Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
terra. Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Kes 2011 Viestejä: 11
|
Lähetetty: 10.10.2012 21:53 Viestin aihe: kokemuksia ja tietoa Opel Fronterasta |
|
|
elikkä onko jollaki kokemuksia kyseisestä menopelistä.kulutus?kesto? kulkeminen lumessa /maastossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10302 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 10.10.2012 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Muuten ok, mutta jotain osia voi olla kiven alla.
Tuttu päätyi myymään omansa, kun etu vetaria ei tuntunut löytyvän koko euroopasta, paitsi ihan päättömään hintaan. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 11.10.2012 07:55 Viestin aihe: |
|
|
Mä ajoin A-mallin pätkällä 5 vuotta, mitään siitä ei hajonnut. Oli aika peto menemään hankeen. 16-venttiiliset kannattaa unohtaa. _________________ Tottelevaisuus on metsästysinnon puutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 11.10.2012 16:16 Viestin aihe: |
|
|
Jari2 kirjoitti: | Mä ajoin A-mallin pätkällä 5 vuotta, mitään siitä ei hajonnut. Oli aika peto menemään hankeen. 16-venttiiliset kannattaa unohtaa. |
Mielenkiintoinen lausunto, minkätakia 16v kannattaa unohtaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.10.2012 16:20 Viestin aihe: |
|
|
Eikös Frontera ole käytännössä Isuzu trooper? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 11.10.2012 18:05 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Eikös Frontera ole käytännössä Isuzu trooper? |
Sama P eri puketissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 11.10.2012 19:53 Viestin aihe: |
|
|
Rengas ja nuoli, siitä alkaa huoli... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juze86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Mar 2011 Viestejä: 172 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 11.10.2012 20:09 Viestin aihe: |
|
|
^jep, semmosia ne vulvat on |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 11.10.2012 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Rengas ja nuoli, siitä alkaa huoli... |
Kreis und blitz = rengas ja salama. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.10.2012 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Ei pidä yleistää.
Mie olen porannut vectralla parisataa tonnia, hienosti etenee vieläkin .
Ecu on ainut hajonnut paikka, se toki sitten maksoikin sen edestä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
passaaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2006 Viestejä: 270 Paikkakunta: Varkaus
|
Lähetetty: 11.10.2012 21:02 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | .
Ecu on ainut hajonnut paikka, se toki sitten maksoikin sen edestä. |
Ton muuten saa korjautettua ainakin rovaniemellä ja maksoi hieman yli vuosi sitten n.300€ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
muinamiehinä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2012 Viestejä: 249
|
Lähetetty: 11.10.2012 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Kokemusta on vuojen verran. Kovia rassejahan nuo on. Autot vaan pakkaa vaihtumaan melko tiheään niin senkin tarina oli lyhkäinen. Oikea maasturi, neliveto napista päälle ja alennusvaihteet. Kitkalukkohan tuossa käsittääkseni oli ja eihän se tiukoissa paikoissa vanhemmiten ole missään se paras mahollinen. Savessahan mikään ei mene kunnolla jos ei rengastus ole kunnossa ja vaikka oiski niin oma hommassa ... lähti tuo irti pari kertaa pahastaki paikasta ..
Saahan niitä varaosia, esim. just Isuzun osat siihen passaa.
Edullisia ja hyviä perus rasseja. Lantikat on sitten jo oma lukunsa ja onhan ne jytkyjä vehkeitä, mutta maksaa törkeästi .. ja saa niitäki huoltaa.
Ei taida montaa vanhaa maasturia olla, jota ei huoltaa tarvi etenki jos huollot on jätetty väliin .. jos uusii kuluvat osat sillonku pitää niin varmasti Fronteralla ajaa pois tiehensä ..
Oli muuten hiljainen ja pieni ruokainen auto .. vm. oli 2000 ja 2.2diisseli. Matkassa noin 7ltr kulutus ja seka-ajo litran pari enempi ..
Onhan noita merkkejä monia, mutta kun vahoista "romuista" on kyse niin en usko että monikaan sen merkkinsä vuoksi toista kummempi on vaan yksilökohtanen kunto ..
Vai ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 12.10.2012 07:57 Viestin aihe: |
|
|
B-mallin 16v-moottoreiden jakopää on niin kesseli, että ne ei tuppaa kestämään. Kahdella kaverilla on ollut, molemmilla isot remontit jakopäähän. Sen takia ylempänä lausunto, että 16v:t kannattaa kiertää kaukaa. Omani oli Omegan 8v-koneella, A-mallin 2.0 bensakone. Pitkin hampain siitä luovuin pari vuotta sitten, Ylivieskasta vaihdoin tuon nykyisen Pitkän Datsunin. _________________ Tottelevaisuus on metsästysinnon puutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 12.10.2012 09:12 Viestin aihe: |
|
|
"Oikeassa maasturissa" on alennus, erilliset akselit, kytkettävät lukot, väh 35" mutapyörät, maavaraa niin että konttaa alta ja kunnollinen (mekaaninen)vinssi, mieluummin molemmissa päissä.
Yleensä kikotin tuppaa jäämään kiinni kun eteenpäin ei enää pääse, eikä kääntyminen luonaa. Ja tietysti olet yksin liikkeellä ja känny ei löydä verkkoa
Tuolta löytyy oikeita mettävehkeitä:
http://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=176 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 12.10.2012 10:43 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | "Oikeassa maasturissa" on alennus, erilliset akselit, kytkettävät lukot, väh 35" mutapyörät, maavaraa niin että konttaa alta ja kunnollinen (mekaaninen)vinssi, mieluummin molemmissa päissä.
Yleensä kikotin tuppaa jäämään kiinni kun eteenpäin ei enää pääse, eikä kääntyminen luonaa. Ja tietysti olet yksin liikkeellä ja känny ei löydä verkkoa
Tuolta löytyy oikeita mettävehkeitä:
http://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=176 |
Köh, miitkähän ihmeet on "erilliset akselit"? Tarkoittanet jäykkiä. Renkaiden koko ja se maavara kannattaa suhteutta ajoneuvon kokoon. Pieni auto 10cm vähemmällä maavaralla saattaa omata huomattavasti paremman ylityskulman kuin joku isompi lintta. Pienessä autossa jo 33" kumit voivat olla jo "isot" kun taas lintan alla ne 35" "moponrenkaat".
Ja tuosta vinssi asiasta, kerrohan miten hel-vetissä perustelet että mekaaninen vinssi on parempi kuin sähkövirveli? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|