Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Garmin Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.07.2015 23:20 Viestin aihe: vesilintujen näkökyky |
|
|
Mitä siis porukka mieltä vesilintujen näkökyvystä , kuinka tarkka se loppujen lopuksi on ? Hanhilla nyt on erittäin tarkka mutta näin yleensä sorsalinnuilla? _________________ ei net oo ku kaakanoita.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Garmin Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.07.2015 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Omasta kokemuksesta tuntuu , että näkee vaaleat värit jotenkin varoituksena , vene , iho jne. Mutta kuitenkin loppujen lopuksi se on ehkä enemmän se liike mitä karttavat _________________ ei net oo ku kaakanoita.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.07.2015 08:41 Viestin aihe: |
|
|
Joskus haapanaparven perässä huopailin, oli muuttohaapanoita hieman ennen lokakuun loppua sorsajärvellä. Mulla oli veneen ja sen satapäisen parven välissä semmoinen pieni kaislatuppo, eivät väistäneet mihinkään kun pidin sitä kaislatuppoa siinä "näköesteenä".
Pääsin alle 20 metriin ja ammuin ensimmäiset 2 kpl veteen, olivat aivan vierekkäin. Vielä ilmaan yksi lentoon lähtenyt toisella piipullisella.
Sen jälkeen olen ollut aika varma, että sorsat ei pysty hahmottamaan liikettä ihan hirveän hyvin, jos esim. veneen ja sorsan välissä on tuulessa liikkuva heinätuppo. Tahtoo ilmeisesti mennä se taustalla tapahtuva liike sen "kaislatupon piikkiin".
Muuten avovedessä tuo parvi ei nimittäin päästänyt 200 metriä lähemmäksi. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 31.07.2015 09:57 Viestin aihe: |
|
|
Jossain tämän foorumin kätköissä lienee muutaman vuoden vanha ketju aiheesta. Linnut saattavat nähdä muitakin värejä kuin ihmissilmälle näkyy. Soidinpuvun värillä ei kaiketi olisi väliä ellei sitä näkisi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|