Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jek Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.11.2012 17:43 Viestin aihe: PhotoNav autonavigaattori maastossa |
|
|
Kun en tästä löytänyt juttua niin kysellään nyt sitten että onko joku muu muokannut kyseistä Verkkokauppa.com:in reilun 40 eeron hintaan myymää laitetta maastokäyttöön, siihenhän saa ympättyä .bmp muodossa olevaa (maasto)karttaa vaikka omista metsästysalueista, kun vaan kalibroi ja konvertoi kartat ensin laitteelle sopiviksi. Ei oo kummoinen homma, josko huomenna kokeilisi ihan maastossa... nimimerkillä VaPePa:lle töitä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 19.11.2012 18:07 Viestin aihe: |
|
|
Mä ostin tollasen kesällä 2009 sekä siihen sopivan langattoman peruutuskamera. Navi oli ihan arseesta, mutta kamera toimi ok. Lahjoitin sen sitte kaverille, ja se laittoin siihen noi maastokartat ja hyvin se on pelannut. En tiedä miten se ne kartat sinne laittoi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jek Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.11.2012 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Ei tarvittukkaan VaPePa:a vaan homma toimi ihan ok, kartan mittakaava tosin oli mitä oli joten tarkkuudesta ei osaa sanoa, ei kuitenkaan kovin montaa kymmentä metriä heittänyt suurempimittakaavainen kartta antanee sitten kuvaa siitäkin, mutta tuntuis riittävän. 5600 mAh apuakku (20 eur) vielä avuksi niin ei tarvita Garminia eikä GPSkännykkää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
SamiS Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Maa 2011 Viestejä: 33 Paikkakunta: Vicinity of Betelgeuse
|
Lähetetty: 20.11.2012 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Mulla ollut tuo PhotoNav vanhin malli ensin, ja sen hajottua Verkkokauppa toimitti takuuseen uudemman mallin, joka ei liene kuitenkaan tätä viimeisintä sukupolvea. Hyvin on toiminut, surkeaa kosketusnäyttöä lukuunottamatta, jossa tatsi siis todella huono.
Olen sitä viilannut ja käytössä siis OziExplorerCe johon saa helposti itse tehtyä karttoja FetchMapin avulla. Eto peli esim valtion mailla, johon olen virkannut myös aluekartan metsähallituksen pdf:stä.
Hintaansa nähden voi suositella, mutta vaatii jonninverran bittinikkarointia toimiakseen kunnolla. _________________ --
Sam |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jek Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.11.2012 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä, olikohan sulla alunperin se "Hakkapeliitta" joka lie ns. 1. versio, mullakin siis tämä PhotoNav joka taitaa olla ver.2 ja onko nämä nykyiset joita myydään sitten ver.3, tiedä häntä...
OziExplorerCE myös navissa, kartat haen .bmp muodossa Kansalaisen karttapaikalta, kuten myös kartan kalibrointiin tarvittavat koordinaatit (WGS84 koordinaatistossa). Karttojen kalibrointiin käytän tätä samaista OziExplorerin PC versiota ja kartat konvertoin naville sopiviksi Image To Ozf- ohjelmalla. Siinäpä ne tärkeimmät. Mittakaavassa 1:16000 on mukava seurailla missä mennään, tuli sekin tässä jo kokeiltua Ei siis pahan hintainen, ja se parinkympin apuakku antaa lisää toiminta-aikaa. Kosketusnäyttö on mulla ainakin pelannut ihan ok, ei valittamista. Joten kaiken kaikkiaan todella positiivinen kokemus, etenkin hinnan huomioiden. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|