Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hevi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 13:21 Viestin aihe: |
|
|
Jos on miehellä varaa metsästää, pitää hänellä olla etes puhdasrotuinen koira. Minun hirviporukassa ei sekulilla ole metsään asiaa olkoon isännän mielestä kuinka hyvä tahansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GraaviSupi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 13:24 Viestin aihe: |
|
|
morjes mitä menoa..
Toivottavasti testaatte myös metsästäjät, ja tarkastatte että sukusiitos% on vähintään 70% _________________ KVA ryyppäyksestä ja MVA kulli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 13:25 Viestin aihe: |
|
|
hevi kirjoitti: | Jos on miehellä varaa metsästää, pitää hänellä olla etes puhdasrotuinen koira. Minun hirviporukassa ei sekulilla ole metsään asiaa olkoon isännän mielestä kuinka hyvä tahansa. |
Just. Toinen ääripää... Kai määräät käytettävistä aseista ja kaliipereista myös?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Atso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 13:25 Viestin aihe: |
|
|
GraaviSupi kirjoitti: | morjes mitä menoa..
Toivottavasti testaatte myös metsästäjät, ja tarkastatte että sukusiitos% on vähintään 70% |
+1. Loivia nauruja tullut tätä seuratessa. Ne helteet, ne helteet.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harge Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 14:02 Viestin aihe: |
|
|
hevi kirjoitti: | Jos on miehellä varaa metsästää, pitää hänellä olla etes puhdasrotuinen koira. Minun hirviporukassa ei sekulilla ole metsään asiaa olkoon isännän mielestä kuinka hyvä tahansa. |
Meidän hirviporukassa kaljut tai viiksettömät + alle 180 cm sekä vasenkätiset saa olla pelkästään ajomiehenä. (amisviiksillä pääsee tarkassa valvonnassa torniin) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 16:35 Viestin aihe: |
|
|
Onneksi ei olla samassa porukassa. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wire fox Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2011 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Vaikka ittellä on vaan ns. rotukoiria niin en kyllä ymmärrä tollasta, et sekulit suljetaan jahdista pois... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
metsässä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 09:31 Viestin aihe: |
|
|
Seurojen säännöissä on jotain mainitaa kenneltoiminnan tukemisesta ja edistämisestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
metsässä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 09:32 Viestin aihe: |
|
|
. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarno.j.t Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 10:12 Viestin aihe: |
|
|
Harge kirjoitti: | hevi kirjoitti: | Jos on miehellä varaa metsästää, pitää hänellä olla etes puhdasrotuinen koira. Minun hirviporukassa ei sekulilla ole metsään asiaa olkoon isännän mielestä kuinka hyvä tahansa. |
Meidän hirviporukassa kaljut tai viiksettömät + alle 180 cm sekä vasenkätiset saa olla pelkästään ajomiehenä. (amisviiksillä pääsee tarkassa valvonnassa torniin) |
+1 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
canis Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.07.2011 14:04 Viestin aihe: |
|
|
Lieneekö hevi oikein tosissaan, vai provosoiko vaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hevi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 14:11 Viestin aihe: |
|
|
metsässä kirjoitti: | Seurojen säännöissä on jotain mainitaa kenneltoiminnan tukemisesta ja edistämisestä. | Tätähän se nykyajan metsästys pitäisi olla, kenneltoiminta on osa metsästysharrastusta, ihan rattoisaa jahdata hirviä, jäniksiä, käydä kokeissa, tulee uusia kavereita ja aina oppii jotain uutta metsästyksestä.
Myös koiranjalostus on joillekkin harrastus, eipä taida ammatikseen metsästyskoirien kasvattajia olla yhtään joten pyyteetöntä työtä tekevät ja heille siitä hatunnosto.
Sitten on näitä seropin ihannoijia, ihan ok kun yksinään metsästää, monelle tosiaan rotukoiran hankinta on kustannuskysymys, sekarotuisen hankkija ei menetä mitään jos koirasta ei tulekkaan mitään, ottaa vain uuden koiran toivoen parempaa TUURIA pennunvalinnassa.
Olen muutaman vuoden ajan seuraillut ITÄSIPERIAN laikkaa, näistä saa taitava kasvattaja ns. monenviljan koiran, samoin SUOMEN PYSTYKORVASTA. Sitten taas joku SEKAROTUINEN yhdistelmä saattaa onnistua yhden kerran, kaikista pennnuista tulee jonkinsortin haukkujia mutta seuraavan sukupolven pennuista ei tule mitään, geenipohja hajoaa, toisin kuin puhdasrotuisilla koirilla se perimä on esivanhemmilta perittyä ja uusia pyytökoiria syntyy heikkotasoisimmistakin yhdistelmistä.
Otetaan esim SUOMENAJOKOIRA, et koskaan epäonnistu oli yhdistelmä millainen tahansa, vaikka astuttaisit ajamattoman ajamattomalla, pennuista taatusti jostain tulee jänistä ajava yksilö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Räsä-ukko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Hevi! Mee kaltaistesi seuraan, älä tartu asioihin ....kun et kerta ymmärrä mitään.... kysyn vaan? mitenhän muinoin koirat jalostui? kun ei ollut vielä näitä viisaita "HEVILÖITÄ" kuvioissa mukana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 16:57 Viestin aihe: |
|
|
Harge kirjoitti: | hevi kirjoitti: | Jos on miehellä varaa metsästää, pitää hänellä olla etes puhdasrotuinen koira. Minun hirviporukassa ei sekulilla ole metsään asiaa olkoon isännän mielestä kuinka hyvä tahansa. |
Hitto, tuo sopii minun kuin nyrkki silmään. Olen viiksetön, kalju, vasuri ja alle tuon 180 cm. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2011 20:29 Viestin aihe: |
|
|
Heville tiedoksi että suomen ajokoirissa suurin lopettamis syy on toimimattomuus toiseksi suurin on muut.Mullakin useampia kavereita jotka vuotiaaksi pariksi koittaa suokista saada mieleistään kampetta ja sit uutta kun ei onnistunnu.Onneksi on tarjontaa ja hinnat edullisia.Muistakin mielipiteistä eri mieltä hevin kanssa,koska en suosi kennel toimintaa ja nautin metsästyksestä toimivan koiran kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|