Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
rakentaja Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 20:29 Viestin aihe: ohjeita kyttäystornin tekoon? |
|
|
Onko kenelläkään ideoita, ohjeita, vinkkejä tai piirrustuksia kuinka rakentaa TOIMIVA kiinteä ja ympärivuotinen kyttäystorni pellonlaitaan lähinnä hirvieläinten metsästystä varten? Mitä pitää varata, huomioida jne. Luukun rakenne , ilmastointi jne... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.09.2004 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Kylläkai se pelkkä hirvitornikin pellon laitaan riittää ainaki meillä on jo ammuttu useampiki jo pelloille.
On vaan hiljaa passissa niin luulis nuita hirviä pelloille tulevan ruokailemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eij Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.09.2004 08:27 Viestin aihe: hirvitorni |
|
|
kyttäystornina mulla 6m korkeella oleva koppi.
tornin runko tehty kakkosnelosista.6m korkeet tolpat neliön malliin ja alaspäin levenevä.ylhäältä 110cm levee ja alhaalta 180cm levee,ettei kaatuisi tuulella niin helposti.
kakkosnelosia vaakasuuntaan tolpasta tolppaan kolmeen eri korkeuteen.
4" lautaa lyöty ristireivoiksi joka sivulle,mutta pystytolppien sisäpuolelle.
5"laudasta askelmat
lattia kannatuksen voi tehdä vaikka kertakäyttö lavasta tai kakkosnelosista ja havuvaneri päälle.
seinät levytetään umpeen havuvanerilla ja tikkisahalla ampuma-aukot.
vesivaneri kattoon ja sen päälle voi laittaa huovan niin hiljentää sateenropinaa.matto lattialle.ettei kuulu kopina.
oven voi tehdä havuvanerista.siihen saranat ja salpa.
tuikkukynttilöitä peltilootaan 10kpl,niin pärjää pakkasella.
ilmanvaihdoksi käy kun pistää oven rakoselleen.
ampuma-aukkojen edessä mulla sivuun vedettävät havuvaneriluukut.
maisemaan sopivaksi olen pensselöinyt rungon ja kopin vanhan moottoriöljyn ja hautatervan sekoituksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|