Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
K.I.S.S.S Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.03.2007 17:38 Viestin aihe: Mukkanuolen jouset? |
|
|
Koemuksia?
Olisihan se aina mukava tukea kotimaisuusastetta.
Kannattaako hankkia jos vertaa vaikka saman hintaisiin sarjavalmistettuihin (fred bear, martin etc.) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Faal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.03.2007 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on kokemuksia neljästä omasta Mukkanuolen jousesta.
Kolmesta vastakaaresta, joista yksi on nuorisojousi, seuraava vähän vanhemmille tarkoitettu harjoitusjousi, sitten metsästykseen Kärppä 2:nen ja vielä Kurjenjalka pitkäjousi.
Jouset ovat kautta linjan erittäin laadukkaita ja hyviä ampua!
Yksi pieni mutta on kuitenkin mainittava...
Tosin tämä "mutta" koskennee muitakin vastaavia jousia, mutta olen omakohtaisesti havainnut tämän harmillisen herkäksi ominaisuudeksi ko. jousen kohdalla...ikävä kyllä.
Virittäessä varsinkin vastakaarijousia on oltava erityisen varovainen ja käytettävä jousen mukana tulevaa viritysnarua tai muuta vastaavaa tapaa, jolla viritys tapahtuu, kuten heidän ohjeissaan sanotaan.
Nimittäin, jos virittäessä tapahtuu "kiertävää sivuvääntöä", kuten monesti esim. jalkojen välissä viritettäessä tapahtuu, saattaa laminointiin tulla vaurioita ja jousen ominaisuudet tietysti kärsivät.
Itse rikoin yhden oman jouseni juuri näin.
Olin yllättynyt, kuinka helposti jousi meni rikki, mutta ehkä mukana oli myös huonoa tuuria, mene ja tiedä...
Hyvin hoidettuina ja käytettyinä Mukkanuolen jouset ovat varmasti hinta-laatu-ym-suhteeltaan huippuluokkaa.
Suosittelen kyllä omasta puolestani.
My 2 cents.
Viimeinen muokkaaja, Faal pvm 28.03.2007 22:37, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rehell Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.03.2007 17:30 Viestin aihe: |
|
|
Erittäin hyvää ja kaunista käsityötä, mukavia ampua, kaikin puolin laadukkaita jousia, mutta jos yksi negatiivinen asia haetaan niin se on jousien kahvat, ei istu sitten mitenkään käteen, eli kannattaa sanoa jos on jotakin mieltymyksiä kahvan suhteen kun jousta tilaa... _________________ Shoot fast |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.03.2007 11:08 Viestin aihe: |
|
|
Mukkanuolen todellinen vahvuus minun mielestäni liittyy juuri tuohon 'csutomoinnin' mahdollisuuteen. Kahvan mallista voi keskustella ja siten vaikuttaa siihen omien mieltymysten mukaisesti. Minusta Mukkanuolen jousien 'peruskahvat' on tehty sillä periaatteella, että nuoli tulee mahdollisimman lähelle peukalohankaa, suoraan 'käden päälle'. Omaan käteeni tämmmöinen kahva ei anna tarvittavaa tukea vaan tuntuu kuin käsi liukuisi hyllyn päälle. Toiset taas tykkäävät kun nuoli on mahdollisimman samassa linjassa 'etusormen' kanssa.
Jos on asiaa Sievin suunnalle, niin kannattaa käydä katsomassa ja keskustelemassa ja koeampumassa 'talon' jousia. Mukkanuolen porukat voi varmaan bongata myös jollakin kesän messuista ja tapahtumista. Ovat usein käyneet Turun Keskiaikamarkkinoilla ja Hämeenlinnan vastaavassa tapahtumassa. Soittamalla selviää paljon.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.03.2007 19:12 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on kaksi mukkanuolen lonkkaria, ekassa oli sopimaton kahva mutta sitä customoitiin ja hyvä tuli, toisesta tehtiin kerralla sopiva.
Juhanilta on tullut uusi malli joka on todella nopea ja kevyt, täytyy ehottomasti panna tilaukseen jahka vaurastuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|