Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vieras
|
Lähetetty: 08.09.2004 13:29 Viestin aihe: CZ 550 fs ja Aimpoint 7000 L |
|
|
Ostin tuollaisen yhdistelmän.Kiväärin malli oli selvä ennen kauppaan menoa.Kaliberiksi tuli 9,3x62.Kaliberin valinta ja tuo tähtäin ovat hyvän myyntimiehen ansiota.Eli,kannattiko ostokseni?Onko hyvä yhdistelmä hirvijahdissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
E-ttan Vieras
|
Lähetetty: 08.09.2004 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole valittamista. Pari vuotta on ollut vastaava paketti käytössä ja vieläpä "Kotzabin" jaloilla. Toimii, eikä laukeamattomia ole ollut. Itseladattuja
12,5 g harjoituspatruunoita on ammuttu satoja muut patrunat lisäksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peezzi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.09.2004 16:16 Viestin aihe: |
|
|
Muuten aivan huippu kamppeet mutta kiväärinä sais kyllä olla Sakolainen. Ei vaineskaan, ei ole myyjä !&%¤# puhunu, kaliiperi on ainaki minun mielestä parhaaasta päästä hirvijahtiin ja itelläki on mielessä ollu tuo Aimpointin laitto kiikarin tilalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Zetori 25A Vieras
|
Lähetetty: 08.09.2004 17:59 Viestin aihe: |
|
|
Omassa zetorissani, 550 FS 9.3, olen asetta kohdistaessa huomannut, että eka paukun jälkeiset laukaukset, ammuttuna 2-3 min välein, putoavat kukin 2-3 cm alaspäin. Ilmiö on toistunut eri päivinä ammuttaessa. Muuta selitystä en ole keksinyt kuin sen, että tukkiin sidottu piippu lämmetessään vääntyy. Onko muut havainneet vastaavaa ilmiötä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
FS Vieras
|
Lähetetty: 09.09.2004 08:47 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on tuo sama ysikolmonen Fullstock. Eipä ole kolmen vuoden aikana ollut minkäänlaisia häiriöitä. Eihän se mikään kasa-ampujan vehje ole mutta kyllä sillä helposti saa sellaisen samalaisen kolmen laukauksen kasan mitä tehtaalta tulleessa koeampumataulussa on. Mitään kasan venymistä en ole huomannut..
Kiikarina mulla on Leopold 1-4x20. Olen ampunut aseella kolmen vuoden aikana 11 hirveä ja yhden peuran. Patruunoina olen käyttänyt pääasiassa Norma Oryxia 15g ja 18,5g. Ase syöttää hyvin ja muutenkin toimii moitteettomasti. Lyhyt kokotukkinen kivääri aiheuttaa yleensä kaikkien jahtimiesten käsissä väristyksiä ja intohimoja..jokin outo ilmiö..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Täystukki Vieras
|
Lähetetty: 09.09.2004 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Just sama yhistelmä myös minulla kuin FS:llä ja no problem.Muutaman hirven olen sillä kötistellyt nurin kahdessa syksyssä.Koira miehenä nimenomaan halusin tällaisen,vaihto ehtona oli Tikka Battue mutta päädyin sitten CZ:aan.Itselleni oli positiivinen asia sen tarkkuus,kolmen laukauksen kasat ovat 2-2,5cm/100m Lapua Megalla,tosin todella hyvältä tuelta ammuttuna.Eipä ainakaan minulla ole aihetta hirviaseen vaihtoon piiitkään aikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
m Vieras
|
Lähetetty: 10.09.2004 08:55 Viestin aihe: |
|
|
Sama Zetori löytyy minunkin kaapistani. Vaikkakin siinä on hemmetin hyvät avot, niin se perhanan Meopta himoittaa mielessä.
Onkos kellään Artemis 2000 1,5-6 :ta FS:n päällä?
Ei kait se 9.3:sella mitään puolikuita aiheuta ??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Täystukki Vieras
|
Lähetetty: 10.09.2004 16:13 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä Meoptan silmän etäisyydestä,mutta ainakin Leupoldissa se on riittävä.Ei ole otsaan kolahtanut ampuu sitten penkistä tai seisaaltaan.On kylläkin huomion arvoinen seikka tässä kaliperissa,vaikka ei se potku mikään kovin hirvittävä olekaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
plx Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä "normaali" CZ 550 9,3 & Aimpoint 7000 L (kozapin jaloilla). Olen ollut tähän kokonaisuuteen tosi tyytyväinen. Näköjään CZ 9,3 & aimpoint on yleistyvä yhdistelmä (eikä ihme). Olen myös käyttänyt 18,5 g Oryxejä.
Itse valitsin tähtäimeksi aimpointin, vaikka pitkään oli mielessä juuri toi Artemis 2000 1,5-6. Siinä oli mielestäni ihan passeli silmänetäisyys, mutta kun muutaman kerran koeammuin tutun asella, jossa oli aimpoint, niin päädyin siihen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kkn Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 21:03 Viestin aihe: |
|
|
mulla on fs zetorin (9.3x62) päällä europoint 1.5-6X42 valaistulla ristikolla (keskisosa valaistu), jalat on br-tuotteen valmistamat..
osumat 100m:n matkalta pysyy 5cm:n kasassa, tosin kun ammutaan yli 20 kutia putkeen niin hieman alkaa alaspäin menemään, mutta harvoinpa ysikolmosella kymmeniä laukauksia kerralla ammutaan. paukkuna oon radalla käyttäny itse tehtyjä 18.5g:n sellier&bellottia ja metällä aiemmin megaa ja viime syksystä alkaen natua... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kphy Vieras
|
Lähetetty: 21.09.2004 22:45 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni 7000 L Winsun puoli-automaatin päällä. Erittäin hyvä varsinkin ajolla ollessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|