Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pohjalainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.12.2004 23:05 Viestin aihe: kauriin rasva |
|
|
oletteko kuinka tarkaan poistanut rasvan kauriista?
miten olette valmistanut kauriin lihan? _________________ mav |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antonov Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.01.2005 23:05 Viestin aihe: |
|
|
Olen poistanut rasvan aika tarkkaan, koska en pidä sen mausta. Lihat pataan, vähan vettä sekaan, lihaliemikuutio, voita, suolaa, salviaa ja sitten leivinuuniin 3-5 h miedolla lämmöllä n. 100-130. Kylläpäs tulee mureaa.
Selkäpalat on sahattu jäisenä vannesahalla kyljyksiksi, joista on kätevä valmistaa ruokaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
H&K Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.01.2005 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Tässäkin asiassa on monta eri koulukuntaa, eräs arvostettu huippukokki käskee ottamaan ehdottomasti kaiken rasvan pois kun taasen mm Jaakko Kolmonen neuvoo jättämään kaiken rasvan.
Itse olen kokeillut kumpaakin. Oman maun mukaan olen valinnut paremmaksi vaihtoehdoksi jätää rasvan kiinni lihaan.
Viimeksi kokeiltu resepti: Kokonainen kauriin etulapa, hierotaan päälle hieman suolaa, päälle ripaus pippurisekoitusta sekä murskattu valkosipulinkynsi, kääritään folioon ja pariksi tunniksi uuniin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pohjalainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2005 17:43 Viestin aihe: |
|
|
itellä on vähän samat reseptit
folioon sipuli,vakosipuli,suola ja pippuri hierotaan pintaan ja sit liha peitetään silavalla.
rasvaa en isommin poistanu mut ei se kyl musta maussa tuntunukkaan.
pirun hyvän tuntunen liha siinä muuten on! _________________ mav |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|