Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
stgarak Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2004 00:35 Viestin aihe: Aseen osien tunnistetiedot? |
|
|
Lyhyesti: onko luvanvaraisissa aseen osissa aina oltava jonkinlaiset tunnistetiedot?
Kyseessä ovat yksityisesti maahantuodut osat, joita ei käsittääkseni tarvitse esim. CIP-tarkistuttaa. "Tehtaan jäljiltä" mitään tunnistetietoja ei ole.
Ainoa aihetta sivuava pykälä minkä löysin on tämä:
Annettu Helsingissä 7 päivänä helmikuuta 2002
Valtioneuvoston asetus
ampuma-aseasetuksen muuttamisesta
1 a §
Ampuma-aseen sarja- tai tunnistenumero
Jos ampuma-aseessa ei hallussapitolupaa haettaessa ole merkittynä sarja- tai tunnistenumeroa, poliisilaitoksen on ennen luvan antamista toimitettava ase sisäasiainministeriölle tunnistenumeron merkitsemistä varten.
Ja siinäkin puhutaan vain (kokonaisista) ampuma-aseista, ei mitään aseen osista.
Jos jossain on vastaava pykälä aseen osista, kenen kustannuksella merkintä tehdään?
Mietin vaan että jos tunnisteita on pakko olla, olisiko helpompaa ja/tai halvempaa teettää itse jossain ennen kuin vie poliisille näytille... Ja saisi mieleisensä merkinnät...
Ehdotuksia mahdollisen teknisen toteutuksen suhteen otetaan myös vastaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stgarak Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2004 11:02 Viestin aihe: |
|
|
Itse itselleni vastaten eli muillekin tiedoksi jos ihmetyttää.
Pirautin Ase- ja arpajaishallintoon josta kerrottiin että (luvanvaraisissakaan) aseen osissa ei tarvitse olla mitään yksilöiviä tunnisteita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stgarak Kanta-asiakas
|
|
|
Pirautin Ase- ja arpajaishallintoon josta kerrottiin että (luvanvaraisissakaan) aseen osissa ei tarvitse olla mitään yksilöiviä tunnisteita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stgarak Kanta-asiakas
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
stgarak Kanta-asiakas
|
|
|
Jaahas, ei pitäisi painaa Lähetä-nappia montaa kertaa vaikka mitään ei näytäkään tapahtuvan...
Moderaattorit voivat ystävällisesti poistaa toiston (ja tämän viestin samalla)... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 23.11.2004 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Lisäksenä pahinta peläten voisi lisätä vielä, eli ennenkuin tuo YK-laki runnotaan voimaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|