Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Dirty Harry Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Huh 2007 Viestejä: 103 Paikkakunta: Pohjois-savo
|
Lähetetty: 29.09.2008 18:36 Viestin aihe: Lukon kammen muutos vasuriksi |
|
|
Moro kaikille kanssa harrastajille o/
Tarkoitukseni olisi kokeilla Mauser 98 aktioisen kiväärin muuttamista vasuriksi lukon kampea muokkaamalla ja tarvitseisin operaation kokeiluun rikkinäistä tai deaktivoitua lukkoa(en millään viitsisi tuhota omaa toimivaa lukkoa). Toimiva taitaa vaatia luvan? korjatkoon joku jos olen väärässä.
Jos harjoitus lukko löytyy, niin laittelen kuvia sitten matkan varrelta _________________ En minä, mutta pojat.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vasuri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2008 10:08 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole lukkoa antaa minulla, eikä ymmärrys riitä käsittämään miten tuollaisesta saisi (hyvin) toimivan. Ajattelitko viedä kammen vasemmalle puolelle jollain jatkolla, jolloin se toimisi "väärin päin" vai mitä ajattelit?
Joka tapauksessa väkisin tulee mieleen että myy se hyvä pyssysi ja osta vastaava vasuri. Finarmiltahan saa vasuri-98:akin, jos sen pitää 98 olla.
Sori pessimistinen asenteeni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2008 12:30 Viestin aihe: |
|
|
Kieltämättä kuulostaa mielenkiintoiselta idealta jos ymmärsin oikein. Tai sit ymmärsin väärin (jota myöskin usein tapahtuu)... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 03.10.2008 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Tämä nyt olisikin lähinnä kokeilu luontoinen juttu ja kun mieli vetää rakentelemaan, niin miksi huolia heti valmista.
Ja tosiaankin tarkoitukseni olis murjaista kampi vasemmalle puolelle niin, että latausliike olis päinvastainen normaaliin (eli kampi ensin alas ja sitten taakse) Rumahan siitä varmaan tulis ja en tiedä edes et saisko sitä jouhevasti toimimaan, mut ainakin olisin yrittänyt... hehe _________________ En minä, mutta pojat.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Southwest Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2008 21:18 Viestin aihe: |
|
|
Joskus kuvatunlainen rakennelma oli jollain käytössä SML:n SM-kisoissa hirvessä. Näytti toimivan ihan ok, eikä se niin rumakaan ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kahtto1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.10.2008 18:32 Viestin aihe: |
|
|
Itsekin tunnen yhden metsästäjän jolla on vasuriksi muutettu Sako Target, jossa lukko toimii "väärinpäin" eli vireessä kampi osoittaa perästä katsottuna klo 10:een ja lukko avataan painamalla alas ja vetämällä taakse. Eli on se mahdollista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 06.10.2008 19:01 Viestin aihe: |
|
|
kahtto1 kirjoitti: | Itsekin tunnen yhden metsästäjän jolla on vasuriksi muutettu Sako Target, jossa lukko toimii "väärinpäin" eli vireessä kampi osoittaa perästä katsottuna klo 10:een ja lukko avataan painamalla alas ja vetämällä taakse. Eli on se mahdollista. |
Heh! Kiitokset kannustuksesta... Edelleen projekti kaipaa sitä lukkoa _________________ En minä, mutta pojat.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2008 09:00 Viestin aihe: |
|
|
Rajoittanee aika tehokkaasti avotähtäinten käyttöä ja kiikarin asennusta. Jo aihio lukon jostain löydät, niin laitahan kuvia loppu tuloksesta.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Haba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2008 08:43 Viestin aihe: |
|
|
Meidän seuran ampujilla on ainakin 3kpl tuolla tapaa muokattuja Tikka M55 aseita. Hyvin ovat pelanneet. _________________ 100m ME 9,32s |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|