Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
silveri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.03.2006 15:50 Viestin aihe: Puhdistuspuikon ohjuri |
|
|
Käytättekö kyseistä laitetta puhdistuspuikon kanssa?
Millaisia nämä ohjurit ovat ja miten ja minkä puikon kanssa ne sopivat yhteen?
Mitä puikkoa, ohjuria ja varsinaisia puikkoon kierrettäviä "puhdistuspäitä" käytätte kiväärin piipun puhdistuksessa?
Olen ymmärtänyt asian niin, että ohjurin käyttö vähentää piipun, ylimenokartion ja patruunapesän kulumista puhdistuspuikkoa käytettäessä.
Mistä putiikista olette näitä löytäneet?
Onko kellään tietoa Sweet 7.62 -vaipanpoistoaineen saatavuudesta?
Tässä kysymyksiä kerrakseen, mutta olisin kiitollinen vastauksista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.03.2006 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Deweyn puikot on hyviä. Stoneypointin ohjurit on myös hyviä. Muuta ei oikeastaan tarvitse kuin harjoja tms. tuohon puikkoon ja hyvät kemikaalit. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nide Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.03.2006 09:22 Viestin aihe: Re: Puhdistuspuikon ohjuri |
|
|
Marraskuussa kyselin käytännössä kaikki Suomen aseliikkeet ja mistään ei ollut saatavilla Sweet's 7.62:sta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
egi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2006 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on kaliperi kohtainen ohjuri, eli puhdistuspuikko on 5mm:n vapaa-ajan terästä ja itse ohjuri on ko. kaliperin hylsy, josta olen poistanut nallin ja poranut siihen 5mm:n reiän. Puikko laitetaan hylsystä läpi ja kierretään päähän harja tms.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2006 10:59 Viestin aihe: |
|
|
Kiinnostaisi tietää mitä virkaa tuolla ohjurilla on ? Itse käytän synteettisiä liuottavia öljyjä sekä tarpeen niin vaatiessa vaipanpoistoaineita ja näiden kanssa VFG-tulppia. Jotkut moittivat niitä kalliinlaisiksi mutta kun tilaa Saksasta vähän isommissa erissä niin kappalehinnaksi ei tule kovin kummoinen. Rassina on hyvin toiminut Oulun Työstökeskuksen yksiosainen teräsrassi. Pää on laakeroitu joten tulppakin pääsee pyörimään rihlojen mukaan. Reissunpäällä rassina on Sveitsin armeijan moniosainen joka on tukevin näkemistäni. Siihenkin olen konstruoinnut VFG -adapterin.
Tiedän kyllä tuon ohjurin perusajatuksen mutta noilla itse käyttämilläni "spekseillä" se on mielestäni täysin tarpeeton. Kasa-ammuntavehkeissä asia kuitenkin lienee hieman toinen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Korruptio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.03.2006 11:20 Viestin aihe: Re: Puhdistuspuikon ohjuri |
|
|
silveri kirjoitti: | Onko kellään tietoa Sweet 7.62 -vaipanpoistoaineen saatavuudesta? |
Pistäytyessäni viikko pari sitten Suomiaseessa näin jotain Sweetsiä hyllyssä, en kuollaksenikaan muista oliko se tuota 7.62:sta sitten vai ei. Soita ja kysy? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
silveri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2006 13:32 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos tiedoista tähän saakka!
egi, tuo hylsy-ohjuri tuntui aika nerokkaalle, mutta miten hyvin se pysyy paikallaan patruunapesässä puikkoa liikutettaessa?
Itsekin käytän usein VFG-huopatulppia, mutta niilläkin saa rassata tolkuttoman kauan, että likaa ei enää irtoa.
Jos jollakin on vielä kommentoitavaa, otan vinkkejä mielellään vastaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jake Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.03.2006 21:55 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | Kiinnostaisi tietää mitä virkaa tuolla ohjurilla on ? Itse käytän synteettisiä liuottavia öljyjä sekä tarpeen niin vaatiessa vaipanpoistoaineita ja näiden kanssa VFG-tulppia. Jotkut moittivat niitä kalliinlaisiksi mutta kun tilaa Saksasta vähän isommissa erissä niin kappalehinnaksi ei tule kovin kummoinen. |
Mikä saksalainen firma kauppaa halvalla tulppia? _________________ Älä syö keltaista lunta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Viper Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2010 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Säädettävät ohjurit ovat sarjaa "parempi kuin ei mitään". Eli niillä estetään aineiden pääsy kehykseen ja hieman ohjataan puikkoa, mutta siihen se sitten jääkin.
