Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vesa46
|
Lähetetty: 18.03.2006 17:10 Viestin aihe: piekkari, 1920-30 luvulta,tarkkuusase |
|
|
Jos joku tietää seuraavan aseen alkuperämaan sekä tarkempia tietoja siitä,
niin olisin tuiki kiitollinen! Olen hankkimassa sellasta ,ja jolla olen ensimmäiset laukaukseni tuliaseella ampunut 50-luvulla!
Kaliberi 22, diopteritähtäimet, alta-avattava(winsester) ja takalukkoinen (takaa alas painuva ), yksi patruuna kerrallaan ladattava, piippu kahdeksankulmainen, aseessa lukko-osassa uurrettuja pyöreitä kuvioita ja kaksi samanlaista merkkiä: alekkain seuraavat : kruunu ,Bkirjain, kruunu ja U-kirjain. Näitä merkkejä kaksi , toinen sivulla ja toinen alaspainuvassa lukko-osassa. Numeroitu:983.
Tukissa säädettävä kainalotuki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.03.2006 19:04 Viestin aihe: |
|
|
Hei
Katsoppas oheista linkkiä. Onko aseessa mitään samaa. Noita altaviritettäviä pienoiskiväärejä tuli aikoinaan maahan Suojeluskunnan harjoitusaseiksi ja niissä oli usein peräkoukku ja diopteri. Luulenpa että muistelemasi ase on sellainen.
http://www.littlegun.be/ma_collection/a%20be%20francotte%20gb.htm |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nokinenä Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tam 2005 Viestejä: 174 Paikkakunta: kehäkolmosen sisällä olosuhteiden pakosta
|
Lähetetty: 21.03.2006 18:52 Viestin aihe: |
|
|
Totta puhui edellinen kirjoittaja Suojeluskunnalle niitä hankittiin.
Hyytisen kirjasta Vanhat aseet 1 löytyy jotain tietoja.
BSA teki joitakin tyyppejä mutta ne on leimattu.
Saksasta tuli paljon jopa ihan pienien seppien tekemiä.
Löytyykö aseesta kun otat etutukin irti piipun alapinnasta kirjaimia..
Tuolla oli Toivakassa sellainen aseseppä kuin MATARAINEN joka teki tuon tyyppisiä aseita.
erittäin hyvää työtä.
Aluksi teki lukotkin itse mutta myöhemmin osti ne Saksasta.
jos on mataraisen pyssy niin sinulla on ihan hyvä peli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|