. Tai nykyään on nähnyt kuinka jopa katua auraavaa työkonetta yritetään väkisin kiilata.
Suomessa on autokoulujen opetuksesta lähtien vikaa mikä lähtee jo likennesäännöistä. Tunnetuin kohta on varmaan kielto väistää vasemmalle kaistale moottoritielle liittyvää. Se ei aiheuta vaaratilanteita eikä mitään muutakaan. Se että joku siirtyy ohituskaistalle liittymän kohdalla ei ole vaaratilanne millään mittapuulla.
Yksi toimiva asia on hätävilkkujen käyttö moottoritiellä jos nopeudet putovat syystä tai toisesta alas. Suomessa tämän kieltämistä perustellaan että se aiheuttaa hämmennystä. Todellisuudessa ajatuksen takana on viranomaisen pelko tämän pienen turvallisuutta lisäävän toimen johtavan anarkiaan. Se ei aiheuta yhtään mitään mutta herättää huomion aikaisemmin. |
Juu, ei sen rampilta tulija väistäminen normiliikenteessä iso synti ole, ruuhkassa tulee turhaa poukkoilua, tuo kaikki on kyllä silkkaa asiaa ja itsekkin olen joskus turhautunut tuohon kiilaamiseen ja ohittamispakkoon, hiukan pitemän auton tai ison työkoneen puikoissa tuppasi toisinaan isollakirkolla tappia ottaan. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35430
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:46 Viestin aihe: |
|
|
rihlapiippu kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Wikke kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | beech kirjoitti: | Väistämisessä hyvä muistaa sekin, että motarin rampista tulijaa ei saa motaria ajava lähteä väistämään sekottamalla pakkaa parille vasemmalle kaistalle vieressä. Tosta voi rapsahtaa sakko, tosin en kyllä ole koskaan kuullut että poliisit tuosta sakottaisivat. Paljon tapana on väistellä ja mielestäni tuo väistäminen aiheuttaa enemmän vaaratilannetta, kuin se että ei väistettäisi. |
Juuri näin, etenkin Oulussa tunnutaan kuvittelevan että rampista tulevalla on jonkilainen etuajo (eteenajo-) oikeus ja kaistalla ajavan on väistettävä. |
Vit-tu oikeasti! Juuri rää´yit "vetoketjusta" tai siis sen puutteesta, kuin mikäkin per-keleen Karpo, ja sen jälkeen heti vingut että moinen toiminta pyllystä! Koita päättää, tahi ajele vain ja ainoastaan siellä missä ei muita liiku.
heiluri kirjoitti: | Sen mitä noin kymmenessä vuodessa opin pääkaupunkiseudun liikenteestä niin vilkkuja saisi käytellä enemmän. |
Ilmeisesti oppi ei todellakaan mennyt päähäsi... |
Enkös minä nimenomaan sanonut että se tilan antaminen puuttuu, siis se vetoketju, siis ei se rampilta tulevan väistäminen vasemmalle kaistalle ole sitä vetoketjua vaan vain sotkee liikennettä, kaistanvaihto ja tilan antaminen ovat sitten asia erikseen ja osa sitä vetoketjua, näillä on hiukan eroa.
Sillä rampilta tulevalla on väistämisvelvollisuus ja hänen tulee katsoa mihin rakoon tunkee ja sovittaa nopeutensa muuhun liikenteeseen, ryhmittyminen ja kaistanvaihto risteysaluetta lähestyttäessä on ruuhakassa ongelmallista ellei viereisellä kaistalla anneta tilaa, juuri tämä tilan antaminen puuttuu meikäläisestä liikennekulttuurista ja on parhaimmillaankin tahmeaa, eikä vilkkuja käytetä, ja jos käytetään niin yksi hätäinen vilautus juuri kun eturenkaat alkavat kääntyä. |
Riittäävän nopeuden saavuttaminen on joiltakin lyhyiltä jyrkän kaarteen tekeviltä rampeilta liki mahdotonta kesäolosuhteissakin monella henkilöautollakin saati talvella jäisellä tiellä. Raskasliikenne ei taas koskaan pysty saavuttamaan muun liikenteen nopeutta rampilta tullessa. |
Vaatii hiukan pelisilmää, ilman muuta hitaampi ja/tai suurempi ajoneuvo kannattaa huomioida ja sovittaa mahdollinen oma väistöliike muuhun liikenteeseen, tukkoisessa ruuhkatilanteessa hiukan mielnkiintoista toisinaan kun kaikki kanssamatkaajat eivät käsitä syntymäsä olevaa tilannetta. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Projakt Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2016 Viestejä: 2281
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:49 Viestin aihe: |
|
|
Tönöttäjä kirjoitti: | Projakt kirjoitti: | Tönöttäjä kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Tönöttäjä kirjoitti: | Suolausta ei tarvittaisi jos liikenteestä poistettaisiin ne epävarmat ja uhmakkaat kuskit yhtälöstä poies. |
Eli noin 85%. |
Korkeintaan 25%.
