Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mehtamies Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hei 2004 Viestejä: 227 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 03.08.2005 13:08 Viestin aihe: Millaisia kyyhky saaliita olette saaneet aloituksessa? |
|
|
Meillä kappale määrissä paras aloitus oli toissa vuonna. Sillon saatiin 61 kyyhkyä,6 ukkoa passissa törötti. Semmonen 5-10 kyyhkyä mieheen ois ihan riittävä määrä.. omasta mielestä ainaki. _________________ Kyllä tämä sade tästä vielä pakkaseksi muuttuu,leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 03.08.2005 13:54 Viestin aihe: |
|
|
semmonen 20-50kpl joka vuos.. riippu paikasta.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
susilauma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2005 14:00 Viestin aihe: |
|
|
Komeita saaliita kieltämättä. Minkanlaiselta pellolta metsästitte ?
Nuista viljanpuinti ajoista sen verran, että ainakin täällä Iisalmen korkeudella ei vielä yleensä alotukseen pääse puidulle pellolle. Eli parhaat kyyhkynmetsästys päivät ovat olleet yleensä siinä elokuun lopun ja syyskuun puolen välin tienoilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2005 14:14 Viestin aihe: |
|
|
Alotuksessa olis hieno jos 2 sais, koko vuodelle sitten joku 10 lintua, ja jahtipäiviä elokuun 10- syyskuuhun niin kauan kun lintuja lentää. Täälläkin alkaa olla kilpailua jahtipaikoista, eli nopein vie parhaan paikan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 03.08.2005 14:31 Viestin aihe: |
|
|
Viimekautena meidän passista saatiin n. 70 kyyhkyä aloituspäivänä. Ja 7 miestä oli passissa _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 03.08.2005 15:51 Viestin aihe: |
|
|
Aloituspäivän unelmasaalis:
-auringon nousu
-sateeton kirkas keli
-hyvää kahvia
-itseään parempaa seuraa
-koiralle pari noutoa
-vapaata töistä koko päivä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 03.08.2005 16:25 Viestin aihe: |
|
|
iltapäivälento oli upeaa katseltavaa... pistin muutaman kuvan äestettyyn peltoon ja kyyhkyt tulivat... ja pillin sieppasin myös mukaani ja seki autto asiaa paljon... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
varis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2005 16:36 Viestin aihe: |
|
|
0-15 kyyhkyä parilla miehellä ja puolenkymmentä kyyhkyä kun saa niin riittää hyvin, mutta jos hyvä paikka on niin voihan niitä hyvin enemmänkin ampua. Eihän Suomessa niitä muualle verrattuna kuitenkaan ammuta kuin promilleja.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2005 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Toista sataa niitä saada pitää.Pitää vaan valita oikea haulikoko. _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 03.08.2005 22:26 Viestin aihe: |
|
|
0-5 ollaan mun jahtiaikoina ukon kanssa saatu. tosin nyt ominpäin liikenteessä niin saalis toivottavasti lisääntyy. panostettu ainakin on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtamies Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hei 2004 Viestejä: 227 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 03.08.2005 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Harvoin täälläkään on puitu ennen aloitusta. Nuo reilut 60 ammuttiin ohrapellosta mikä olin lähes kokonaan mennyt lakoon. Yhtenä iltapäivänä saatin kans kerran kolmeen mieheen 45 kyyhkyä. Tosin paljon "tunnelmallisempia"
on ne ihan tavalliset 0-5 linnun reissut. Eikä se saaliin paljous sais olla pääasia.. _________________ Kyllä tämä sade tästä vielä pakkaseksi muuttuu,leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2005 08:17 Viestin aihe: |
|
|
2-4 yhteen mieheen aloituksesta, ei sitä enempää varmaan tule. Neljä olis sellanen hyvä määrä, siinä sitä jo on ja voi kotiin lähteä. Eipä niitä paljon enempää tahdo saadakaan aloituspäivänä, myöhemmin sitten voi olla puolentusinan kahta puolen ne päiväsaaliit per mies.
Yksinään kun metästelee piekkarilla, niin paikan valinta on tärkeämpi kuin haulikolla, pitää löytää paikka josta näkee laskeutumispuihin ja peltoon. Siinäpä sitä onkin hakemista alkukaudesta, jo sen vuoksi ei joka vuosi ole saanut montaakaan kyyhkyä kun on valinnut paikan väärin tai liian kaukaa laskeutumispuista. Puusta kun tahtoo tulla yli puolet saaliista, pulut laskeutuvat puihin istumaan vaikkeivat peltoon tulisi vielä puoleen tuntiin.
Voisi kyllä ampua enemmänkin, mutta olen aina miettinyt, ettei alkukaudesta viitsi pakkaseenkaan pistää, ampuu sitten loppukaudesta (syyskuussa) ne linnut joita meinaa joulupöytään pistää oheisruuaksi jänispaistin tai teeren kanssa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mehtisika Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2005 08:40 Viestin aihe: |
|
|
Alotuspäivän saldoksi on meidän poppoolle tullu aina semmonen 30-100 kyyhkyä eli joka jamppa pääsee ihan kunnon paisteille. Kyyhkyä ku voi ihan huoletta verottaa ku niitä riittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 04.08.2005 08:52 Viestin aihe: |
|
|
itse en "rohmua" saalista itselleni... joku kymmenen ois hyvä mulle.. enempää en tartte ja syksyllä sitte vähä lisää... mutta 6päivää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2005 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Kyyhkyä ku voi ihan huoletta verottaa ku niitä riittää. |
Totta se on. Itse en vaan saa oikein käytetyksi kaikkea, jos ajatellaan että jahtaisin jatkuvasti ja päiväkaupalla puluja. Huonona vuonna saa tietenkin kaikki syödyksi, mutta parhaina vuosina on tullut jätettyä vähänkin epävarmat paikat ampumatta.
Myöskin yksittäiset linnut olen jättänyt väliin ja alkukaudesta ylipäätään yrittänyt valikoida poikaslintuja parvestakin. Jotenkin tuntuu oma tapa tällä hetkellä mielekkäältä, mutta en tietenkään kritisoi jos joku ampuu enemmän ja niille käyttöä löytyy, koska kuten sanottua puluja riittää. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|