Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juhamatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.04.2010 18:26 Viestin aihe: PARAS VARISPILLI |
|
|
Minkälaisen varispillin kukin variksenjahtaaja on PARHAAKSI huomannut ja todennut?
Itsellä oli tuollainen ACME varispilli,joka oli aika vappupillin kuuloinen ja toinen
pilli on MOBSTER CROW CALL joka on aika hyvä soundinen.
Tuo acme meni kielestään rikki tänään,ei ollut kovin montaa kertaa pillitelty tuota pilliä etes.
Tänään laitoin tilaukseen uuden varispillin,HAYDEL`Sin TC-87 MALLIN.
Ainakin houkutuspillit.net sivuilla lukee jotta on voittaja monessa variksenhoukutuskilpailussa.
Toinen pilli mikä kiinostaa on,PRIMOS OLD CROW.
Onko kellä kokemusta?
Ainakin kiveläoutdoors myy tuota pilliä 19€ hintaan.
Mitenkäs muuten,onko kuka testaillu NORDIK CROW pilliä?
Hintaa ainakin on,niinkuin muillakin nordikin pilleillä.
Harmi vain kun tämäkin variskausi loppuu ennenkuin alkaakaan.
Mutta ei muuta kuin tarinaa kehiin pilleistä mikä on paras ja kaunein:wink: |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sohjokurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.04.2010 16:44 Viestin aihe: |
|
|
Muutaman kerran on tullut TC 87:aa käytettyä varisjahdissa. Kerran variksen kuvilta ja ehkä 3-4 kertaa huuhkajalta. Ei parhaillaan huuhkajan kanssa, mutta itselläni toiminut kaukana lentävien varisten käännyttelyssä. Monesti lentävät ohi huuhkajaa huomaamatta ja pilli toimii oikeastaan pelkkänä huomion kiinnittimenä. Monesti kääntyy vähän katsomaan et mikäs siellä ääntää ja huomaa huuhkajan. Kuvastamalla kun pyydettiin niin pilli houkutteli kaukana metsän reunassa raakkuvia variksia ihan kohtuullisesti, kaksi yritti laskea kuville ja muutama kuvien ohilento. Saalista ei kuvastamalla tullut, ampumapaikkoja kylläkin.. Pitäisi yrittää kuvilta uudestaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhamatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.04.2010 09:24 Viestin aihe: |
|
|
Itelle tuli eilen tuo TC-87.
Ihan kuulostaa luontevalta varikselta kun pilliin puhaltaa,mutta sitä haukan ääntä minä en tuosta pillistä irti saa vaikka kuinka pilliin sivusta puhaltaa niinkuin ohjeistuksessa on...
No,pääasia että etes tuota varista saa matkittua..
Ehkä viikonloppuna testaamaankin pääsee,jos ei räntää/lunta tule sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hek-a Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Elo 2006 Viestejä: 588 Paikkakunta: Taikayön tienoo...
|
Lähetetty: 19.04.2010 08:48 Viestin aihe: |
|
|
Useampaa oon testannu ja kyllä Nordic on paras. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.04.2010 10:00 Viestin aihe: |
|
|
Viime syksystä asti olen käytellyt TC-87:aa, muita pillejä mulla ei ole. Ajoittain tuo toimii uskomattoman hyvin, omassa käytössä erityisesti pillityksen alkupuolella. Ehkä osa variksista on aika pöhköjä tai nuoria tai molempia, mutta joskus tulevat vaikka itse seisoo näkyvissä. Esim. eilen olimme vaimon kanssa harventamassa anopin mustaherukkapuskia pellon laidassa, täysin näkyvissä, ja kaukaa pellon toisessa reunassa näkyi lentävä varis. Kaivoin pillin taskusta ja aloitin enempi vähämpi vappupillimäisen käytön. Ehdin kantaa sylillisen oksia peräkärryyn, ottaa haulikon käteen, täysin näkösällä ja varis tuli suoraan päälle haulikkohollille. Aamupäivällä kävin heittelemässä katiskoita kutulahteen, mennessä pysähdyin metsäaukean reunaan, ja pillittelin hetken. Jo parin sarjan jälkeen puiden välissä näkyi lentelevän pari varista, joista toinen pyörähti aukealle haulikkohollille.
Olen yrittänyt hakea pillistä 'oikeaa' ääntä, mutta tuntuu että ainakin osalle linnuista pillin puhaltelu ilman lisäkikkoja on sekin tehokasta. Ja tietysti näppärinkin tapa kun tuo onnistuu ilman käsiä. Pikaisesti tuohon on tottunut, yksi aamu kävin heittelemässä pari varista pellolta metsän puolelle ja ihmettelin missä pilli on, joko se hukkui. Kohta huomasin että se on edelleen hampaiden välissä.
Täytyy jatkaa käytön opettelua, ei tuo aina tunnu toimivan. No, ehkä meidän seudun variksista osa on tuon äänen oppinut tuntemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sohjokurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.04.2010 08:11 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen koko ajan yrittänyt saada parempaa ääntä tuosta pillistä ja jo pelkkä kurkulla ''korisuttaminen'' pillittäessä parantaa ääntä kummasti. Maanantai aamun olin pellon reunassa pillittelemässä ja kolme varista kävi pilliä katsomassa, kaksi lopetti lentonsa Monesti kaukaa ja korkealla lentävät varikset kääntävät pillille ja alkavat pyörimään ja liitämään suoraan pään yläpuolella koko ajan korkeutta laskien ja jos ei se lintu ihan tollo ole niin saa kyllä pysyä paikallaan ja piilossa, ainakin itselläni näin Itse en ole onnistunut saamaan pillille kuin korkeintaan kaksi varista kerrallaan, ainakaan parvi ei tuota tottele.
