Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
antmat Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 18.09.2006 08:56 Viestin aihe: Rihla |
|
|
Mikälaista rihla kokoonpanoa suosittelette, eli enemmänkin kiinnostaa tuo luotipiipun kalimperi? Pääasiassa kanalintu metsästystä eri muodoissa on tarkoitus harjoittaa... Tuntuu tuo nykyinen 308 kivääri olevan hiukan liian "topakka" tuohon hommaan...
Miten onko kokemusta halvoista/edullisista rihlakoista. Onko toimivia pelejä ja kestääkö luotipiippu "suunnassa" vaikka ampuisi enempikin haulipiipulla?
Miten käytättekö aina kiikarissa pikajalkoja? Miten toimii kiinteillä jaloilla, eli onko vain edessä? Minkälaista kiikaria yleensäkin käytätte? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TAH Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.09.2006 06:31 Viestin aihe: |
|
|
Kaliiperi riippuu vähän siitä millaiseen linnustukseen aiot sitä pääasiassa käyttää. Jos käytät rihlakkoa esim. pystykorvan kanssa metsästellessä niin ampumamatkat ovat usein lyhyitä (alle100m), jolloin esim. kaliiperi 222 on hyvä vaihtoehto. Jos taas käyttö suuntautuu enemmän latvalinnustukseen ja ampumamatkat ovat pidempiä (150-200m) niin esim. kaliiperi 243 voisi tulla kyseeseen.
Itselläni on finnclassicissa tikan rihlakkopiiput kaliiperissa 12/76/222 Rem.
Olen ollut tyytyväinen kyseiseen pakettiin. Ostin haulikon ja myöhemmin tuon rihlakkopiipun kummatkin käytettynä ja hinta oli huomattavasti alhaisempi kuin uutena.
Käytän tikan pikajalkaa ja kiikari on bushnell trophy 4-12*40. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 11.10.2006 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen mieltynyt jotenkin rihlakoista tuohon Valmetin 412. Suomessa niillä tuppaa nykyisin olemaan hintaa jonkin verran, mutta olen katsonut niitä Ruotsista. Niitä saa sieltä 3 000 kruunulla välillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kortto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2006 11:20 Viestin aihe: |
|
|
antmat kirjoitti: | Tuntuu tuo nykyinen 308 kivääri olevan hiukan liian "topakka" tuohon hommaan... |
Vähän samoilla linjoilla ollaan, mutta minkälaisia käytännön eroja on kaliibereissa 6,5x55 vs. .308? Lähinnä lintujahtia silmällä pitäen.
Joskus tuulella on tuntunut hitaan viispilkkuseiskan syytelevän minne sattuu, sadalta metriltä ammuttaessa.
Nopeamman viispilkkuseiskan sitten sanotaan "repivän" lintua.
Ja toisaalta, ei se hirvilaillinenkaan olisi pahasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeBerse Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Maa 2006 Viestejä: 121 Paikkakunta: Helsinki - Kuopio - Karigasniemi akseli...
|
Lähetetty: 12.10.2006 09:40 Viestin aihe: |
|
|
Baikal Taiga 12/76-222 on toiminut loistavasti noissa kanalintuhommissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 23.10.2006 09:27 Viestin aihe: |
|
|
http://www.widforss.se/
Tuolla sitä on kaikkea mielekästä uskomattoman halvalla ja hyvät kuvat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nuzbaum Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Huh 2006 Viestejä: 58 Paikkakunta: Virtuaalitodellisuus
|
Lähetetty: 23.10.2006 10:34 Viestin aihe: |
|
|
Minkä merkkinen tuo rihlan päällä oleva kiikarijalka on tai kuka sen on valmistanut? Tuo mallihan käsittääkseni taittuu aseen vasemmalle puolelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.10.2006 02:00 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä mistä syystä ajattelet jalan taittuvan johonkin päin. Ainakin allekirjoittaneesta se vaikuttaa ihan normaalilta pikajalalta joka poistetaan löysäämällä kuvassa näkyvät mutterit ja vedetään pois kiskosta. Sivulle taittuvaa jalkaa olen nähnyt MIDWAYn luettelossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|