20% on niitä osamaksu baijerin helmillä ja 4.renkaan ihmemiehiä. Pääasiassa Savosta etelään paenneita paviaaneja.
Se 5% koostuu niistä Viljoista ja Anjoista jotka ajavat vain juhlapyhien aikaan jonkin pakon sanelemana ja heidät löytää yleensä empimästä liikenneympyrän paalupaikalta. |
Mitä jos veisit oman lappus pois? |
1. savolainen jäi kiinni.
|
Tsori poika. Länsi-suomalainen joka ajelee Hesassakin kohtuu usein.
Toi lapun pois vienti neuvo siksi kun kirjoitustesi perusteella olet kykenemätön huomioimaan muita liikenteessä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tönöttäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2011 Viestejä: 2882 Paikkakunta: K-S
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5560
|
Lähetetty: 02.01.2022 18:59 Viestin aihe: |
|
|
BlueMarlin kirjoitti: | Ja mitä tulee kuljettajien profilointiin automerkkien perusteella on aivan täyttä sontaa. Kateelliset vanhoilla japsiromuilla kulkevat vaan luulevat näin ja purkavat omaa mielipahaansa ulisemalla Audi tai BMW kuskeista. |
Profilointi ei osunut kohdalleen, ajan nykyään uudella japsiromulla joka on valmistettu Turkissa ja sitä ennen on ollut saksalaisia premiumeja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
beech Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 498
|
Lähetetty: 02.01.2022 19:23 Viestin aihe: |
|
|
BlueMarlin kirjoitti: | beech kirjoitti: | Väistämisessä hyvä muistaa sekin, että motarin rampista tulijaa ei saa motaria ajava lähteä väistämään sekottamalla pakkaa parille vasemmalle kaistalle vieressä. Tosta voi rapsahtaa sakko, tosin en kyllä ole koskaan kuullut että poliisit tuosta sakottaisivat. Paljon tapana on väistellä ja mielestäni tuo väistäminen aiheuttaa enemmän vaaratilannetta, kuin se että ei väistettäisi. |
Mihin tieliikennelain pykälään perustuu, että ei saa väistää rampilta tulijaa? Oheisessa linkissä on asiaa pohtinut Traficomin johtava asiantuntija Jussi Pohjonen ja hänen mielestään laista ei löydy kieltävää pykälää.
Töiden vuoksi olen ollut nyt 3 kk pääkaupunkiseudulla ja on aivan täyttä apulantaa etteikö siellä tietä annettaisi. Tai ainakin minä olen aina saanut tehtyä kaistanvaihdot ja rampilta tielle liittymiset. Ja monesti olen vaihtanut aivan viime tingassa, kun paikat ovat olleet outoja eikä reitti ole ollut täysin selvillä. Ja mitä tulee kuljettajien profilointiin automerkkien perusteella on aivan täyttä sontaa. Kateelliset vanhoilla japsiromuilla kulkevat vaan luulevat näin ja purkavat omaa mielipahaansa ulisemalla Audi tai BMW kuskeista. Vai pitääkö sekin väittämä paikkansa, että Saab kuskeilla on vasen silmä keltainen, kun kaikki virtsa on valunut siihen ohituspaikkaa pää kallellaan kytätessä.
