OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvimies-lehti

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 30.10.2006 16:46    Viestin aihe: Hirvimies-lehti Vastaa lainaamalla viestiä

Muuan vuosi sitten alkoi ilmestyä Hirvimies-lehti. Kyseisen julkaisun piti tavoittaa kaikki hirvenmetsästystä harrastavat metsästäjät, ainakin näin ko. lehden päätoimittaja kauniisti kertoili.
Julkaisua jaettiinkin pääosin rhy:n kautta eri metsästysseuroille. Lehti saikin aikamoista palautetta, varsinkin negatiivista.

Jo tuolloin kirjoitin varoituksen sanan ko. aviisin toimista. Niinhän siinä lopulta kävi kuin epäilinkin, lukekaa alta.




Aihe: Hirvimies-lehden päätoimittaja jyrää







Hirvimies-lehden päätoimittaja jyrää. Tässäpä juttu Hesarista!









Päihteettömyyttä edistävä yhdistys syyllistyi törkeisiin veropetoksiin

<mailto>

13.10.2006 helsingin sanomat



Helsingin käräjäoikeus on tuominnut Family 2000 -yhdistyksen hallituksen puheenjohtajan törkeistä veropetoksista kymmeneksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen. Lisäksi hän joutuu maksamaan liki 100 000 euroa vahingonkorvauksia verottajalle.

Mies syyllistyi tekoihinsa vuosina 1998-2002.

Sääntöjen mukaan yhdistyksen tarkoitus on edistää lasten, nuorten ja nuorten aikuisten päihteettömyyttä sekä auttaa nuoria kehittymään vastuuntuntoisiksi kansalaisiksi aikuisiän kynnyksellä.

Puheenjohtajan mielestä yhdistys on yleishyödyllinen eikä harjoita liiketoimintaa. Siksi hän ei ilmoittanut yhdistystä verottajan rekistereihin.

Käräjäoikeus näki Family 2000:n toimineen aivan toisin. Sen mukaan kyse on ollut veronalaisesta elinkeinotoiminnasta. Yhdistys ei ole myöskään pyrkinyt toimimaan yhdistysrekisterin tietojen mukaisesti.

Yhdistys on hankkinut varoja myymällä luontopäiväkirjoja ja mainostilaa Family 2000 -ilmaisjakelulehteensä. Työt on ostettu kustannusosakeyhtiö Perhemediat Oy:ltä, jonka toimitusjohtaja tuomittu mies itse on.

Käräjäoikeus ei uskonut miehen väitteitä siitä, kuinka laajaa yhdistyksen toiminta lasten ja nuorten hyväksi on ollut.

Oikeus piti veropetoksia törkeinä muun muassa siksi, että johtaja ei tehnyt lainkaan veroilmoituksia eikä alv-velvollisen kuukausittaisia valvontailmoituksia. Samalla hän tavoitteli itselleen huomattavaa taloudellista hyötyä.

Family 2000 on yhä yhdistysrekisterissä. Hallituksen puheenjohtaja osoittautui hyvin niukkasanaiseksi, kun Helsingin Sanomat kysyi häneltä torstaina, toimiiko yhdistys edelleen.

"Toimii. Se [käräjäoikeuden päätös] ei ole vielä lainvoimainen. Ei muuta", mies sanoi ja löi luurin korvaan.

Käräjäoikeus hylkäsi kaksi samaa miestä koskenutta syytettä petoksen yrityksestä.

Syyttäjän mukaan miehen johtama kustannusosakeyhtiö Perhemediat Oy julkaisi kahden kiinteistöalan yhtiön toimitusjohtajien haastattelut Minustako yrittäjä? -lehdessään.

Molemmat kiinteistöalan yhtiöt saivat myöhemmin haastatteluista laskut, joista pienempi oli määrältään lähes 3 000 euroa ja suurempi lähes 6 000 euroa. Syyttäjän mukaan osapuolet eivät olleet sopineet, että haastatteluista pitäisi maksaa lehdelle.

