Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
lapiomies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2007 22:26 Viestin aihe: Haaskat |
|
|
Miten on haaskoilla käyny petoja? Miten aikaisin aloitatte haaskan pidon,mitä viette syötäväksi ja kuinka usein.Kyttäättekö ennen lumia kiväärin/haulikon kanssa vai onko tarkoitus vaan lumien aikaan jäljitellä elukat? Itsellä nyt 2 haaskaa jotka aloitin kesä-heinäkuun vaihteessa.Tarkoituksena se,että supit tuovat pentueensa lähelle ruokapaikkaa kunnes ne on liikunta kykyisiä.Kummallakin haaskalla havaitsin saman eli heinäkuun alkupuolella jälkiä ei juuri paljoa näkynyt,mutta evästä hävisi.Kun poikaset kasvoivat niin että liikkuvat itse ruuan eteen alkoi muodostua kunnon polkuja haaskoille.(supi poikueet) Olen vienyt sian suolia,halvinpia koiran nappuloita,ruuan tähteitä ja roskakalaa mm.ruutanoita joita menee joistain lammista satapäin katiskaan.Pakkasten tullessa saatan viedä vaan parikymmentä kiloa kauranjyviä kerralla.Joskus on myös karhu vienyt sian suolet ja vähän käännellyt maata uuteen uskoon.Itse odottelen lumia ja jäljitys kelejä.Tosin myös lämmitetty kyttäyskoppi n.100m haaskalle joskus on suunnitelmissa.Sillon ois tarkoitus kytätä niitä isompia vähän vähän vaaleampia "supija" jotka on vaaraksi metsästys koirillemme. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2007 22:28 Viestin aihe: |
|
|
haku on sallittua... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
lapiomies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2007 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Jersu kirjoitti: | haku on sallittua... |
Tietysti,mutta viritelläänpä nyt taas juttua tästä aiheesta.en ole hakemassa tietoa vaan teidän muiden kokemuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Over and Under Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2007 20:52 Viestin aihe: |
|
|
Tänä päivänä kävin haaskalla oli ketut ja supipari käynyt hirven raatoa kaivamassa. sain sen raadon kolarihirvestä, ensi lumi kun tulee niin koppiin kyttäämään. . Haaskana käytän hirven suolia ja roskalintuja myös viljaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|