Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Bertoni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.05.2007 18:50 Viestin aihe: Punkkipanta vai "punkkilitku" |
|
|
Kumpi on parempi käytöss punkkipanta vai selkään laitettava neste? Vaikuttaako uiminen yms. tehoon jne. Kokemuksia ja perusteluja. Edellinen koirani rapsutti aluksi pantaa mutta pannan teho oli luvattu 6 kk. "Litkusta" sen verran kokemusta että "litkuisen" koiran taputtelu on lievästi sanottuna epämiellyttävää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
webram Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.05.2007 20:32 Viestin aihe: |
|
|
Myrkkyjä kait molemmat. Joillekin roduille eivät kuulemma käy ollenkaan. Omille harmaille syötän ympäri vuoden noin vajaan ruokalusikallisen valkosipulijauhetta päivässä. Punkit ovat pysyneet loitolla ja valkosipulihan on muutenkin tosi terveelinen ravintolisä hauveleille! Ennen jahitikautta sitten nenäpunkkikuuri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tiptop Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.05.2007 15:44 Viestin aihe: |
|
|
kuis pitkää toi nenäpunkki voi kestää?
onko teidän koirissanne ollu semmosta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
riekko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.05.2007 10:59 Viestin aihe: punkkipanta vai punkkilitku |
|
|
No punkkihan ei lähde pois, jos sitä ei hoideta.
Onhan siihen useita ratkasuja,ivomec piikki,interceptorit ja milbemax esim.
yksi piikki ei riitä...
Moni ihmettelee,et koira törmää, menee ohi...nenäpunkki voi olla syy tuohon. Jotkut koirat ovat näihin jo kroonikoita. Tarttuu nenäkosketuksella, niin että tarttuminen on helppoa _________________ riekko |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PLY Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.07.2007 11:52 Viestin aihe: |
|
|
Litkua iholle.ei haise,ei ole sivuvaikutuksia.Seuraavana päivänä voi jo rapsutella huoletta.
Paketin hinta oli muistaakseen 20e,sillä pärjää koko kesän |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kkssu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2007 16:42 Viestin aihe: |
|
|
Ne valeluliuokset, mitä minä oon käyttäny, on vaikutukseltaan n.1 kk. Ja uiminen nopeuttaa tehon häviämistä. "Litkussa" on se hyvä puoli, että toimii samalla vähä hyttysmyrkkynä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PLY Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.07.2007 10:37 Viestin aihe: |
|
|
eikös niillä parilla pipetillä pärjää sen 1kk.
Paketissahan on kymmenkunta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
|
Lähetetty: 12.07.2007 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa mainita mistä litkusta on kyse ja millaisesta koirasta.
Esimerkiksi itse käytän seisojalle Expot vet:iä 744mg/ml ainetta. Tätä menee tuollaiseen 22 kiloiseen koiraan kaksi pipetillistä / käsittely. 6 pipetin pakkaus maksaa himpun yli 30 euroa. alle 15 kiloiselle koiralle tätä menee yksi pipetti / käsittely.
Yhden käsittelyn kesto on noin neljä viikkoa. Viimeksi meni epähuomiossa 6 viikkoa käsittelyiden välissä ja liikuttiin punkkirikkailla alueilla josta toinen käsittelemätön koira keräsi kuudennella viikolla kasan punkkeja itseesä. Eli ilmeisesti tuo ohjeessa mainittu 4 viikkoa on ainakin riittävä annosteluväli.
Seuraavaksi menee Stronghold 240 mg annos koiralle tuossa kuun vaihteessa ja sitten taas kuukauden päästä seuraava estämään/poistamaan nenäpunkkeja ja samalla ei ole väliä vaikka tuo koiruus möyrisi kapisten elukoiden kanssa.
Punkki/yrttipannoista en ole oikeen vakuuttunut. Samalla on todella ärsyttävän oloinen. Kädet pitäisi pestä joka kerta kun sitä näplää ja ota sitten aina pois kun koiraa uittaa. Halvempihan se olisi, mutta itse maksan nuo lisäeurot ihan mielelläni mukavuudesta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuuli.pulkkinen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.08.2007 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen käyttänyt litkua. Litkun vaikutus tietysti heikkenee vedessä mutta eipä ole meidän koirasta (vanhemmasta) löytynyt punkkeja koko kesänä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Otto03
|
Lähetetty: 01.08.2007 15:33 Viestin aihe: |
|
|
Panta on toiminu hyvin tämän kesän. Ei yhtään punkkia vielä. |
|
Takaisin alkuun |