Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
KorniPienpena Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.01.2017 11:53 Viestin aihe: Jänisjahdille Kuopion seudulla |
|
|
Näyttää siltä, että ollaan viettämässä lasten hiihtolomaviikkoa, viikko 8, Kuopion seudulla, jotta lapset varmasti edes näkisi lunta. Ajattelin tietenkin ottaa jäniskoiran mukaan ja käydä metsällä parina päivänä, kun metsästysaikakin on parhaillaan, mutta en oikein vielä tiedä minne sielläpäin pääsee metsälle. Onko foorumilaisilla tietoa metsästysmahdollisuuksista sielläpäin tai jopa tarvetta jänisajurille tuohon aikaan?
Löysin netistä tietoa Kuopion kaupungin Lamperilan ja Niittylahden metsästysalueista. Onko kenelläkään kokemusta näistä, löytyykö sieltä jäniksiä, onko turvallisia ajattamiseen j.n.e.? Paitsi liikennettä, niin myös susitilanne arveluttaa kun vieraaseen maakuntaan (olen itse Lounais-suomesta) ollaan menossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
j.p.n Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
HaM] Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2017 14:46 Viestin aihe: |
|
|
Jänistä melko varmasti löytyy näiltä kaupungin alueilta, mutta niittylahden alue on kovin rikkonaisita ja lamperilan alueen halkoo suht vilkasliikenteinen tie.. Susista ei liene haittaa, ne ovat enempi satunnaisia kulkijoita.. Rautavaaran ja Varpaisjärven seudulla niitä sitten enempi.. Toki jahti onnistuu nuillakin alueilla jollain tapaa, varsinkin jos koiran saa helposti kiinni/kutsuttua pois metsästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Piikkis Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.01.2017 20:44 Viestin aihe: Re: Jänisjahdille Kuopion seudulla |
|
|
KorniPienpena kirjoitti: | Näyttää siltä, että ollaan viettämässä lasten hiihtolomaviikkoa, viikko 8, Kuopion seudulla, jotta lapset varmasti edes näkisi lunta. Ajattelin tietenkin ottaa jäniskoiran mukaan ja käydä metsällä parina päivänä, kun metsästysaikakin on parhaillaan, mutta en oikein vielä tiedä minne sielläpäin pääsee metsälle. Onko foorumilaisilla tietoa metsästysmahdollisuuksista sielläpäin tai jopa tarvetta jänisajurille tuohon aikaan?
Löysin netistä tietoa Kuopion kaupungin Lamperilan ja Niittylahden metsästysalueista. Onko kenelläkään kokemusta näistä, löytyykö sieltä jäniksiä, onko turvallisia ajattamiseen j.n.e.? Paitsi liikennettä, niin myös susitilanne arveluttaa kun vieraaseen maakuntaan (olen itse Lounais-suomesta) ollaan menossa. |
Valtion maita on läntti Kuopiosta mitälie 30km Suonenjoelle päin. Alue on pieni enkä tiedä jäniskannasta tarkemmin. Löytyy eräluvat.fi:stä.
Pyylampi niminen alue. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2017 11:30 Viestin aihe: |
|
|
Jos oon maisemissa, niin Siilinjärven pohjoispuolelle seuranmaille vieraslupa 10€/ päivä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 13.01.2017 16:20 Viestin aihe: Kiitoksia! |
|
|
Paljon kiitoksia kaikille vastanneille! Tämä on tämä foorumi parhaimmillaan! Hyviä vinkkejä tullut, joten eiköhän päästä koiran kanssa jonnekkin.
Juhiksen tarjous tietenkin houkuttaa eniten, kun saisi maasto-oppaan ja passittajan mukaan samalla ja olisi lähellä oletettua olinpaikkaammekin, emäntä (joka on tämän koko reissun takana) on vissiin varaamassa ainakin pariksi yöksi jotain majoitusta Tahkolta.
Noista valtionmaista, minulla on melko huonoja kokemuksia ruuhkasuomesta (paljon ihmisiä ja vähän riistaa), mutta ne eivät varmaan ole ihan vertailukelpoisia Savon alueitten kanssa. Vilkaisin karttoja ja isoja teitä niissä ei vissiin ainakaan tarvii pelätä kun valitsee mistä laskee koiran irti.
Lainaus: | mutta niittylahden alue on kovin rikkonaisita ja lamperilan alueen halkoo suht vilkasliikenteinen tie.. Susista ei liene haittaa, ne ovat enempi satunnaisia kulkijoita.. Rautavaaran ja Varpaisjärven seudulla niitä sitten enempi. |
Niittylahden alueen rikkonaisuuden huomasin karttaa katsoessani ja myös Lamperilan alueen halkovan tien, mutta ei ollut käsitystä kuinka vilkkaasti liikennöity se on. Hyvää tietää tuosta Itä-Savon susitilanteesta.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
juha-eno Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.01.2017 22:05 Viestin aihe: |
|
|
Moi.
Kuulun metsästysseuraan noin 40-50 km Kuopion eteläpuolella ja meille saa tuoda vieraita metsälle .
Varsinkin jäniksen metsästys on ollut "harvinaista"
Ollaan tyypillinen hirvipainotteinen seura.
Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 07.03.2017 11:44 Viestin aihe: Kiitoksia! |
|
|
Suuret kiitokset kaikille jahtimaista vinkkejä antaneille ja metsästystä tarjoneille! Pääsin ihan mukavasti koiran kanssa metsälle ja enempäänkin olisi ollut mahdollisuus, jos aika olisi antanut myötä. Näin etelässä asuvalle tuntuu kummallisen helpolta päästä metsälle Savossa tuntemattomankin ihmisen. Olen joskus ennenkin pannut merkille saman seikan ja selvän eron etelään.
Yhden huomion minkä tein oli muitten ajokoirien totaalinen puuttuminen maastoista, aikaisemmin kun olen Savossa ollut metsällä on kuulunut ajoja eri puolilta ja näkynyt metsämiehiä. Keli ei kylläkään ollut paras mahdollinen ja koira kahlasi välillä melko syvässä lumessa oli vähän karkeaa hankeakin, mutta sehän monasti kuuluu asiaan näin loppukaudella. Minä en tällä kertaa kuullut ensimmäistäkään ajoa, nähnyt ajojälkeä tai tavannut meidän porukkaan kuulumatonta metsämiestä. Ei kai vaan ajokoiraperinne ole katoamassa Pohjois-Savostakin (etelästähän se on jo melkein kadonnut)? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 07.03.2017 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Ihan samaa on puhuttu monenkin kanssa, kyllä ne vaan ajokoirametsästäjät vähenemään päin on. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gänkkäränkkä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2017 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Jos vuoden alusta on jollakin tarvetta edelleen maille Kuopion seudulla niin mulla on pari paikkaa tarjota. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|