Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pystikki Vieras
|
Lähetetty: 12.10.2006 22:34 Viestin aihe: Tee se itse- Luodinnopeusmittari |
|
|
Onkos kukaan värkkäilly itse luodinnopeusmittaria? Tai onko tietoa mistä löytyis ohjeita? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KolmeNollaKasi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Jou 2006 Viestejä: 169 Paikkakunta: Paikka johon aurinko ei paista
|
Lähetetty: 25.02.2007 18:29 Viestin aihe: |
|
|
Haet vähän pajua metästä ja sitten tarviit puukon ja narua! luulis että ei mitään ohjeita tarvii! kyllähän jokainen osaa luodin-nopeusmittarin pajusta väsätä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sasu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.02.2007 20:17 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on samanlainen projekti muhimassa takaraivossa.
Kaikki muu menee rutiinilla, mutta luodin tunnistaminen optisesti on minulle uutta. Odottelen inspiraatiota lähteä selvittelemään asiaa.
Toinen projekti on tehdä akustinen osumanpaikannin taululle. Oehler sellaista on tietääkseni kaupannut, joten ilmiössä fysiikka ainakin toimii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.02.2007 20:49 Viestin aihe: |
|
|
sasu kirjoitti: | Minulla on samanlainen projekti muhimassa takaraivossa.
Kaikki muu menee rutiinilla, mutta luodin tunnistaminen optisesti on minulle uutta. Odottelen inspiraatiota lähteä selvittelemään asiaa.
Toinen projekti on tehdä akustinen osumanpaikannin taululle. Oehler sellaista on tietääkseni kaupannut, joten ilmiössä fysiikka ainakin toimii. |
Minulla on työn alla ikiliikkuja.
PS:Tykkimiehistä ei niin lukua... _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.03.2007 00:02 Viestin aihe: |
|
|
Ei kannata kuvitella sitä optisesti tunnistavansa, ainakaan sellaisella rahalla että kannattaisi käydä miettimään enempää.
Nopeuden määrittelyyn NIIN HALVALLA että kannattaa käydä itse tekemään ei juuri liene muita vaihtoehtoja kuin joku induktiivinen ratkaisu?
Nämä siis vain omia ajatuksiani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sasu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.03.2007 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Minulle tällaisissa projekteissa ei ole kyse rahan säästämisestä vaan oppimisesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.03.2007 13:22 Viestin aihe: |
|
|
Aí no sitten ei o mitään ongelmaa.
Voin suositella sulle muutamia erilaisia kameroita joita töissä käytämme konenäköjutuissa.
Hinnat luokkaa 3-6000 euroa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mky Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.03.2007 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Mippi kirjoitti: | sasu kirjoitti: | Minulla on samanlainen projekti muhimassa takaraivossa.
Minulla on työn alla ikiliikkuja.
PS:Tykkimiehistä ei niin lukua... |
Älkääs jätkät virnuilko, näitä akustisia osumanilmaisimia on PV:llä käytössä vaikka kuinka eikä niiden tekniikka kovin kummoinen ole.
Yliäänipaineiskun voimakkuus (riippuu kaliberista, ilman tiheydestä ja ohitusetäisyydesta)vain mitataan mikrofonilla ja lasketaan etäisyys kun kaliberi ja roo tiedetään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sähikäinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.04.2007 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Chronyn M-ykkösenhän saa vähän päälle satkulla. Siitähän saisi ne optiset "silmät" napattua uusiokäyttöön |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arihuttu Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Hei 2007 Viestejä: 98 Paikkakunta: Taivalkoski/posio
|
Lähetetty: 24.07.2007 15:48 Viestin aihe: |
|
|
Olen tehnyt "optisen" mittarin kahdesta valoportti matriisista jotka on asetettu haluamalle etäisyydelle toisistaan joita on sitten ohjattu mikropiirillä...
Tuli vain myytyä eteenpäin enkä ole uutta vielä tehnyt enkä muista kustannuksia... ei montaakaan kymppiä...
Ja samaa matriisia voi tiheydestä riippuen käyttää myös osumakohta ilmaisimena (testattu) _________________ Arihuttu
Elektroniikka-as./koneistaja
FX Revolution .22 (modded) @ Leapers 4-16x56 swat mildot |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
|
Lähetetty: 24.07.2007 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Olisi yksi Chronyn mittari, joka lakkasi toimimasta kun kaveri ampui varjostimen alumiinitankoon. Ilmeisesti jotain meni rikki, koska ei mittaa enää. Heittää koko ajan erroria että satunnaisesti jompi kumpi silmä ei näe kuulaa. Siinä olisi todennäköisesti ehjät silmät tee se itse kaverille. Ehkä näppärä kaveri saattaisi saada sen pienellä vaivalla kuntoon.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin laittaa YV:tä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|