Käräjäoikeuden mukaan toimitusjohtajat olivat saaneet ennen haastattelua kirjalliset tarjoukset, joissa kerrotaan haastattelujen tarkoituksesta ja niistä perittävistä maksuista.

Siitä huolimatta he suostuivat haastateltaviksi, joten oikeuden mielestä Perhemedioiden toimitusjohtaja ei syyllistynyt petoksen yritykseen.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 30.10.2006 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tässä vielä sokeriksi pohjalle kopio yksityisviestistä:















Monenlaista yrittäjää
Eräalalla on jo pitkään vaikuttanut henkilö, joka esiintyi aikoinaan julkisuudessa vakuuttavasti kertoen uskomattomilta tuntuvista suunnitelmista, joiden toteuttaminen on pitkällä ja joista tullaan kuulemaan kansainvälisilläkin erätantereilla kohtsillään.

Lupaukset jäivät lupauksiksi, mutta mainosten ja lehtihaastattelujen perusteella päätin jo tuolloin pysytellä mahdollisimman kaukana tästä kaverista.

Yhtenä syksynä alkoi sitten ilmestyä Hirvimies –lehti. Sen julkaisee Perhemediat Oy
–niminen firma. Lehti oli täynnään yksinkertaista puffimainontaa ja agressiivista suoramainontaa. Tekijänä oli tässäkin tuo aiemmista toimistaan tuttu kaveri.

Lehteä lähetettiin suuria määriä riistanhoitoyhdistysten toiminnanohjaajille, joita kehoitettiin jakamaan julkaisut alueensa jokaiselle hirvimiehelle. Osa näin tekikin, suuri osa ohjaksi lehtipaalit suoraan paperinkeräykseen, osa kieltäytyi vastaanottamasta lähetyksiä.

Ja sitten alkoi kuulua odotettuja asioita. Jaakko Kolmosen reseptejä oli lainattu luvatta ja niihin oli lisätty suosituksia käyttää jonkun firman sinappia, jonkun toisen mausteita jne. Resepteihin oli lisätty myös viinisuosituksia. Näin ei Jaakko 3 koskaan tekisi. Kiistat menivät niin pitkälle, että minuakin kuultiin Helsingin Poliisilaitoksella todistajana.

Markus von Weissenbergiltä pyydettiin juttu riistapeltosiemenistä. Markus kertoi kirjoittaneensa neutraalin artikkelin, jossa ei mainittu hänen firmansa (Riistasiemen Oy) nimeä. Kun lehti ilmestyi, siinä oli juttu ja toisesta lehdestä luvatta otettu mainos ja Markukselle suuri lasku. Haastatteluun suostuneiden muidenkin henkilöiden kerrotaan saaneen lehdeltä hirmuisia laskuja.

Jo vuosia sitten ilmoitin henkilökunnallemme, että kyseisen henkilön ja hänen omistamiensa firmojen kaikki kontaktiyritykset tulee ohjata minulle. Yhden kerran kävi kuitenkin niin, että eräs toimihenkilöistämme ei osannut yhdistää yhden firman nimeä kyseiseen johtajaan, joten toimihenkilömme tuli iloisena kertomaan minulle saaneensa sellaiselta ja sellaiselta firmalta kokosivun nelivärimainoksen.

Otimme heti yhteyttä juristiin ja tiedustimme, onko mainos pakko julkaista, olin nimittäin varma, että homma ei suju ongelmitta. Juristi totesi, että saatamme joutua vaikeuksiin, jos emme mainosta julkaise, koska oli annettu ymmärtää, että mainos on seuraavassa lehdessä.

No, mainos julkaistiin. Laskusta mies maksoi murto-osan, väittäen kyseisenlaisesta hinnasta sovitun.

Vuosien varrella tuon jälkeen kaveri on yrittänyt rakentaa monenlaisin keinoin mm. mainosyhteistyötä. Sellaista ei tule syntymään.

