Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jarhemmi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 18.05.2005 11:10 Viestin aihe: Mauser 98k laminaattitukista ja kädensuojuksesta |
|
|
Ostin kohtalaisesa kunnossa olevan 98k:n. Tukki on laminaattia, mutta kädensuojus ei ole laminaattia. Vaan on ilmeisesti pähkinäpuuta kun laminaattitukki on on tehty pyökistä.
Onko laminaattitukkisissa ollut kädensuojukset laminaatista vai koko puusta?
Mistähän voisi saada tukkiin sopivan kädensuojuksen?
Jake
Voit laittaa myös emailia:
jarhemmi@netscape.net |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Konu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.05.2005 20:18 Viestin aihe: |
|
|
En nyt ole aivan varma etteikö laminaattia ja pähkinäpuuta olisi voitu tehdä samaan pyssyyn Saksan käydessä sotaa ja asetuotantoa kiristettäessä mutta sekin on ihan mahdollista.
Todennäköisesti kuitenkin Mauserisi on jossakin vaiheessa saanut valloittaja maaltaan sotasaalis aseen kohtelun jossa usein aseet purettiin ja heiteltiin osat eri kasoihin ja kunnostuksen jälkeen kasattiin sitten niistä kasoista sattuneilla osilla takaisin, jolloin ei sitten ole vahingossakaan numerotarkkoja osia yms tukit voi olla kuppi tai latta perällä vaikka lukonkehyksen valmistus vuosi ei siihen tukkimalliin täsmää.
Yläkehyksen löytämisestä..
No pane osto ilmoitus tänne tai ase-lehteen, tai soittele aseliikkeisiin
Etsi netistä lähinnä ulkomailta voi löytyä alkuperäisiä osia, saksasta, jenkeistä ja yllättäen Norjasta voi löytyä osia, koska Norjaan jäi sodan päättyessä saksalais armeija aseineen.
yksi linkki mistä itse olen tilannut jenkeistä.
Etsi myös jenkkiliäisiä keskustelu foorumeita mm. Mauser 98 k foorumi mistä tietoa kyllä saa!
http://www.sarcoinc.com/mauser.html#4 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarhemmi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.05.2005 22:19 Viestin aihe: Laminaattitukin öljyämisestä |
|
|
Kiitoksia vastauksesta
Juu sotasaalispyssyhän se on, mutta puunauksen alta on paljastumassa helmi (tai ainakin niin toivon). Käynti oli ihan kohtuullinen meikäläisen ampumataidolle ja tukissa oli ylimääräistä, että sai pinnan hyvännäköiseksi.
Olisikohan sinulla tai jollain muulla tietoa, voiko laminaattitukkia öljytä vai alkaako se delaminoitua?
Jarhemmi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jperala Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.05.2005 06:33 Viestin aihe: |
|
|
Itse myrkytin oman lamitukin uudestaan eikä huonommaksi mennyt
Kaikkea osaa voi kysellä tällaisesta osoitteesta kaupinmaa@yahoo.de
Sieltä vastaa Frank ja häneltä olen ostanut paljon mauser sälää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|