Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
joni1001 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2005 10:58 Viestin aihe: Hirvikokeen sääntö muutokset? |
|
|
Olen kuullut, että hirvikokeeseen on tulossa ensi vuodeksi muutoksia ja ne vahvistetaan talvella. Tietojeni mukaan siihen saattaisi tulla kaksoislaukauksia =ensin yksi laukaus seisovaan hirveen jonka jälkeen hirvi lähtee liikkumaan sitten lataus ja toinen laukaus liikuvaan hirveen. Tämä toistettaisiin kolme kertaa eli yht.kuusi laukausta. Kertokaa mielipiteitänne, kommentteja ja tietojanne asian tiimoilta. _________________ Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dubai-Kain Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2005 11:34 Viestin aihe: |
|
|
Minä taas kuulin, että hirvikokeeseen tulisi 6 laukausta, seisovaan hirveen, aikaa 2 minuuttia ja tyyli vapaa eli vaikka tuelta saa ampua. Tällä pyrittäisiin mallaamaan mahdollisimman "realistista" metsästys tilannetta.
Itelläni ei ole tästä mittän varmaa tietoa. Näin vai jotkin ukot hörisivät radalla ollessa.
Eipähän tuosta hirvikokeeseen tuevasta muutoksesta taida olla oiken kellään täysin varmaa tietoa. Näinköhän edes tulee mitään muutoksia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2005 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Itse kuulin sellaisen huhun, että jos kaapissa on isompireikäinen ase, tulee ampujan pystyä ampumaan metsäkauriin oikeankokoiseen kuvaan 300 metristä, 500 metristä, 800 ja 1200 metristä tappavalle alueelle 3 laukauksen sarja, jossa 2 kolmesta laukauksesta on kullekin matkalle taulussa.
Sarjoissa on sikäli eroa, että mitä isompireikäinen pyssy, sen isompi etäisyyskerroin. Normaalimatkat ovat edellämainitut, mutta esimerkiksi 9,3x62 tulee etäisyyskerroin 62, joka tarkoittaa että jokaiseen matkaan lisätään 620 metriä.
Lisänä hirvi- ja karhumiehille tulee ampuminen kohti päälle tulevaa eläintä, siinä seisotaan hirviradalla keskellä ja ammutaan kohti tulevaa hirven- tai karhunkuvaa. Aikaa olalta olkapäälle vientiin ja hallittuun laukaukseen on 1,5 sekuntia siitä, kun kuva käynnistetään tai se kelkka jyrää ylitse.
Lopuksi niille, jotka vielä ovat läpäisseet kyseisen testi, tulee haulikkoammunta pukkihauleilla seisovaan savikiekkoon 200 metristä, sekä taakse yksi humalainen huutamaan rivouksia kovalla äänellä , jotta tuntevat olevansa passissa.
Herjat voivat koskea humalaisella esimerkiksi sukulaisia, naamaa, ulkomuotoa mm. vatsaa, sukuelinaluetta pidetään erityisen lisäpisteen ansaitsevana. Aseenkäsittelyn tulee tässä vaiheessa olla erityisen hallittua. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 01.08.2005 12:09 Viestin aihe: |
|
|
Huonoksi onneksi luin tätä avokonttorissa. Lomalta palanneet tihrusilmät tippuivat tuolilta, kun repesin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joni1001 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.08.2005 12:42 Viestin aihe: |
|
|
Itse kuulin sellaisen huhun, että jos kaapissa on isompireikäinen ase, tulee ampujan pystyä ampumaan metsäkauriin oikeankokoiseen kuvaan 300 metristä, 500 metristä, 800 ja 1200 metristä tappavalle alueelle 3 laukauksen sarja, jossa 2 kolmesta laukauksesta on kullekin matkalle taulussa.
Sarjoissa on sikäli eroa, että mitä isompireikäinen pyssy, sen isompi etäisyyskerroin. Normaalimatkat ovat edellämainitut, mutta esimerkiksi 9,3x62 tulee etäisyyskerroin 62, joka tarkoittaa että jokaiseen matkaan lisätään 620 metriä.
Lisänä hirvi- ja karhumiehille tulee ampuminen kohti päälle tulevaa eläintä, siinä seisotaan hirviradalla keskellä ja ammutaan kohti tulevaa hirven- tai karhunkuvaa. Aikaa olalta olkapäälle vientiin ja hallittuun laukaukseen on 1,5 sekuntia siitä, kun kuva käynnistetään tai se kelkka jyrää ylitse.
Lopuksi niille, jotka vielä ovat läpäisseet kyseisen testi, tulee haulikkoammunta pukkihauleilla seisovaan savikiekkoon 200 metristä, sekä taakse yksi humalainen huutamaan rivouksia kovalla äänellä , jotta tuntevat olevansa passissa.
Herjat voivat koskea humalaisella esimerkiksi sukulaisia, naamaa, ulkomuotoa mm. vatsaa, sukuelinaluetta pidetään erityisen lisäpisteen ansaitsevana. Aseenkäsittelyn tulee tässä vaiheessa olla erityisen hallittua
Hehhehheehheee. Tuohan voisi toimia, pitää varmaan ehdottaa _________________ Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|