Aina silloin tällöin kuulee Hirvimies –lehden markkinoinnistakin. Minulle on kerrottu mainonnassa todettavan, että lehti jaetaan kaikille 200 000 hirvenmetsästäjälle. Kovasti liioiteltu on hirvenmetsästäjien määrä. Eikä lehteä kaikille jaeta, en minäkään koskaan ole sitä saanut kuin pyytämällä yhdeltä rh:n toiminnanohjaajalta malliksi.

Sujuvapuheinen veijari oli aikoinaan saamaisillaan Hirvimies –lehden osalta yhteistyökumppanikseen mm. MTK:n. Viime hetkellä tietoon tuli seikkoja, joiden perusteella kaikkinainen yhteistyö lopetettiin ennen kunnolla alkamistaan pysyvästi.

Minusta valitettavaa on sekin, että riistanhoitoyhdistysten toiminnanjohtajia käytetään läpeensä kaupallisen lehden jakelukanavana korvauksetta tai pientä esinekorvausta (esim. puukko) vastaan. Kun muutkin firmat keksivät käyttää tällä tavoin halpatyövoimaa, toiminnanjohtajilla pitää kohta olla suuret jakeluvarastot.

Olen useamman kerran yrittänyt ottaa tuon menettelytavan puheeksi valtiollisen organisaation edustajien kanssa, mutta eivätpä he katso tarpeelliseksi luoda pelisääntöjä tai antaa suosituksia jakelutyökorvauksiksi.

Monet meistä eräasioissa tämän värikkään henkilön edesottamuksien kanssa tekemisiin joutuneet olemme veikkailleet, milloin mies kärähtää toimistoon oikein kunnolla. Nyt näin on käynyt. Asiasta kertoi 13.10.2006 ilmestynyt Helsingin Sanomat liitteessä olevalla tavalla.

Suomessa on nykyisin suuri määrä hämärämiehiä ja hämäräyrittäjiä, jotka osaavat uskottavasti myydä mainostilaa joihinkin lehtiin, kerätä avustuksia hyväntekeväisyyteen, markkinoida puhelimitse joitakin humpuukituotteita jne.

Huijareita löytyy myös eräalalta. Avustuspyyntöjä tulee Metsästäjäliitonkin toimistoon viikoittain useita. Lähes kaikkiin niihin suhtaudutaan nykyisin kielteisesti.

Takavuosina pieni summa annettiin aina silloin tällöin Luonto-Liiton harjoittamaan nuorten luontoleiritoimintaan. Kysymys oli paristasadasta markasta, mutta nyt rahaa ei heru tähänkään tarkoitukseen, onhan tämä Suomen Luonnonsuojeluliiton nuorisojaosto ollut laatimassa mm. kouluille tarkoitettua opintomateriaalikokonaisuutta, jossa vastustetaan turkiksia ja kehoitetaan nuoria ryhtymään kasvissyöjiksi.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 15.02.2007 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja taas on tämä "veikkonen" jyrännyt maailmalla ja pari kollegaa tekee samoin, tosin heikoin tuloksin.





