Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Baroni69 Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
cashman Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Jou 2010 Viestejä: 1572 Paikkakunta: Niionniijoki
|
Lähetetty: 31.01.2011 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Olen kuullut että ihan soiva peli olisi tuokin. Jos vain saa kiskon kunnolla kiinnitettyä. Suosittelen ihan sepän tehtäväksi jättää tuon asennuksen. Tuleepahan varmasti suoraan ja pysyy kunnolla kiinni. Miltäs toi näyttää pesän puolelta? Mahtuukoo nakit lataamaan Mosinia ton kiskon alle. Se on suurin syy miks ite tykkään sivukiskosta. Mulla tosin on nakit kokoa "lenkkimakkara"... Niin ja olikos sulla kahdeksan kulmainen vai pyöreä runko??
Kampisysteemi on kans ihan toimiva. Olen sellaisella itse leikkinyt ja se istu käteen tukevasti. Ja yllättäjän suoraselkoinen itse kiinnittää.. _________________ Amoto quaeramus seria ludo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Oman logiikan mukaan heikommalla ampujalla pitäisi olla tarkempi ase. |
Meikäläisen tapauksessa tuo kasa on omilla aseillani suunnilleen +-30 mm/100 metriä ja koen että se riittää hyvin metsästykseen. Tai on riittänyt ainakin tähän saakka... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rokku Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 31.01.2011 20:16 Viestin aihe: |
|
|
cashman kirjoitti: | rokku kirjoitti: | Tämmönen versio mulla on. Tässä versiossa kiikarin kisko jäykistää lukkorungon. Ns. tikan kiila. Osumatarkkuus huippuluokkaa LS:n piipulla.
Toisesta aseestakin tulee kuvia jahka se saadaan valmiiksi |
Tällaista minä tarkoitin... Mistä näitä saa?? |
Aseseppä Erkki Wall PUH 0400485897 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ahai Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2009 Viestejä: 615 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.01.2011 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on Mosinissa sellainen omavalmiste-jalusta, joka on tehty rautakaupan kulmaraudasta ja sen päällä on Weaver-kisko. Tämä keksintö on kiinnitetty kolmella uppokantasella m6 kuusiokolopultilla kehyksen sivuun. Kaikki kierteet on varmistettu erikoislujalla ruuvilukitteella.
Tämä jalusta on nyt ollut muutaman vuoden "koekäytössä" ja eipä oo tarvinu vielä valittaa... Kasat on yleensä tehdas-Rangellakin n.1"/3lks/100m
Kuvia tulee sitten kun jalusta on valmis. Tällä hetkellä viimeistelyn taso vastaa uutta Baikalia _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ent.ap Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 21:39 Viestin aihe: |
|
|
ahai osui "naulan kantaan"?
Kun otetaan esim. Mosinin kiikarinkiinnitys aiheeksi, niin hyvin yksinklertasella sovellutuksella päässään käyttäjäänsä miellyttävään lopputulokseen? Vaiko?
Pysyy ja on omistajalleen hyvä?...
Sitten on tämä meikän linja: Elää ammatikseen metallialalla...
Kyllä ei tarttis metallihommia enää tehä, jos metalliosat ovat viimeistälemittömiä.
Se on vain kaksi asiaa... tehet toimivan... vaiko tehet toimivan ja silmää miellyttävän?
Miettikää sitä... meikä on metallialalla hommannu leipäni.
Se on vaan niin, että tuotteessa tulee olla viimeistelty ulkonäkö. _________________ Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 21:46 Viestin aihe: |
|
|
Metallimiehen kanssa ei kannata kuulema rakentaa. On kuulema sellaista pilikun nussimista millilleen koko rakentaminen. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 21:48 Viestin aihe: |
|
|
ON!!! _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ahai Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2009 Viestejä: 615 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.01.2011 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Sen verran vielä tuosta omasta sovelluksesta, että saman tyyppinen ratkaisu siinä oli jo silloin kun ase tuli mulle. Se jalustana toimiva kulmarauta oli vaan vinossa
Kiikarin sai kyllä kohdistettua ja säädöt riitti hyvin, mutta se "haittas silmää" siinä määrin että pitihän sille jotain tehä...
Uus jalusta tuli mahdollisimman matalalle ja sen päälle tuli vielä se Weaver kisko, kun taas vanhassa oli kiinteät Tikan renkaat. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Tuli mieleen, että minäkin olen ollut konepajalla töissä kuusi vuotta aikoinaan, kylläkin ilman metallialan koulutusta, sellaisena yleismiehenä. Piti tehdä kaikkea. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ent.ap Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 22:27 Viestin aihe: |
|
|
elä yritä.. PILKUNNUSSIA _________________ Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 23:02 Viestin aihe: |
|
|
ent.ap kirjoitti: | elä yritä.. PILKUNNUSSIA |
Itse asiassa, olen. Yleensä viilaan sitä pilkkua niin, että loppujen lopuksi tulee sutta, kun pitää yrittää tehdä vielä parempi. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ent.ap Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Elikkä: kun tarpeeksi pilkkua viillaa, tuleepi piste eteen.
9.3x622, jos unohetaan huumori, niin jokatapauksessa: jos ei sutta tehe, niin ei kyllä kehitykkään _________________ Jokanen eletty päivä, on lähenpänä kuolemaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2011 23:41 Viestin aihe: |
|
|
Ongelma onkin siinä että kyky tehdä tarkkaa työtä ja visuaalinen "silmä" asuvat turhan harvoin samassa persoonassa. Ainakin jos puhutaan kotimaisista asesepistä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.02.2011 00:21 Viestin aihe: |
|
|
oliskohan pohjimmainen syy, talkoilla ei kuukautta rakennella yhtä sohloa. |
|
Takaisin alkuun |