Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
KK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2006 20:40 Viestin aihe: Ketun "haukkuminen" |
|
|
Tuli tuossa kaverin kanssa keskusteltua siitä että haukkuuko kettu.
Ite olen ainakin ollut muutaman kerran kuulevinanin haaskalla kun kettu "haukkuu". Se haukku on kylläkin aika hiljaista mutta haukkua kummiskin. Nämä "haukkuvat" ketut olen saanut myös ammuttua.Onko muut ikinä kuulleet vai onkohan kyseessä ollutkin joku kuukkeli vai liekö korvien välissä haukkunut..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mäykkynen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2006 20:47 Viestin aihe: |
|
|
haukkuu kettu, kiimassaan varsinkin _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Remington Model 700 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2006 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Kiimasen ketun näin keskellä peltoa ja "urahteli", ei ihan haukkumisen kuulosta mutta melkein.
Muitakin ääniä se päästelee silloin tällöin. Vaikea selittää _________________ En rakasta ihmistä vähemmän,
vaan luotoa enemmän.
- George Cordon |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niätämies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2006 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Itse kuulin viimeviikonloppuna muutamaan otteeseen kun kaksi kettua haukkui. Haaskalla olin kyttäilemässä. Itse ruokapöytään eivät uskaltaneet tulla mutta kopin takana piti tallustella, ilmeisesti laskeskelivat jälkiä että monta menee koppiin ja monta tulee pois
Ensimmäiset ajatukset olivat että jonkun koira on metässä kun kuului sen verta kaukaa ja epämääräisenä kello oli 22.40 Vähän ajan kuluttua ääni tuli selvästi lähemmäs ja kohta kuului jo toiseltakin suunnalta samanlaista "haukuntaa". Kettuja molemmat, pois lähtiessä näkyi että kovasti olivat pyörineet kopin takana.
Keväällä kuuluu myös monasti tuota haukuntaa. _________________ God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2006 09:42 Viestin aihe: |
|
|
Sitähän minäkin. Nuo muutamat olen justiin keväällä ampunu eli taisi just kiima-aikaan olla. Toinen ainakin muistaakseni oli narttu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
adi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2006 17:37 Viestin aihe: |
|
|
muutama vuosi sitten ajatettiin kettua joka juoksi koiran edellä haukkuen.ääni oli vähä niinku luukurkussa kohimistä,en tiiä oliko sitte vikaa keuhkoissa vai mitä. :nii ja se oli syksyn aikaa eikä ollu viälä lunta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
F.Scaramanga Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2006 15:37 Viestin aihe: hau hau |
|
|
Joo, kyllä se kettu haukkuu. Omalla kohdallani olen kuullut lyhyitä haukahduksia ketulla, sellasia parin kolmen haukahduksen sarjoja. Haaskalla joskus kettu on juossut haaskan ohi ja haukahdellut mennessään. Nämä haukahtelevat ketut eivät koskaan ole jääneet paikoilleen ammuttavaksi.
Oletteko kuulleet ketun koskaan pitävän sellaista oikein vertahyytävää ääntä? Pari kertaa haaskan vieressä rääkyi kettu tosi pahalla äänellä. Sellaista rääääääh-tyylistä ääntä, samantapaista kuin joissakin vampyyrileffoissa( jos nyt oli hyvä vertaus).
Olipa muuten vähän aikaa sitten kumma juttu ketuista puheen ollen. Kävelin tuossa joulun aikaan, kun pehmeää lunta oli satanut, asutuksen lähellä metsässä. Jollain ilveellä osuin kävelemällä niin lähelle ketun päivämakuuta että 15 metrin päästä huomasin kun kettu nosti pään ylös hangesta. Eikä edes lähtenyt juoksemaan ennen kuin itse liikahdin. En siis kettua jäljittänyt, satuinpahan vain osumaan säkällä moiseen paikkaan. Haulikkohan oli totta kai kotona.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niätämies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2006 16:07 Viestin aihe: Re: hau hau |
|
|
F.Scaramanga kirjoitti: | Oletteko kuulleet ketun koskaan pitävän sellaista oikein vertahyytävää ääntä? Pari kertaa haaskan vieressä rääkyi kettu tosi pahalla äänellä. Sellaista rääääääh-tyylistä ääntä, samantapaista kuin joissakin vampyyrileffoissa( jos nyt oli hyvä vertaus). |
Sitäkin on kuultu, viime keväänä. Lähdin kotoa joskus aamuyöllä jossain 5.00 aikoihin polkemaan kivääri selässä kohti peltoa jossa ketuilla oli omia "soidin juttuja".