JOURNALISTIEN AMMATTILEHTI







MUUT JUTUT



Kohtuuttomuus jatkuu kolmen lehtitalon töissä
Karprintin, Perhemedioiden ja Urban Pressin on vaikea saada työntekijöitä. Irtisanotut ja omasta tahdostaan lähteneet tietävät kipeästi, miksi.
Pekka Vehviläinen
Suomalaisessa kustannusmaailmassa operoi kolme yritystä, jossa väki vaihtuu tiuhaan. Vihtiläisessä Karprintissä sekä helsinkiläisissä Urban Pressissä ja Perhemedioissa työskennelleet kertovat kohtuuttomasta työtahdista.
Entiset työntekijät ovat kokeneet firmojen johdossa toimivien omistajien käytöksen epäasialliseksi. Tuntemukset vaihtelevat turhautumisesta uupumukseen.
Vihtiläisen Karprint Oy:n aikakauslehtiyksikössä on puolenkymmentä journalistista vakanssia, joilla on viidessä vuodessa käväissyt yli 90 henkeä – tänäkin vuonna kymmenen. Kirjoja ja lehtiä julkaisevan Perhemediat Oy:n toimituksessa tuli ja meni pelkästään vuonna 2004 parikymmentä henkeä. Paria sisustuslehteä julkaisevassa Urban Pressissä on vaihtunut kerralla kokonainen toimitus.
Karprintillä, Perhemedioilla ja Urban Pressillä on yhä vaikeampaa löytää työntekijöitä lähteneiden tilalle. Työvoimahallinnon työpaikkailmoituksia tarjoava verkkosivusto ja korkeakoulujen yhteinen Aarresaari-palvelu ovat estäneet niiden ilmoittelua.
Karprint ja Perhemediat ovat käyttäneet rekrytoinnissa myös henkilöstönvuokrausyrityksiä – niiden ei tarvitse paljastaa kysyjille, kuka hakee esimerkiksi ”aikakauslehtitoimittajaa Vihtiin”.
Karprintin lääke työvoimapulaan on tehoruuvin kiristäminen. Aikakauslehden toimittajan normi on 5–7 juttua eli 12–16 valmista sivua kolmessa työpäivässä. Paketti käsittää haastattelut ja muun tiedonhankinnan, jutun kirjoittamisen sekä valmiin kuva-aineiston hankinnan. Tahdin on sanellut Karprintin aiempi yksinvaltias, yrityksen hallituksen puheenjohtaja Eero Ahola. Hänen poikansa Juha aloitti toimitusjohtajana yhtiömuodon vaihduttua maaliskuussa.
Karprintin toimittajat ohjeistetaan hankkimaan kuvia haastateltaviltaan, mutta kuvat eivät saa maksaa. Esimerkiksi sukellusharrastajien snorkkeli.net-sivuston kuvia on päätynyt ilman lupaa Sukeltajan Maailma -lehteen. Sukelluskohteet.com-verkkogallerian käyttäjät löysivät Sukeltajan Maailman numerosta 3/2006 yhdeksän galleriasta luvatta otettua kuvaansa. Asiasta on tehty tutkintapyyntö Vihdin poliisiin.
Perhemediat Oy:n Jorma Leppäniemi harjoittaa julkaisutapaa, jota on jouduttu setvimään oikeudessakin. Perhemediat tekee yrityksille haastattelutarjouksia, joihin usein kytkeytyy ilmoittelua. Menettelystä on aiheutunut laskutusta koskevia erimielisyyksiä, joita Leppäniemi on useissa oikeusjutuissa vaihtelevasti hävinnyt ja voittanut.