Mutta kolmen kuukauden aikana olen tehnyt havainnon, että muuta liikennettä hitaampien ja käsittämättömien kaistoja vaihtavien autojen rateista löytyy usein tummempaa ihonväriä puhelimen näytön valaistessa autoa sisäpuolelta. Repsikan paikalla on suuri laukku jonka kyljessä lukee Wolt tai Foodora... |
En tiiä mihin perustuu :O
Onhan se ihan pelisilmää ja sujuvuutta väistää, kun muistaa katsoa kuollet kulmat ennenkun sekottaa ohituskaistat.. Ja ylipäätään välttää turhat väistämiset. Nuo puhelinta räpläävät näkee jo kaukaa kun ei meinaa kaistalla auto pysyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2232 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 02.01.2022 19:34 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | BlueMarlin kirjoitti: | Ja mitä tulee kuljettajien profilointiin automerkkien perusteella on aivan täyttä sontaa. Kateelliset vanhoilla japsiromuilla kulkevat vaan luulevat näin ja purkavat omaa mielipahaansa ulisemalla Audi tai BMW kuskeista. |
Profilointi ei osunut kohdalleen, ajan nykyään uudella japsiromulla joka on valmistettu Turkissa ja sitä ennen on ollut saksalaisia premiumeja |
Onhan se tutkittu fakta, että saksalaisilla "premiumeilla" ajavat on tyypillisesti agressiivisempia, itsekeskeisempiä ja riidanhaluisempia. Suomeksi sanottuna enemmän löytyy mulkeroita noiden merkkien kuskeista. Ja kyllähän sen näkee ihan käytännössäkin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/audit-bemarit-ja-mersut-ovat-statusautoja-joita-suosivat-itsekeskeiset-riidanhaluiset-seka-aggressiiviset-miehet/7706846
Itse aiheeseen: kyllä sais lopettaa suolaukset ainakin täältä Oulun seudulta. Jospa se pitäisi noita surkeimpia kuskeja poissa liikenteestä. Täältä löytyy koko maan huonoin moottoritiekulttuuri... Helsingin seudulla itse olen kokenut liikenteen huomattavasti sujuvammaksi ja toiset huomioon ottavammaksi kuin täällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 02.01.2022 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Tuohon vaikuttanee että aika suuri osa noista menee "hieman tärkeämmille sankareille" työsuhdeautoiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35430
|
Lähetetty: 02.01.2022 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | BlueMarlin kirjoitti: | Ja mitä tulee kuljettajien profilointiin automerkkien perusteella on aivan täyttä sontaa. Kateelliset vanhoilla japsiromuilla kulkevat vaan luulevat näin ja purkavat omaa mielipahaansa ulisemalla Audi tai BMW kuskeista. |
Profilointi ei osunut kohdalleen, ajan nykyään uudella japsiromulla joka on valmistettu Turkissa ja sitä ennen on ollut saksalaisia premiumeja |
Liikennekäyttäytyminen on kyllä muutaman saksalaismerkin kuljettajilla niin lajityypillistä ettei voi juurikaan puhua sattumasta, ilmeisesti ne vetoavat tietyn tyyppisiin ihmisiin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
"RosteriSako" Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2008 Viestejä: 1178 Paikkakunta: siellä sun täällä
|
Lähetetty: 02.01.2022 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | Koheltaja kirjoitti: | BlueMarlin kirjoitti: | Ja mitä tulee kuljettajien profilointiin automerkkien perusteella on aivan täyttä sontaa. Kateelliset vanhoilla japsiromuilla kulkevat vaan luulevat näin ja purkavat omaa mielipahaansa ulisemalla Audi tai BMW kuskeista. |
Profilointi ei osunut kohdalleen, ajan nykyään uudella japsiromulla joka on valmistettu Turkissa ja sitä ennen on ollut saksalaisia premiumeja |
Onhan se tutkittu fakta, että saksalaisilla "premiumeilla" ajavat on tyypillisesti agressiivisempia, itsekeskeisempiä ja riidanhaluisempia. Suomeksi sanottuna enemmän löytyy mulkeroita noiden merkkien kuskeista. Ja kyllähän sen näkee ihan käytännössäkin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/audit-bemarit-ja-mersut-ovat-statusautoja-joita-suosivat-itsekeskeiset-riidanhaluiset-seka-aggressiiviset-miehet/7706846
Itse aiheeseen: kyllä sais lopettaa suolaukset ainakin täältä Oulun seudulta. Jospa se pitäisi noita surkeimpia kuskeja poissa liikenteestä. Täältä löytyy koko maan huonoin moottoritiekulttuuri... Helsingin seudulla itse olen kokenut liikenteen huomattavasti sujuvammaksi ja toiset huomioon ottavammaksi kuin täällä. |
Tämä on kyllä totta,se vähänen motari mitä sieltä löytyy niin on kyllä semmonen villi länsi että pistää ykköskehälle kampoihin _________________ saahan sitä epäillä vaan yritähän todistaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|