Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
predator1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.11.2007 23:21 Viestin aihe: Peuran savustus |
|
|
Ajattelin tuossa koittaa savustaa pieniä paistin paloja, eli onko vinkkejä/kokemuksia?
Yhdessä lehdessä oli vaan kuva ja ala viite että olivat peuran paloja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Demo- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2007 01:23 Viestin aihe: |
|
|
onnituu ainakin niin että otat savustus pötössä pintaan vaan sen savun maun ja kypsennätloppuun uunissa.. aikaa savustamiseen käyttäsin 4-15 min.. halutusta savun maun määrästä riippuen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2007 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Moi.
Mä olen savustellu hirvi/poro paisteja ja yrittänyt pitää tosi mietoa lämpötilaa. Eli aluksi lämpöä pyttyyn sen verran että purut alkaa kunnolla savuamaan, paisti pönttöön ja sitten vaan ihan pientä hehkua alla. Tällä menetelmällä ei kuivu ja savun maku tunkeutuu syvälle jos voi paistia pitää pari-kolmekkin tuntia. Lämpö uunissa ei saisi nousta paljon yli sadan.
Olen kyllä tehnyt välillä ihan toisinkin:) eli paahtopaisti-tyyliin melko nopeasti kuumassa savussa paistin koosta riippuen 1/2 - 1 tunti pöntössä. Paisti pois uunista kääritään folioon vetäytymään ja tökätään kinkkumittari kiinni paistin kylkeen jos lämpö 60 niin onnistuit, jos alle niin sähko uuiin tukilämpöön kunnes 60 ja on mukavan rosee. Jos omistat lihamittarin, jossa erillinen näyttö pöntön ulkopuolelle niin sillä onnistuu varmasti, mutta kun olen köyhä eikä minulla semmoista ole, niin siksi laitan vasta jälkeenpäin mittarin.
Itse pidän kyllä enempi hitaasta menetelmästä.
longi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|