Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JNiemelä Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 16:40 Viestin aihe: |
|
|
Itse ainakin kääntyisin siihen kolme kertaa kalliimpaan vaihtoehtoon jos etukenoa nyt tarvitsisin. Eipähän pähkityttäisi sitten myöhemmin... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.09.2014 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Aina kuulee että alumiinia ei pitäisi näissä käyttää. Vastoin varoituksia otin 308:n päälle alukiskon ja alujalat kun sain lukkopiipun mukana melkein ilmaiseksi. Mitään ongelmia en ole havainnut muutaman vuoden ja muutamien tuhansien laukausten jälkeen. Tuosta rohkaistuneena laitoin saman valmistajan alukiskon 375 Rugerin päälle. Siihen Leupoldin teräsjalat. Viimemainitullakin on ammuttu jo yli viisisataa 4000-6500 J mälliä eikä jälkiä tai liikkumista ole havaittavissa. Kiikarit ovat kyllä melko keveitä eikä noissa ole kallistuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 18:00 Viestin aihe: |
|
|
noh, kisapuolella alkaa kaiketi puolilla olla al jalkaa, välipalaa jne.
ei noissa ole ollu ongelmia vaikka lähelle tonnin nopeuksilla lähtee ja korkeat jalat kantaa painavaa putkiloa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen lopettanut lähes kokonaan teräsjalkojen käytön. Alumiiniset ovat monessakin suhteessa parempia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leafs Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Itse olen lopettanut lähes kokonaan teräsjalkojen käytön. Alumiiniset ovat monessakin suhteessa parempia. |
Suositteletko jotakin tiettyä merkkiä/mallia, pitäisi olla weaver/picatinnykelpoinen jalka. _________________ HPPH |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Itse olen lopettanut lähes kokonaan teräsjalkojen käytön. Alumiiniset ovat monessakin suhteessa parempia. |
Mitä ovat nämä Al:n hyödyt tässä tapauksessa? Korroosion sieto vai paino?
Alumiini monessa asiassa valtavan ihgu metalli, mutta sen laadun suhteen kannattaa olla kriittinen. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 21:31 Viestin aihe: |
|
|
ainakin mainittemiesi lisäksi kitka |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Ja se, että kiikaritähtäimen ja jalustojen lämpölaajeneminen on yhtenevää.
Mutta todellakin, alumiinisissa on eroja. Hyvät ja riittävän hyvät ovat toimivia, roskaa kannattaa välttää, niin kuin missä hyvänsä muuallakin.
Talley, siinä parhaat "sarjavalmisteiset". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2014 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Ja paino on aivan ehdottomasti asia jota kiväärin päältä haluaa pois mahdollisimman paljon. Jaloilla yksistään saa helposti sadan gramman painosäästön aseen piippulinjan yläpuolelta ja tämä on iso juttu sen suhteen, että kuinka paljon isompaa kiikaria voi käyttää ilman, että aseesta tulee yläpainoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JNiemelä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2014 06:22 Viestin aihe: |
|
|
Hapettunut alumiini menettää edelleen kimmoisuutaan. Huoltoa vaatii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mettäkana Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2014 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Noh itsellä oli aluksi weaverin alukisko savagessa ja eise itseä vakuuttanut, oli tuosta tosin rimpulampi malli. Tilasin ebaysta kuitenkin ihan omaksi mielenrauhaksi tommosen warnen teräskiskon ja liimasin kiinni. En sitten tiedä onko mitään teknistä eroa, mutta näin itellä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JNiemelä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2014 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Mettäkana kirjoitti: | Noh itsellä oli aluksi weaverin alukisko savagessa ja eise itseä vakuuttanut, oli tuosta tosin rimpulampi malli. Tilasin ebaysta kuitenkin ihan omaksi mielenrauhaksi tommosen warnen teräskiskon ja liimasin kiinni. En sitten tiedä onko mitään teknistä eroa, mutta näin itellä |
Osumat parani vai miten? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M.K.R Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Mar 2007 Viestejä: 662 Paikkakunta: tunturilappi
|
Lähetetty: 30.09.2014 10:24 Viestin aihe: |
|
|
Saako Talleyta Tikka m65 täys pitkänä? Google ei luvannu hyvää. _________________ Ahneela on aina enempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|