Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
CeeCee Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2004 Viestejä: 4562 Paikkakunta: Siellä missä mooses löysi ensimäisen kiven.
|
Lähetetty: 17.06.2014 14:33 Viestin aihe: Köntsä pussissa |
|
|
Sain vanhemmiltani tuollaisen jäätyneen köntsän, hirvenlihaa pitäisi olla. Löytyiskö mitään sellaista kohtuullisen helppoa toimintaohjetta miten köntsän kanssa toimitaan, että siitä saisi valmistettua jotakin syömäkelpoista? Olen tullut tutuksi ainoastaan jauhettuun hirvenlihaan mutta tästä pitäisi varmaankin valmistaa jonkin sortin paisti uunissa? Ja tietysti jos on aikaisempia keskusteluita (en haulla löytänyt), niin linkkejä vaan niihinkin. Köntsä on nyt jäässä, kuinkakohan paljon aikasemmin se pitää ottaa sulamaan ennenkuin ruokin koirani sillä? _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2004 Viestejä: 4562 Paikkakunta: Siellä missä mooses löysi ensimäisen kiven.
|
Lähetetty: 17.06.2014 14:44 Viestin aihe: |
|
|
Tykkään kovasti poronkäristyksestä ja mietin sellastakin että voiskohan tuosta tehdä jotain samankaltaista? _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 17.06.2014 15:32 Viestin aihe: |
|
|
CeeCee kirjoitti: | Tykkään kovasti poronkäristyksestä ja mietin sellastakin että voiskohan tuosta tehdä jotain samankaltaista? |
Nyt voin olla jo myöhässä, mutta kohmeisesta lihasta vain alat veistään ohuita siivuja.
Sitten siivut voin kera kuumalle pannulle ja ruskistyksen jälkeen kattilaan. Perään suolaa, mustapippuria ja purkki keskaria.
Hauduttelet vaikka pari tuntia ja sitten muusin sekä puolukkahillon kera ääntä kohti. Helppoa ja hyvää. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Tota vois vaikka koittaa. Mutta keskikaljaako siihen kattilaan pitää laittaa? _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
muu uan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Brygmestar savukatajaa
P |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17039 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 17.06.2014 16:29 Viestin aihe: |
|
|
Näkyy olevan vasan paahtopaisti.
-teeppä pihviä, voita ja öljyä pannuun ja 2cm pihvi tuosta poikkisyyhyn leikaten. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 17:07 Viestin aihe: |
|
|
Nyt tehdään hommat kuten ensiksi ehdotettiin. Vuoleskelin jäisestä paistista siivuja ja ruskistin ne runsaassa voissa pannulla. Ja sitten kaljaan hautumaan. Joku varmaan tulee tekemään mulle perunamuussit.
Ruskistetaan puukolla veistettyjä hirvenlihalastuja ja laitetaan pannulle paistumaan...
_________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Ihan hyvältä näyttää. Jäniksestäkin tulee hyvä käristys. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Tommosta, kuva on huono ja mulla oli kyllä ihan kaupasta ostettua puolukkahilloakin tuohon vielä päälle. Pari lautasellista tuli vedettyä, kyllä tykkäsin! _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Jokku tykkää että käristeeksi on hyvä olla vähän sitkaleisempaa paikkaa, että pysyy kasassa sen useamman tunnin hauduttelun. Paisteistakin oon tehnyt kyllä itekki joskus ja hyväähän siitä tulee. Joskus oon tehny paisteista myös nopan kokosia kuutioita ja siitä sitte haudutellu samalla tavalla oluessa. Katajanmarjat ja kuivatut sienet sopii joukkoon hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Oma herkkuruokani elikkäs karjalanpaisti on parasta juuri sillon kun on vähän läskiä joukossa. Hirvenliha on aikas kuivakkaa, ehkä tuokin olis kaivannut vähän pekonia joukkoon. _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
simppeli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä hirvestä saa ihan hyvää karjalanpaistia. Tuota käristystä teen pelkällä käristyksellä pelkästään paistinpannulla, ei se muuta tartte. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1713 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 17.06.2014 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Routapaisti on kanssa kohtuu suunmakuista syötävää. Vaatii vaan hiukan aikaa ja mietoa lämpöä.. _________________ MIKÄ? MISSÄ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 21:56 Viestin aihe: |
|
|
CeeCee kirjoitti: | Oma herkkuruokani elikkäs karjalanpaisti on parasta juuri sillon kun on vähän läskiä joukossa. Hirvenliha on aikas kuivakkaa, ehkä tuokin olis kaivannut vähän pekonia joukkoon. |
Itse olen tuunaanut savupekonilla käristystä. Voi olla käristyksen häpäisyä lisätä pekonia, mutta minulle, likalle ja hänen kavereilleen maistuu ja se riittää. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CeeCee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2014 23:09 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | CeeCee kirjoitti: | Oma herkkuruokani elikkäs karjalanpaisti on parasta juuri sillon kun on vähän läskiä joukossa. Hirvenliha on aikas kuivakkaa, ehkä tuokin olis kaivannut vähän pekonia joukkoon. |
Itse olen tuunaanut savupekonilla käristystä. Voi olla käristyksen häpäisyä lisätä pekonia, mutta minulle, likalle ja hänen kavereilleen maistuu ja se riittää. |
Ei välttämättä. Hirvenliha on aika kuivakkaa joten pieni pekonin lisä on varmasti paikallaan. _________________ Jos sinulla ei ole koiraa, ei edes yhtä, sinussa ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta elämässäsi saattaa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|