Vuonna 2000 markkinatuomioistuin kielsi 300 000 markan uhkasakolla Leppäniemeä, mainostoimisto DVF-Finlandia ja Leppäniemen johtamaa Family 2000 ry:ÈA;tä jakamasta kouluissa mainosjulkaisua. Lapsiin kohdistuneessa ja luvattomassa jakelussa oli vaarana, etteivät lapset tunnista julkaisua mainonnaksi.
Lokakuussa 2006 Helsingin Sanomat uutisoi Helsingin käräjäoikeuden tuominneen Family 2000 -yhdistyksen puheenjohtajan törkeistä veropetoksista 10 kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen ja maksamaan liki 100 000 euroa vahingonkorvauksia verottajalle. Nimeä HS ei maininnut, mutta kertoi saman miehen johtavan kustannusyhtiö Perhemedioita.
Perhemedioita vastaan on vireillä ainakin kaksi työntekijöiden palkkasaatavia koskevaa juttua.
Urban Press Oy on Ala-Peijarin perheen yritys, joka aloitti 2004. Aiempi perheyritys ArtDirectori Oy julkaisi Sisustajan edeltäjää Sisustajan Asuntoa. Kesäkuussa 2005 lehdestä irtisanottiin kaksi työntekijää – perusteluksi ilmoitettiin firman rahojen loppuminen. Irtisanotut saivat palkkansa vasta syksyllä palkkaturvasta.
Jo loppukesästä 2005 Sisustajaan palkattiin lisää väkeä. Yhteensä seitsemästä työntekijästä Urban Press irtisanoi parin kuukauden sisällä viisi, joista osa oli aloittanut vasta muutamia viikkoja aikaisemmin. Potkuja annettiin jopa puhelimitse illalla: enää ei tarvitse tulla töihin. Loput kaksi työntekijää irtisanoutuivat tämän jälkeen itse.
Perhemedioiden entisistä työntekijöistä moni kertoo saaneensa kuukausipalkkaa ainakin 200 euroa alle tes-taulukoiden. Lomarahojakin on saamatta.
Vuonna 2004 Uudenmaan työsuojelupiiri vaati Karprintiä lopettamaan työntekijöiden epäasiallisen kohtelun.
Myöhemmin piiri teki asiasta tutkintapyynnön. Lohjan kihlakunnansyyttäjä päätti jättää syytteen nostamatta.
Karprint Oy
Liikevaihto: 5 miljoonaa euroa
Tilikauden voitto: (2005 ky-muotoisena) 202 000 euroa
Henkilöstö: 60
Toimitusjohtaja: Juha Ahola
Hallitus: Puheenjohtaja Eero Ahola, varsinaiset jäsenet Juha ja Ahola sekä Mari Ahola-Aalto.
Perhemediat Oy
Liikevaihto: 1,5 miljoonaa euroa (kausi 1.7.2004–30.6.2005)
Tilikauden voitto: 331 728 euroa
Henkilöstö: 10
Toimitusjohtaja: Jorma Leppäniemi
Hallitus: Varsinainen jäsen Olga Leppäniemi
Urban Press Oy
Liikevaihto: 373 000 euroa (kausi 1.7.2004–31.12.2005)
Tilikauden voitto: 1 330 euroa
Henkilöstö: 12
Toimitusjohtaja ja hallituksen jäsen: Mikko Ala-Peijari