Puikko on pyrittävä keskittämään piippuun. Käytännössä tämä hoidetaan siten, että ohjuri keskitetään kehykseen, ja puikko keskitetään ohjuriin. Eli ohjurissa on oltava sama halkaisija kuin pultissa, ja puikolle on oltava sen halkaisijalle sovitettu holkki, joka sopii ohjuriin.
Puikon pitäisi olla mahdollisimman jäykkä. Eli käytännössä niin lyhyt kuin mahdollista ja niin paksu kuin piippuun järkevästi sopii.
Jos on pitkä puikko, siihen voisi tehdä rajoittimen, joka pysäyttää puikon heti kun pää tulee piipunsuulle.
Miksi haluat juuri Sweetsiä? Onhan noita aineita jos jonkilaisia ja moni on Sweetsin kanssa samantehoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viipurin pamaus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2010 18:52 Viestin aihe: |
|
|
Mä oon käyttänny tollasta, tarpeet löytyy melkein aina. Eikä maksa paljon.
Ei syä pesiä ei kartioita eikä horoonnuta muutenkaan jollei paa mukaan liian raapivaa...
Ronssiharjoihin ku tinasee leikarit molempiin päihin, hjuvin pyärii rihlojen mukaan.
Narun paksuus kaliiperin mukaan ja solmuja piipun pituuden mukaan.
Jos on oikeen pihi, voipi vaikka pesasta pesupussissa...
Jos on vahva voi käyttää tiukempia tuppoja, ja pidempää narua niin pääsee kunnolla vetämään.
Telkkaria katellessa pitelee tussarin perästä kiinni ja läträä laardia mukaan, mamma vetelee mielellään narusta kun voi katella samalla komistustaan...
Jalkapohjat vastakkain..
Ite voi olusien välillä vaihella tuppoja...
Ja kyllä kiiltää....
..mamman ohimot..
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 17.02.2010 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Kokemuksista viisastuneena:
Minulla on vielä pitempiä naruja, jossa on "peruutuslenkki" viimeisenä.On joskus tullut laitetuksi liian paksu rätti naruun ja se juuttui ylimenoon.
Leikkelen vanhoista lakanoista sopivia suikaleita.Hylätty pussilakana piisaa ainakin vuoden tarpeiksi.
Metsälläkin pidän naruputsaria mukana. Kokemusperäisesti. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viipurin pamaus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.02.2010 04:21 Viestin aihe: |
|
|
Just.
Toi mun naruhan on "endaton", pyörii kumminpäin huvittaa...ja lakanansuikaleet on hyviä, sopii piekkarista ylöspäin.
Pikkarissa voi naruna käyttää kalastuslankaa.
Nyäri menee helposti piippuun puhaltamalla, ei voima- vaan tekniikkalaji. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sulkijalihas-mölö-7 Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 377 Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa
|
Lähetetty: 18.02.2010 08:06 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | Kiinnostaisi tietää mitä virkaa tuolla ohjurilla on ? Itse käytän synteettisiä liuottavia öljyjä sekä tarpeen niin vaatiessa vaipanpoistoaineita ja näiden kanssa VFG-tulppia. Jotkut moittivat niitä kalliinlaisiksi mutta kun tilaa Saksasta vähän isommissa erissä niin kappalehinnaksi ei tule kovin kummoinen. Rassina on hyvin toiminut Oulun Työstökeskuksen yksiosainen teräsrassi. Pää on laakeroitu joten tulppakin pääsee pyörimään rihlojen mukaan. Reissunpäällä rassina on Sveitsin armeijan moniosainen joka on tukevin näkemistäni. Siihenkin olen konstruoinnut VFG -adapterin.
Tiedän kyllä tuon ohjurin perusajatuksen mutta noilla itse käyttämilläni "spekseillä" se on mielestäni täysin tarpeeton. Kasa-ammuntavehkeissä asia kuitenkin lienee hieman toinen... |
Näin itsekin ajattelin.
Mutta nyt kun on Deweyn ohjurit AR10/AR15/338 pulttilukko niin en enää luopuis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|