Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jucculio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.09.2007 10:23 Viestin aihe: Ketun turkin valmistus |
|
|
Hei.
Osaisitteko kertoa miten ketun taikka supin turkki käsitellään nylkemisen jälkeen, jotta sen voisi vaikka rykäistä ilman hajuhaittoja olohuoneen seinälle.
Terveisin,
Jukka |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jalmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2007 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Eka nyljetään, sitten: rasva poistetaan kaapimalla ja imeyttämällä sahanpuruun. Kaavinta puulastalla/huonolla puukolla itse nahkaa vahingoittamatta. Nahka kuivataan taanalla.
Se on se rasva mikä haisee.
Helppo tapa on nylkemisen jälkeen suolata tai pakastaa nahat ja lähettää lähimpään turkismuokkaamoon parkittavaksi. Parkissa syntyy se sellainen valkoinen pinta mintä olet varmaan muiden nahkoissa nähnyt. Parkitus maksaa vähän, mutta ilmeisesti haluat nyt yksikkönahat seinälle? Silloin suosittelen..
Parkitsematon nahka kuivuu sellaiseksi koppuraksi(paperiseksi), parkittu on notkeampi ja nätimpi. Parkita voi myös itse mutta se on vähän semmoista puljaamista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jucculio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.09.2007 09:12 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos tiedoista!
Parhaimmalta kuullosti tuo pakasta ja lähetä, kuin alkaa itse reikiä enempää turkkiin tekemään.
Kiitos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JR Lekker™ Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 594 Paikkakunta: Päräperäsemeri
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
konstav
|
Lähetetty: 04.12.2007 18:21 Viestin aihe: parkkaus |
|
|
mitä aineita ootta käyttäny parkkauksessa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|