Karprintin liikevaihto on yhtiön ilmoittama tieto. Muiden liikevaihdot ja kaikkien yritysten tilikausien voitot ovat kaupparekisteristä.
Yritysten toiminnasta sanottua
Innova-lehti tarvitsee monet lehdenteon langat kädessään pitävää, rohkeaa ja taitavaa henkilöä. Tarjoamme sinulle mahtavan paikan päästä näyttämänä kykysi – ja tekemään kanssamme suomalaisen lehtimaailman menestystarinaa.
Urban Press
Työpaikkailmoitus 2006
Toiminta Urban Pressissä oli todella kaukana ammattimaisesta lehdenteosta. Tuntui, että se oli vain keino tehdä Ala-Peijarien perheelle rahaa. Kerran lukijakilpailussa luvattiin palkinnoksi monisatasivuinen sisustuskirja, jonka tekemistä ei oltu vielä edes aloitettu.
Entinen työntekijä
Perhemedioissa työntekijät vaihtuivat salamavauhdilla. Missään en ole kuullut niin suuresta vaihtuvuudesta. Työntekijöitä haukuttiin, heidän työpanostaan ja osaamistaan aliarvioitiin, ja heitä syytettiin perättömästi mitä omituisimmista asioista.
Entinen työntekijä
Koin oloni todella tukalaksi Perhemedioilla. Stressaannuin ja kärsin unettomuudesta. Johtajan punaisen farmarivolvon näkeminen sai minut melkein oksentamaan. Painostus oli ihan uskomaton.
Entinen työntekijä
Eero Ahola haukkuu entisiä ja nykyisiä työntekijöitään muille Karprintin työntekijöille. Halventamisen kohteena ovat esimerkiksi mielenterveys, ulkonäkö, kävelytapa, seksuaalinen suuntautuminen, uskonto, vaatteet, ikä tai entiset työpaikat.
Entinen työntekijä
Yritykset vastaavat
Pekka Vehviläinen
Jorma Leppäniemi Perhemedioista ei vastannut haastattelupyyntöön. Urban Pressin puolesta vastasi Sisustajan päätoimittaja Irene Ala-Peijari. Karprintin Juha Ahola vastasi sähköpostitse.
Irene Ala-Peijari, miksi Urban Pressin julkaisemien lehtien levikkejä ei ole tarkastettu?
”Meidän lehtemme eivät ole riittävän tunnettuja. Emme halua tässä vaiheessa virallista levikintarkastusta.”
Miksi yrityksessänne on jouduttu tekemään viime vuosina useita irtisanomisia ja miksi työntekijät viihtyvät teillä niin vähän aikaa?
”Olemme irtisanoneet joitakuita koeajalla ihan siitä syystä, että ihmiset eivät ole olleet riittävän päteviä palkattuun tehtäväänsä. Haluamme päteviä työntekijöitä. Koeaikahan on olemassa juuri siksi, että tästä voidaan varmistua.”
Karprintin toimitusjohtaja Juha Ahola, miksi yrityksenne henkilöstö vaihtuu niin kovasti?
”Katsomme nyt tulevaisuuteen. Pyrimme parempaan henkilöstöpolitiikkaan.”
Minkä vuoksi yrityksenne on joutunut niin usein tekemisiin ammattiliittojen ja joskus myös tuomioistuinten kanssa palkka- ja työsuhde-erimielisyyksissä?
”Mielestämme näin ei ole ollut, varsinkaan viime aikoina. Kysymys on hiukan asenteellinen, koska tulisi tietää keskimääräiset tekemiset kaikkien yritysten osalta ennen kannanottoa.”
Monet teidän toimituksissanne työskennelleet moittivat Eero Aholaa epäasiallisesta käytöksestä, kuten painostuksesta ja huutamisesta. Mitä aiotte tehdä ongelmalle?
”Lehden palstoilla ei tällaista kysymystä voi puida.”
Miten perustelette muualla julkaistujen kuvien luvatonta käyttöä?
”Ei auta kommentoida, jos virhe on sattunut. Ei ole puolusteltavaa asiassa.”
Miksi lehtienne levikkejä ei ole tarkastettu?
”Osa on, osa ei. Harkitsemme ne lehtikohtaisesti.”
Tietomme mukaan Karprintin aikakauslehtien todelliset painosmäärät ovat selvästi pienempiä kuin mediakorteissa kerrotut. Miten kommentoitte tätä tietoa?
”Kysymys on haluttu tehdä vahingoittamistarkoituksessa. Toivoisimme objektiivisempaa journalismia.”
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-mk-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2011
Viestejä: 86

LähetäLähetetty: 14.11.2012 03:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan käynyt näillä hirvimieslehden / Leppäniemi metsästysmatkoilla unkarissa..??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
talutehnika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2010
Viestejä: 250
Paikkakunta: Saimaa

LähetäLähetetty: 20.11.2012 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos lehdestä. Onhan se täynnä piilo-ja tavallistakin mainontaa mutta hintaisekseen hyvä.

Toisaalta katson Jahtikuningatar Marjaanaakin vaikka yhtä mainontaa on sekin puolillaan. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 21.11.2012 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

talutehnika kirjoitti:
Kiitos lehdestä. Onhan se täynnä piilo-ja tavallistakin mainontaa mutta hintaisekseen hyvä.

Toisaalta katson Jahtikuningatar Marjaanaakin vaikka yhtä mainontaa on sekin puolillaan. Smile

Eipä noista kumpikaan oikein ole vakuuttanut, mutta hintansa väärttejä toki ovat. Toivottavasti niissä kerrottuja juttuja ei kukaan ota kovin tosissaan...
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com