Pyörällä pystyi polkemaan suht hiljaa hiekkatiellä auton urissa... Matkan puolivälissä olevalla peltoaukealla alkoi kuulumaan juuri semmoista kahden-kolmen rääkäsyn sarjoja "räääh rääääääääh"... Vähän aikaa kuuneltuani rääkyminen siirtyi metsänreunaan, kiikaroimisella en kumminkaan löytänyt kettua vaikka siellä huutelikin. Lähdin polkemaan kohti varsinaista kytistelypeltoa. _________________ God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sauernisti Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 404 Paikkakunta: Lounais-Suomi
|
Lähetetty: 21.01.2006 16:26 Viestin aihe: |
|
|
Mihin aikaan vuotta ketun kiima oikeen sijoittuu tarkalleen?
Oltiin kaverin kanssa joskus 15 kesäisinä isovanhempien pihalla kettupassissa, kun pappa oli pyytänyt ampumaan pari ketunpoikaa, jotka siinä pihassa kävivät pahojaan tekemässä öisin. Ajankohta oli jotain heinäkuun alkupuolta muistaakseni. Alkoi jo hämärtää pahasti ja vähän ennen ku meinattiin lähteä pois niin kettu rääkäisi ihan 50 metrin päässä oikeen pirusti! oli lähellä ettei menny alkkarit vaihtoon
Kettujen ulvomista useimmin kuulee.. _________________ Piú avanti da sempre |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2006 19:34 Viestin aihe: |
|
|
Keväällähän se kiima on.Oisko tuossa helmi-huhtikuu välillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
junttiolli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.02.2006 14:32 Viestin aihe: |
|
|
kyllä se kettu haukkuu tai ulvoo...oltiin kerran naruja virittlemässä(myöhään illalla) kun alko kettu ulvoa ja haukahdella...mikälie sitte syy mut haukku se kuiteski
|
|
Elemo ***
|
Lähetetty: 15.02.2006 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Nyt selvisi vastaus taas yhteen kysymykseen. Nytpä tiedän mikä tuo salaperäinen ääni sitten on, kerran olen sen kuullut. Enpä olisi ketuksi uskonut, ei sillä että olisi mitään muutakaan tullut mieleen, _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiranleuka ***
Liittynyt: 18 Jou 2004 Viestejä: 992 Paikkakunta: Siperiasta länteen
|
Lähetetty: 15.02.2006 16:57 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, Koiranleuka pvm 12.02.2007 17:35, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vonkamies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2006 17:30 Viestin aihe: Re: hau hau |
|
|
F.Scaramanga kirjoitti: | Oletteko kuulleet ketun koskaan pitävän sellaista oikein vertahyytävää ääntä? Pari kertaa haaskan vieressä rääkyi kettu tosi pahalla äänellä. Sellaista rääääääh-tyylistä ääntä, samantapaista kuin joissakin vampyyrileffoissa( jos nyt oli hyvä vertaus).
|
Minä en ole koskaan kuullutkaan ketun pitävän muutakuin juuri tuollaista ääntä, viimeksi pari viikkoa sitten jolloin myös ammuin kyseisen ketun. Ketun kiima on täälä etelässä helmikuun alkupuolelta maaliskuun loppuun ja silloin on hyvä kytätä niitä koska pitävät miltei koko ajan mekkalaa ja tietää mistä kepaa odottaa. _________________ Sako Finnlight aito Suomalainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joni1001 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.02.2006 10:11 Viestin aihe: |
|
|
Viime talvena oltiin juuri kiiman aikoihin papan kanssa kyttäämässä kettua, ja kyllä ne pitivät aikamoista ulinaa. Eipä ihan heti ketuksi olisi uskonut. _________________ Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|