Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
rihlapiippu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2010 00:36 Viestin aihe: Hiihtäjän paino ja metsäsuksen pituus? |
|
|
Pitkästä aikaa Eteläsuomessakin on taas niin paljon lunta että metsässä liikkumisessa kaipaa oikeasti suksia. Kokeilin kaverin 240 pitkiä Järvisen Lapponioita mutta ne eivät kantaneet minua ollenkaan vaan möyrin hangessa polviani myöten.
Painoa minulla on 100 kiloa ja jotenkin tuntuu siltä että 280 senttisen suksen kanssa liikkuminen ei olisi yhtään helpompaa. Tietysti yksi syy voisi olla jatkuvasti pakkasen puolella pysynyt sää jolloin hankeen ei ole muodostunut kantavia kerroksia. Pitkiä metsäsuksia on kuitenkin kehuttu kovasti aikamiehen kantaviksi. Onko kellään 100 kiloisella (ei neuvolassa punnittavalla) kokemuksia pitkien metsäsuksien kantavuudesta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.mestari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2010 06:27 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tohon pakkashötöön uppoo millä vehkeillä vaan, täytys tulla kunnon suoja välis, pakastaa sit uudelleen ni sit kantaa suksimiestä... ... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2010 06:40 Viestin aihe: |
|
|
Jep,nyt on sikäli harvinainen tilanne että lunta on tullut,mutta suojakelit puuttuvat,pisinkin sivakka pohjaa.
Saattaapa tulla kevättalvelle vuosisadan hiihtokelit jahka saadaa väliin suojaa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m.mestari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2010 06:57 Viestin aihe: |
|
|
Joo jälkikasvu tuossa odottaa hankikantoja että pääsis mönkijällä hankiaisille... ...voi noita muksuja, ei ollu mun aikana mönkijöitä, hankiaisia kyllä oli ja sukset...
Nyt on kyl se mönkijäki tullu hommattua... ... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2010 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Silloin kun vielä hiihtelin, niin en valinnut metsäsuksia samoilla perusteilla, kuin latusuksia. Valitsin metsäsuksiksi sellaiset, joissa oli vain vähän jalkavuutta ja olivat norjat. Pirullinen hiihtää, kun suksi sukeltaa koko ajan. Nyt kyllä uppoa syvälle, kun tuo lumi on tuollaista höttöä. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2010 11:03 Viestin aihe: |
|
|
Olin viikko sitten Ruåttin puolella tutustumassa linnustukseen. Lunta on paljon. Painoa suksien päällä oli vähintään 100 kiloa. Ainoastaan syvimpien ojien pohjilla oli pieniä ongelmia 280 cm Lahdenperien kanssa. Muulloin suksen nokat olivat aina näkyvissä, eli hiihto oli helppoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|