Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hansa-hopper Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2006 Viestejä: 129 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 19.09.2006 16:32 Viestin aihe: Ongelmia linnustuksessa |
|
|
Olen pohj pohjanmaalainen metsästäjä, ja metsästän pääasiassa kanalintuja, ja joskus sorsia.
Metsästän ilman koiraa useimmiten haulikolla, vaikka omistan kyllä kiväärinkin. .308
Ainakin meilläpäin teeret on ollut erittäin työläitä metsästettäviä. Ne pirut tahtovat parveutua, ja hyvän haulikkopaikan jos aamupäivästä tuhlaa, niin voi olla että ei näy teeriä samana päivänä.
Muuta riistaa kyllä näkyy ja esimerkiksi pyitä on tullut ammuttua.
Pitäisikö hankkia koira? Olisiko esimerkiksi seisoja hyvä valinta, kun tykkään kuitenkin haulikosta enemmän kuin kivääristä?
Mitäpä luulette tulisiko teeritilanteita päivässä enemmän jos seisojan laittasin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2006 16:43 Viestin aihe: |
|
|
Ainahan sitä koira kannattaa hankkia, saa raanakot talteen ja parhaimman mahdollisen metsästyskaverin. Mutta mutta, helpompi sanoa kuin tehdä. Ensin koulutat koiraasi muutaman vuoden ja maltat, maltat, maltat, maltat ja maltat vielä vähän. Asettelet palaset rauhallisesti omille paikoilleen ja siinä valmis seisoja. Itse uskon siihen, että pennusta pitää kesyttää metsästyskoira. Itse en lähtisi seisojaa siltä kannalta hankkimaan, että tilanteet lisääntyvät, ei ole niin helppoa. Koira on vain niin pirun mukava kaveri ja kun kesytys onnistuu niin sulla on rauhallinen ja määrätietoinen kaveri, jolla joskus jopa jotakin saa.
Tutustupa teerien päivärytmiin ja lue maastoa sen mukaan, ja kävele paljon. Alkaa teeriä löytymään. _________________ ...saadakseni lopettaa. Moron poro! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|