OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Itse tehdyt tuulisiivet..

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
koino
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Hel 2011
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 13.06.2011 22:42    Viestin aihe: Itse tehdyt tuulisiivet.. Vastaa lainaamalla viestiä

Oon tekemässä tuuli sorsaa ja pitäs joku näppärä pantentti tehä siiville että ne pyörii tuulessa..Oisko jollain jotain vinkkiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
flatazat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2011
Viestejä: 1460

LähetäLähetetty: 13.06.2011 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

osta valmis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
koino
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Hel 2011
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 13.06.2011 23:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viisastelu palsta on jossain ihan muualla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 9056

LähetäLähetetty: 14.06.2011 05:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekisin sellaiset viipperätyyliset propellit molemmille puolille ja propellin maalaus siten, että päälle tumma ja alle vaalea. Näin yhdellä kesämökillä tuolla periaatteella vanerista tehdyn telkän ja sen siipityöskentely näytti todella hyvältä. Valitettavsti ei ole kuvaa siitä. Robo-sorsantyyliset siivet on varmaan hankalampi saada pyörimään kunnolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tosimies 3v.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Kes 2006
Viestejä: 148

LähetäLähetetty: 17.06.2011 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olin jo jossain vaiheessa tekemässä vastaavaa värkkiä. Tarkoitus oli kokeilla kanisterin kyljestä leikatulla suorakaiteella, joka väännellään päästä katsoen s:n muotoon. Homma kaatui kunnollisen akselin ja laakeroinnin puutteeseen. En tiedä olisiko muutenkaan toiminut.

Kropan tein kahdesta puolentoista litran pullosta. Leikkasin pohjat pois ja yhdistin korkkipuolet toisiinsa kulmassa, jolloin sain laskeutuvan sorsan banaanimaista muotoa. Kannattaa kokeilla ennen kuin lahtaa hyvää valmista kaavetta Very Happy

Mutta kokeile ihmeessä s:n muotoisella sivuprofiililla, jos et parempaa keksi (esmes toi Elanin viipperäjuttu). Tulee siis tähän tyyliin: http://vekotus.org/wp/2008/07/25/savonius-roottori/
(linkissä tosin sanotaan, että kys. härveli on hidas pyörimään, eli vois kuvitella, ettei ole hyvä tähän)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com