Olen tullut jo siihen tulokseen että pilli on varisjahdissa tehokkaampi houkute kuin kuvat tai huuhkaja kun en pääse kaatopaikalle tai tarhoille pyytämään missä lintuja olisi enemmän. Voisikin tässä joku aamu jättää sen huuhkajan kokonaan pois, helpottaisihan se hommaa kummasti kun ei tarvitsisi vasta heränneen unisena alkaa puuhun kiipeämään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ernopehtoori Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.04.2010 16:54 Viestin aihe: |
|
|
Varispillistä ei tahdo saada aidon kuuloista ääntä muuten kuin puhaltamalla sillai koristen. Vaikea selittää mutta on tosi hyvä ohje tossa linkissä. Puhalla videon ohjeen mukaa ensin ilman pilliä ja pyydä sitten joku kuunteleen kuulostaako ääni edes jollain lailla samalta kuin videon ukolla. Sitten vasta pillillä. Jos kurkkun alkaa sattuun jo muutamalla puhalluksella niin vaihda tekniikkaa. Muuten seuraavana päivänä sulta kysellään ootko ollut jääkiekkopelissä, vai ryyppäämässä. Kun pilliä oppii käyttämään niin se kulkee sen jälkeen aina metsällä mukana. Jos näen variksen lentävän sellaisella etäisyydellä, ettei se ei ole havainnut minua, niin pilliä sen saa lähes aina hollille.
http://www.youtube.com/watch?v=fCx7XGkuLfk&NR=1 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PupuParta Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Syy 2008 Viestejä: 484 Paikkakunta: Solkkurin pohja
|
Lähetetty: 22.07.2010 00:52 Viestin aihe: |
|
|
Mie sain juhannuksen aikoihin variksia pyörihmään hyvinki läheltä tuola DR-85-sorsapillilä . Ja aina vain ne tuli takasin liitelehmään ja "vastailehmaan". Olin kyllä vähän yllättyny, ko koitin vain kovasti korista siihen, niin tuli kyllä minustaki aika veikeä variksen raakkumis-ääni tuosta... _________________ Se on henkilökohtanen voivoi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2010 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Yks ääni lisää tuolle TC-87 -mallille. Se ainakin minulla on toiminu ihan mukavasti Muutaman kerran on saanu sumuisella kelillä varikset tulemaan huuhkajalle niinkin kaukaa, etteivät takuuvarmasti tienneet valmiiksi huuhkajasta mitään...
Itellä toimii sellainen koriseva puhallus. Läheltä ei itelle kuulosta niin hienolta, kun se kurkun korina kuuluu pahasti läpi mut ku kauempaa kuuntelee niin kuulostaa paremmalta Harvemmin ne varikset olalla istuu kuuntelemassa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.10.2011 10:55 Viestin aihe: |
|
|
Nordik Crowille ääni |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EsaP Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2011 13:07 Viestin aihe: |
|
|
Sitten viime kommenttien olen hommannut myös Nordic Crown, se kuulostaa paljon aidommalta kuin TC-87 muttei mun käytössä ole toiminut juuri lainkaan. TC-87:ojakin ostin pari lisää, vanha oli hetken hukassa ja ostin pari uutta. Vähän tuntuu olevan noissa yksilöeroja, voi tietysti johtua myös roskan määrästä pillin sisällä. TC-87 toimii itsellä vieläkin parhaiten ja on näppärän kokoinen pitää aina mukana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
himohunter Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 22 Kes 2008 Viestejä: 99 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 22.10.2011 14:02 Viestin aihe: |
|
|
JokuUkko kirjoitti: | Yks ääni lisää tuolle TC-87 -mallille. Se ainakin minulla on toiminu ihan mukavasti Muutaman kerran on saanu sumuisella kelillä varikset tulemaan huuhkajalle niinkin kaukaa, etteivät takuuvarmasti tienneet valmiiksi huuhkajasta mitään...
Itellä toimii sellainen koriseva puhallus. Läheltä ei itelle kuulosta niin hienolta, kun se kurkun korina kuuluu pahasti läpi mut ku kauempaa kuuntelee niin kuulostaa paremmalta Harvemmin ne varikset olalla istuu kuuntelemassa... |
mites saat kuunneltua kauempaa omaa puhalteluas? _________________ Ohiampujainkerhon puheenjohtaja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kettuterri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.09.2012 10:38 Viestin aihe: |
|
|
herätetääs henkiin tämä keskustelu! eilen tuli haettu nordik crow pilli ja huomenna jos keli on suotuinen olis tarkoitus käydä testailemassa. kerrotaan sitten miten kävi jos jahtiin pääsee... joillain ilmeisesti ainaki kyseinen pilli toiminu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kettuterri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.09.2012 10:39 Viestin aihe: |
|
|
herätetääs henkiin tämä keskustelu! eilen tuli haettu nordik crow pilli ja huomenna jos keli on suotuinen olis tarkoitus käydä testailemassa. kerrotaan sitten miten kävi jos jahtiin pääsee... joillain ilmeisesti ainaki kyseinen pilli toiminu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|