Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-AK- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2004 20:35 Viestin aihe: Ruokinta |
|
|
Mihin aikaan olette aloittaneet yleensä syksyllä peuran/kauriin ruokinnan vai joko ruokinta on käynnissä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 16.08.2004 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen aloittanut yleensä siinä vaiheessa kun ensimmäiset omenat putoilee puusta. Ruokinnan tehokkuus alkuvaiheessa on kokemukseni mukaan riippuvainen öiden lämpötiloista. Heti kun yöt kylmenee, peurat alkavat kerätä rasvavarantoja talvea varten ja samaan aikaan luonnoravinto alkaa pikkuhiljaa loppua. Tuohon saumaan kannattaa jo siten panostaa oikein kunnolla. Eli tärkeintä on että ruokintapaikalla on ruokaa jatkuvasti. Syyskuun puoliväliin asti olen yleensä vienyt vain satunnaisesti omenoita yms. tavaraa. Viime viikolla siivosin kellarista vanhat lantut pois ja vein ne riistapellon laitaan. Ei ole vielä kelvannut peuroille joten vielä ei ole mitään kiirettä tehoruokinnan aloittamiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|