Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Valto. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2016 11:16 Viestin aihe: Leuku |
|
|
Olis tarvetta hommata kunnollinen leuku, mutta tuo aivan perus turistirihkama ei jotenkin sytytä. Onko kokemusta mikä olisi hankinnan arvoinen työkalu yleiseen metsäkäyttöön?
http://samekniv.no/norsk/samekniver/
Tuollaista olen katsellut, mutta mahtaakohan noita saada ollenkaan tilattua suomeen? Jos jollakin on hyviä ideoita mistä tuollaisen tai jonkun muun hyvän saisi niin pistäkäähän vinkkiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2016 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Teetä sepällä, niin saat mieleisesi. Minä teetätin, jonkinasteista jousiterästä vein pätkän, siitä teki ja on minun mieleen. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.m. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2016 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Tuo Valton linkin leuku on hyvä, mulla on karasjokelainen käytössä, hain paikanpäältä mutta saattaahan se tilauski näin nettiaikana onnistua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2016 04:00 Viestin aihe: |
|
|
Muistaakseni ainakin Lamnia myy noita suomen puolella. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2016 08:01 Viestin aihe: Re: Leuku |
|
|
Valto. kirjoitti: | Onko kokemusta mikä olisi hankinnan arvoinen työkalu yleiseen metsäkäyttöön? |
Leuku ei ole yleistyökalu. Se on kirvestä käyttökelpoisempi tunturikoivuvyöhykkeellä. Ei-ammattilaiselle riekonpyytäjälle välttämätön työkalu. Leukussa on paitsi pitkä myös raskas terä. Se on lyömäsoitin kuten kitarakin. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.m. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2016 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Tuo 8" old fashion näytti olevan linkin perusteella minunki leuku. Siitä yleistyökalusta sen verran, että kyllä tuolla tuohon tavastunu ammattimies nylkeeki näppärästi. Kaveri oli nähnyt videon jossa norski nylyki ja suolisto poron alle 2 minuuttiin ilman pukkia tai koukkuja aivan hangen päällä ( en muista raakapalotteliko sen vielä samalla,saatto olla ). Raajojen olen jonku tuolla ittekki, mutta lähinnä kokeilumielessä. Terä on vissiin jonkunlaista jousiterästä, kimmoisa eikä katkoa helposti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2016 01:29 Viestin aihe: |
|
|
Onko jollakin noista karasjokisista enemmän kokemusta kannattaisiko hankkia 8" vai 9" malli ja onko normaali vai old fashion parempi? Vai onko noissa malleissa erona puhtaasti mikä silmää miellyttää? Terät ainakin näyttää erilaiselta, joten onko kyse vain käsittelystä vai mahtaako olla muutakin eroa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|