Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Onko luvat kunnossa?! |
Luvat kunnossa, tietenkin maksan! |
|
63% |
[ 91 ] |
En maksa kalastuskorttia |
|
36% |
[ 53 ] |
|
Ääniä yhteensä : 144 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.05.2012 16:44 Viestin aihe: Maksatko valtion kalastuksenhoitomaksua? |
|
|
Tuleeko maksettua kalastuksenhoitomaksua eli kalastuskorttia?
Eli kysymys koskee ketä koskee. _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paramedio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.05.2012 17:13 Viestin aihe: |
|
|
Suoraveloituksessa on jotta saa muovitetun kortin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
snapper Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.05.2012 17:15 Viestin aihe: |
|
|
En missään nimessä maksa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 23.05.2012 17:44 Viestin aihe: |
|
|
muovikortti on pop. Kyl luvat pitää olla kunnossa, noilla ei rahoiteta ees ahneita toimitusjohtajia, ainakin muutamat pennit menee hyötyyn asti. Sitä minä vaan, että muovinen läänikohtainen olisi myös pop, vaan kai sekin käy jos on kuitit pdf-muotoisina kännykässä. _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.05.2012 08:38 Viestin aihe: |
|
|
Onkos muille tapahtunut seuraavaa:
Tuo maksulappuhan tulee useasti jo ”edellisen vuoden puolella”. Itse pistin maksuun reiluna miehenä heti, maksupäivä 20.12.2011.
MMM on tulkinnut asiaa ilmeisesti siten, että olen tosi reiluna miehenä halunnut maksaa kalastuskortin kahteen kertaan vuodelle 2011, eikä luonnollisestikaan ole lähettänyt tuota muovitettua kalastuskorttia vuodelle 2012...
Tässä on vielä sikälikin mielenkiintoinen homma, että verkkopankista printatusta kuitista ei mitenkään ilmene, että kyseessä on vuoden 2012 maksu.
Vähemmällä harmituksella varmaan pääsisi, jos siirtyisi kokonaan maksamatta jättävien leiriin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.05.2012 15:56 Viestin aihe: |
|
|
eikös se ollu niin että jos pyytää mavolla nii ei tarvihe maksaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laippakanta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.05.2012 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Muovitettu tulee milloin tulee. Pari vuotta olen maksanut ja tulostanut sekä kortin että vieheluvan kauden alussa, muokannut kuitit luottokorttikokoon ja paistanut itse laminointikoneella 2-in-one. On muuten kätevä ja siisti. Jos valvoja tarvitsee lukulasit, ei ole minun vika _________________ Asioiden vinha meno päin *ittua on niiden luontainen kehityssuunta. -J.Tervo- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aris60 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.05.2012 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Onkos muille tapahtunut seuraavaa:
Tuo maksulappuhan tulee useasti jo ”edellisen vuoden puolella”. Itse pistin maksuun reiluna miehenä heti, maksupäivä 20.12.2011.
MMM on tulkinnut asiaa ilmeisesti siten, että olen tosi reiluna miehenä halunnut maksaa kalastuskortin kahteen kertaan vuodelle 2011, eikä luonnollisestikaan ole lähettänyt tuota muovitettua kalastuskorttia vuodelle 2012...
Tässä on vielä sikälikin mielenkiintoinen homma, että verkkopankista printatusta kuitista ei mitenkään ilmene, että kyseessä on vuoden 2012 maksu.
Vähemmällä harmituksella varmaan pääsisi, jos siirtyisi kokonaan maksamatta jättävien leiriin... |
Maksuohje on MMM:n sivuilla huono.
Lisäämällä internetissä maksettaessa viesti-kenttään tekstin "Kalastuksenhoitomaksu 2012" homma toimii. Ihan samoin jos halutaan maksaa maksu jonkun muun puolesta niin nimikin on lisättävä viestikenttään. Jos maksat maksun joulukuussa lähetetyllä laskulla se kohdistuu automatic seuraavalle vuodelle (viitenumero) jos et erikseen ole tilannut maksulappua kuluvalle vuodelle. Noita muovikortteja tuntuu katoavan yllättävän paljon. Rangaistusmaksua ei kuitenkaan määrätä ilman tarkastusta maksun suorituksesta rekisteristä.
Jos hiuksia halotaan kalastusta valvova voi aina antaa näyttökehotuksen poliisille epäselvässä tilanteessa kun todisteena esitetään jotakin muokattua paperia. Ohje on selvä.
Kalastaja on velvollinen hankkimaan kuitin maksamisen yhteydessä ja näyttämään sen vaadittaessa viranomaiselle tai muulle kalastusta valvovalle henkilölle. Kuitti maksutapahtumasta, kalastuskortti tai tiliote kelpaavat todistukseksi suoritetusta maksusta.
Laki ei anna kalastuksenvalvojalle mitään tulkintaoikeuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laippakanta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.05.2012 21:48 Viestin aihe: |
|
|
Kuvakin on, oma ja rouvan kortti. Jos näkee lukea saa oikeasti selvää. [/img] _________________ Asioiden vinha meno päin *ittua on niiden luontainen kehityssuunta. -J.Tervo- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aris60 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.05.2012 22:19 Viestin aihe: |
|
|
Onko tuo tilinumeron loppu ...95 vai ...96 ? Näyttää vitoselta...
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 16.08.2012 02:31 Viestin aihe: |
|
|
FIN-rekisterin kalastajana tulee maksettua. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sahkuifk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.08.2012 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Tottakai maksan, lainkuuliainen kalastaja... _________________ jos ei voi, niin se on voi voi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
outomies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2012 08:10 Viestin aihe: |
|
|
Tietysti maskan. Iältäni kuulun 18-64 vuotiaiden ryhmään ja en halua olla toisten kustannuksilla elelevä loinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|