Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
masa.k Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2007 Viestejä: 403 Paikkakunta: Tornio/ Haparanda
|
Lähetetty: 19.09.2013 17:59 Viestin aihe: Salla 3612 ja 3611 |
|
|
Onko tietoa miten kanalintua alueella ? Pystykorvan kanssa menossa. Mites onkos alueella susia kuin paljon ? _________________ --Harrastukset maksaa-ja pitääkin maksaa-- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tauhka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2013 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Missä päin Sallaa nuo alueet on? En viitsi puhelimella alkaa tietoa etsimään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masa.k Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2007 Viestejä: 403 Paikkakunta: Tornio/ Haparanda
|
Lähetetty: 19.09.2013 19:27 Viestin aihe: |
|
|
3612 = Vilma-Savina, sallan eteläosassa. Tämä alue lähinnä kiinnostaa !
3611 = Naruska-Tuntsa. Tieto kelpaa tästäki jos on. _________________ --Harrastukset maksaa-ja pitääkin maksaa-- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sneakybear
|
Lähetetty: 19.09.2013 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Itse olin alotusviikon Naruska-Tuntsa alueella pystykorvan kanssa myöskin. Lituja oli ihan mukavasti, reilusti enemmän kuin viime vuonna muttei mikään huippuvuosi kuitenkaan! Joka päivä oli sentään tapahtumia. Teeriä ja metsoja ihan mukavasti, pyitä näkyi vain yksi ja riekko havainnotkin jäi niukaksi; 1 poikuus ja muutama yksittäinen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.09.2013 23:03 Viestin aihe: |
|
|
Käykö tuolla 3612 alueella paljon metsästäjiä? Itse olen kans lähdössä sinne. Ei ole ennen tullut käytyä niin ei paljon tiedä minne kannattaa mennä ja minne ei. Ihan hyvän näköisiä paikkoja kartalla, mutta on tuollakin hakattu metsiä vissiin melko paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tauhka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2013 10:34 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä siellä metsästäjiä riittää, varsinkin hirvenpyynnin alkaessa.
alueahan on pääsääntöisesti talousmetsiä, mutta vanhempaakin metsää löytyy sieltä täältä länttejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
luigi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.09.2013 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Lähes parin viikon linnustusreissu lappiin alkaa olla varustehuoltoa vaille paketissa. Vuoden ikäisen pohjiksen kanssa tuli kierreltyä Sallan eteläosia (vilma-savina), kemihaaran erämaa-aluetta (sorvorta) sekä vielä lopuksi pari päivää naruska-tuntsalla. Koiralle kertyi matkaa 35 - 45km per päivä ja ukolle 6 - 8km. Lintuhavaintoja oli melko tasaisesti 15 - 20 päivässä. Tykkään kierrellä alueita joissa metsästyspaine on melko vähäistä. Mökit kierrän kaukaa koska palanen laavukangasta riittää majoitteeksi oikein hyvin. Saaliista sen verran, että syömälinnut otin eikä enempään ollut tarvetta vaikka paikkoja olisi ollutkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lapinpoika Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.09.2013 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Alotusviikon olin vilmalla,lintuja näkyi odotuksiin nähen vähän.Ekana kahtena päivänä hyvin vähän kuului laukauksiakaan.Linnut tiheissä risukoissa piilossa.Etelän miehiä näkyi joka päivä ajelemassa autoilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AnttiSn Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.09.2013 13:16 Viestin aihe: |
|
|
Nyt ontuu kyllä selitys. Miten voi nähdä etelänmiehen ajavan autolla, jos on itse jotenkin parempi ja pyörii metsässä? Itse en nähnyt yhtään autoa Sotkamossa enkä Posiolla yhdenkään päivän aikana, koskapa olin metsässä eikä siellä ajeta autolla. Sen sijaan siirtymien yhteydessä näkyi autoja tiellä, jossa yleensä ajetaan autolla eikä metsästetä (ei ainaskaan pitäisi).
Sen verran asiaakin otsikkoon liittyen, että kuulopuheiden mukaan on noita lintuja ollut paremmin kuin parina viime vuotena.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 24.09.2013 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Olihan tuolla lintuja.. Ehkä vielä toistekkin tulee käytyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tönöttäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2013 12:41 Viestin aihe: |
|
|
Vilmatunturi ja P@skavaara kannattaa ainakin kiertää....Peuravaara näyttää kans pystismiehelle käyvän mettien puolesta! Lintuja on mukavasti alueella. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|