Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.08.2021 13:10 Viestin aihe: Suntek HC-801M |
|
|
Tehdään nyt oma ketju niin ei tarvitse tuota HC 300 ketjua käyttää.
Sain siis asennusohjelman toimimaan, ja löysin tällaisen sivun jossa on ohjeet:
https://arikontiainen.wordpress.com/2018/10/09/suntek-riistakameran-asetukset/
Ainoa vaan että kuvat ei vielä tule läpi. Elisan prepaid on liittymänä ja asetukset sen mukaan:
Gmail lähettävänä ja koetin poistaa sieltä "turhat" turvallisuusasetukset, kuten vastaanottavastakin.
GPRS settingsiin ei pääse kiinni, ne tulee automaattisesti kun valitsee operaattorin. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2021 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Server Setting -> Type : valitse tähän "Other"
SMTP Mode -> manual, country/operator -> other.
Sen jälkeen Gprs Settin voidaan muuttaa APN kenttään sana internet ja muut kentät tyhjäksi.
Googlen turva-asetukset ovat joskus vaikeita. Luvuin itse jossain vaiheessa ja siirryin käyttäjään Elisan smtp serveri (vaatii että on Elisan maili asiakas).
Näillä asetuksilla olen saanut HC300M toimimaan
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2021 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos, mutta ei lähde. Toki vaihdoin tuonne kolumbuksen tilalle smtp.gmail.com?
Gmailiin olen tähän saakka saanut tulemaan Uovisionit, Lunarexit ja SG:t. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2021 12:09 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Kiitos, mutta ei lähde. Toki vaihdoin tuonne kolumbuksen tilalle smtp.gmail.com?
Gmailiin olen tähän saakka saanut tulemaan Uovisionit, Lunarexit ja SG:t. |
Ja kokeilin sitten vielä nuo kaikki kolumbukset ja täältä löytyvät vaihtoehdot:
https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/riistakamera-asetukset-506099 _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2021 11:28 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Kiitos, mutta ei lähde. Toki vaihdoin tuonne kolumbuksen tilalle smtp.gmail.com?
Gmailiin olen tähän saakka saanut tulemaan Uovisionit, Lunarexit ja SG:t. |
Kolumbus vaatii että on Elisan maili asiakas toimiakseen (pitää syöttää maili osoite ja sen salasana).
Epäilen edelleen tuo Gmail; se lakkasi mulla yhtäkkiä toimimasta vaikka olin mielestäni asettanut matalampi turvataso.
Tuleeko kuvakortin juuren joku MMS_LOG.TXT niminen tiedosto? Siitä saa joskus vihje mikä on vikana.
HC300M tapauksessa oli sellainen spesialitetti että kun siirtää sen liukukytkin "pois" tilasta niin pitää odotta "keskipositiossa" (asetuspoistiiossa) kunnes operaattorin nimi ilmestyy näyttölle. Jos vetää suoraan off -> on niin ei lähttänyt kuvia. Näin toimi ensimmäinen HC300M mitä ostin n. 4 vuotta sitten. Uudemmat versiot saattaa toimia suoraan mutta olen jatkanut tämän proseduurin käyttöä kuitenkin.
Toinen HC300M specialiteetti on että kamera ei lähettänyt jos pixelimääräasetus oli 12 Mpixels, piti käyttää 8. Sama asia tässä, saattaa olla että uudemmat softat toimii paremmin mutta olen vain jatkanut tämän asetuken käyttöä.
Seruaavaksi pitää varmasti kävellä puun ympäri vastapäivään seitsemän kierrosta kuunvaolossa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2021 16:56 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilin google taas kerran. En saanut toimimaan vaikka muutin "less secure app" päälle ja vielä kuittasin Googlen varmistusmaili.
Toimiiko google smtp jollakin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2021 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Vielä vihje: tarkista mailin roskapostikansio. Hotmail jostatin syystä alkoi ohjata osa (!) kuvista siihen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.08.2021 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Tein nuokin jo kaikki, sen verran on kokemusta vanhoist Uovisioineista,Lunarexeistä ym.
-Laitoin myös Hotmailin lähetysosoiteeksi
-Tein saman kun SG:ssäkin, eli menu asennossa nin kauan että operaattori löytyy
-Roskapostit tsekattu
Koetan seuraavaksi vähentää pixeleitä ja käyn kaikki vaihtoehdot taas läpi..... _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.08.2021 12:13 Viestin aihe: |
|
|
zeke kirjoitti: |
Tuleeko kuvakortin juuren joku MMS_LOG.TXT niminen tiedosto? Siitä saa joskus vihje mikä on vikana. |
Parameter.dat, mutta en saa siitä kyllä selkoa. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.09.2021 08:55 Viestin aihe: |
|
|
En muistanut raportoida, Borussia Poolin neuvoilla ja rutosti kokeilemalla kamera alkoi pelata. Ja ekan kun sain toimimana oli seuraavien asettaminen n. 3min homma. Yksi juttu mitä missään ei lue, on että lähetys toimii vaan kuvakoolla 8M.
Nyt ne on pari viikkoa valvoneet haaskoja, hintaa (59,-) nähden saan mielestäni ihan riittäviä kuvia. Tilasin vielä yhden lisää. Nyt katsotaan kauanko kamerat pelaa.
Multa löytyy tähän kameraan siis asetukset Saunalahden Prepaidille jos joku on moisia vailla. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.09.2021 14:49 Viestin aihe: |
|
|
Pistä nyt asetukset näkyville, milenkiintoista nähdä, mikä noissa mättää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.09.2021 21:42 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | En muistanut raportoida, Borussia Poolin neuvoilla ja rutosti kokeilemalla kamera alkoi pelata...... |
Noh, hyvä! HC300M.ssä sama vika; 8M niin lähettää.
Mikä operaattori käytät mailien lähetykseen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2021 10:36 Viestin aihe: |
|
|
Näillä:
Lähettävä gmail on oikea, ja salasana sen postin. Vastaanottopostina käytin samaa.
Klikkaa auki, ei saa tähän isompana.
Nämä siis Saunalahden prepaidilla.
Jatkossa koetan saada pelaamaan Telian prepaidilla, kun siinä on aina 6kk käyttöaikaa kun ostaa kortin. 7e puheajan pitäisi riittää komeasti. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|