Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ukkometto78 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.01.2006 14:07 Viestin aihe: Teeren kuvastus + pyöriväsiipinen kaave?! |
|
|
Onko joku kokeillu kyseistä menetelmää? Voisiko se tuoda lisää tehoa teeren kuvastukseen. Esim. sorsien sorsien siivenaluset välkkyvät valkoisina niiden lentäessä ja ao. linkin videossa verrataan tätä välkettä pyöriväsiipisen kaaveen luomaan vaikutelmaan samasta
asiasta.
http://www.huntingfootage.com/showphoto.php?photo=504&sort=1&cat=517&page=1
Myös teerillähän siivet välkkyvät selvästi niiden lentäessä. Voisiko niitä huijata samalla tavalla.
Ehkä hassu ajatus, mutta tuli vaan mieleen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 28.01.2006 14:24 Viestin aihe: |
|
|
Tuosta oli kerran juttua M&K lehdessä.. Toimii kuulemma vallan mainiosti ja vetää teeriä puoleensa kuin magneetti, kun vielä vedetään mustat sukkahousut robon päälle.
En ole kokeillut, mutta joskus vois kokeilla. Vaikka kyllä noi tavallisetkin kaaveet houkuttelevat ihan hyvin.
|
|
jääkäri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2005 Viestejä: 611 Paikkakunta: nurmo/seinäjoki
|
Lähetetty: 28.01.2006 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilen tuota ensi syksynä. Pitää ompeluttaa vaan mustasta kankaasta huppu robon päälle. Aiemmin olen käyttänyt 3 perinteistä teerikaavetta, nekin on toiminu hyvin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
esteri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2006 16:56 Viestin aihe: |
|
|
Kaaveita sun muita ropotteja kehitellään, joka toisaalta on varmaan hyvinkin mielenkiintoista puuhaa, mutta kun näitä nykyisiä kanalintukiintiöitä ajattelee niin kannattaako muutamen teeren takia moinen touhu ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2006 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä, ne pari- kolme teertä mitä kiintiö sallii on ammuttavissa ilman erinomaisen erikoisia apuvälineitäkin kunhan on aikaa muutamana aamuna käydä metsällä.
Toisaalta , mukavaahan tuo olisi 308:lla luikauttaa tuommoinen roboteeri kappaleiksi, laittakaapa joku syksyllä puunlatvaan räpiköimään niille seuduille missä minä metsästelen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2006 20:47 Viestin aihe: |
|
|
762-39 kirjoitti: | Niinpä, ne pari- kolme teertä mitä kiintiö sallii on ammuttavissa ilman erinomaisen erikoisia apuvälineitäkin kunhan on aikaa muutamana aamuna käydä metsällä.
Toisaalta , mukavaahan tuo olisi 308:lla luikauttaa tuommoinen roboteeri kappaleiksi, laittakaapa joku syksyllä puunlatvaan räpiköimään niille seuduille missä minä metsästelen. |
Ei kai se tuommosella NALLIpyssyllä mene rikki _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2006 22:10 Viestin aihe: |
|
|
eiköhän olisi järkevää kieltää kokonaan kuvastus teerillä.. tätä mieltä minä oon! mukavaa hommaahan se on mutta mutta... nähty uskomattomia lahtauksia teerisoillakin.. _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jääkäri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2005 Viestejä: 611 Paikkakunta: nurmo/seinäjoki
|
Lähetetty: 28.01.2006 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Mun mielestä olisi parempi kieltää sitten koko metsälinnustus muutamaksi vuodeksi. Ei ole oikein kieltää jotain tiettyä metsästysmuotoa.
Eikä kuvastuksella tule samoja määriä kuin sorsia/kyyhkyjä ruokintapaikoilta.
Millaisia lahtauksia olet päässyt näkemään? Pohjanmaalla yksi suoalue rauhoitettiin juuri tuon vuoksi.
Meillä seura rajoitti kanalinnun pyyntiä 10.9-31.9 eli vain muutama viikko ja 1 lintu per äijä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 29.01.2006 11:49 Viestin aihe: |
|
|
762-39 kirjoitti: |
Huono on näkö jos roboa oikeaksi luulet , vielä huonompi ampumataito jos pitää "lentävään" ampua. Mutta ilmeisen hyvä maksamaan ~100€ laskuja , kun tuollaista harrastelee
No ei.
Kuvastushan on oikealla tavalla toteutettuna paras metsästysmuoto, teerikantojen kannalta. Kaaveille tulevia linnuista voi valita nuoren ja pudottaa sen. Sen lisäksi on paljon helpompi jättää painamatta liipasimesta kuin tuollaisen 10km lenkin jälkeen ison ukkoteeren hyppätessä edestä..
Siinä menee soitimen kunkku ja samalla saattaa ukollekin tulla paskempi fiilis.. Sitä vaan ei aina tajua jättää tuollaisissa metsäolosuhteissa ampumatta vaikka muuten ehkä jättäisikin..
Vähän sekavasti selitetty mutta kuitenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.01.2006 13:44 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | eiköhän olisi järkevää kieltää kokonaan kuvastus teerillä.. tätä mieltä minä oon! mukavaa hommaahan se on mutta mutta... nähty uskomattomia lahtauksia teerisoillakin.. |
Juse, puhut asiaa!
Osa sortuu ahneuteen, mutta se ei mielestäni silti ole hyvä syy kieltää laillista metsästystapaa. Lahtaustahan tapahtuu myös tuolla pomppumetsälläkin. Samoin perustein sekin pitäisi kieltää.
Jos kiinitöitä kunnioitetaan on aivan sama millä tavoin sen täyttää, mielestäni...
Siitä robosta, toimii ilman niitä mustia sukkahousujakin... _________________ Suosin suomalaista! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|