Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
masuli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.01.2005 09:22 Viestin aihe: Peuran hiipiminen |
|
|
Eli minkälaisia kenkiä/tossuja olette käyttäneet kun olette onnistuneet hiipimään peuraa ampumahollille (erityisesti kiinnostaa jousimetsästäjien käyttämät töppöset)??
Itse olen ajatellut hankkia intiaanien mokkasiinit tai lappalaisten nutukkaat...
Mutta kertokaa mistä sais ja millä hintahaitarilla pehmeäpohjaisia kenkiä hiivintään soveltuvaksi - kiitos. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paavo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2005 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Ääniä tulee myös muualta kuin jalkineista. Vain riittävän kovalla tuulella pääsee niin etteivät peurat kuule sinua.
Hiipimisessä on tärkeätä tietää makuu mäet ja paikat. Pitää valita paikka jossa on riittävästi ampuma-alaa. Kulje mieluusti peurojen polkuja, sieltä se odottaa omaa väkeä.
Hyvin harvoin olen päässyt yllättämään peuran makuulle. Yleensä se havaitsee metsästäjän ennen kuin tämä sen. Se nousee makuultaan liikkuu jonkin matkaa jää varmistamaan kuka tulee. Tässä on metsästäjän mahdollisuus. Tietysti tuulen suunnan pitää olla sellainen ettei peura saa vainua, muuten ei se jää tarkistelemaan kulkijaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|