Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jinok Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.09.2005 17:13 Viestin aihe: Saako kiväärin luvalla kantaa haulikkoa? |
|
|
Elikkä tiedän että kiväärillä saa kantaa muitakin aseita mutta laittakaapa tähän selvennys jostain lakikirjasta
Kaverini on hankkimassa 7x33 kivääriin rinnakkaislupaa ja hänen isoveljillään on 7x33kivääriin ja 1 piippuseen, päällekkäispiippuseen ja rinnakkaispiippuseen aseisiin luvat, mutta hänen nuorempi isoveli väittää että pitää hankkia joka aseeseen erikseen rinnakkaislupa Ja minä olen hänelle sanonut että ei tarvi kuin hankkia kivääriin lupa niin sillä saa kantaa haulikoitakin ja muita kiväärejä.
Joten laittakaapa laista tähän yksinkertainen selvennys tähän hommaan että voin todistaa että hänen isoveljensä on pahasti väärässä _________________ -Rottajalaka prkl!
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Recce Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.09.2005 17:16 Viestin aihe: |
|
|
No tässä tulee ote Suomen lakikirjasta:
87 §
Ampuma-aseen ja aseen osan lainaaminen
Ampuma-aseen saa lainata toiselle seuraavasti:
1) haulikon saa lainata vain sille, jolla on oikeus haulikon, kiväärin tai yhdistelmäaseen hallussapitoon; |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 15.09.2005 22:46 Viestin aihe: Re: Saako kiväärin luvalla kantaa haulikkoa? |
|
|
jinok kirjoitti: | Ja minä olen hänelle sanonut että ei tarvi kuin hankkia kivääriin lupa niin sillä saa kantaa haulikoitakin ja muita kiväärejä.
Joten laittakaapa laista tähän yksinkertainen selvennys tähän hommaan että voin todistaa että hänen isoveljensä on pahasti väärässä |
Jos aikoo hallussapitää kaikkia noita aseita, niin silloin on hankittava jokaiseen aseeseen oma rinnakkaislupansa. Jos vain lainaa - joka on eri asia -, riittää lupa yhteen kiväärin, kuten tuo lakikirjan teksti tuossa kertoikin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|