Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Atro Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 19 Elo 2009 Viestejä: 80 Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.08.2011 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Tämmöistä lähdin kyselemään, että mitä mieltä olette siitä että kuokkijoita tulee ruokinnalle aloituksessa? Minulla oli loistava tilaisuus saada tietoon että sielä missä minulla on ruokinta (ojan varrella missä iso koivu kesekellä peltoa) on tulossa saman ojan varteen jahtisakkia . Heillä on kuitenkin tieto siitä että minulla on siinä ruokinta. Kun kysäsin että mihin olette menossa passiin niin osoitti sitä koivua ja sanoi että "tuosta koivusta noin 40m vasemmalle"!
Ei siinä mitään jos ovat ruokkineet, mutta kun eivät ole tikkua ristiin tehneet asian eteen . Oishan se kiva että ite saa kantaa tavaraa ruokinnalle ja muut tulee kärkkymään samoille apajille. Ottaa vaan kaaliin niin paljon tuommonen ja akuisia miehiä vielä. Luulis että olisivat sen verran herrasmiehiä että eivät toisten ruokinnalle tule suoraan tai vastaavasti osdallistuneet kustannuksiin. Tämmöistä toimintaa laukaassa!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hirvireco Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 19:16 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukaan ruokkinu kyyhkyjä tielle? Esim hernettä soratielle, olisi tietysti yksityinen mökkitie jossa liikennettä ei ole, sais siitä kivet ja ruuan samasta paikasta! _________________ www.taxhunter.net |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 02.08.2011 19:35 Viestin aihe: |
|
|
Hirvireco kirjoitti: | Onko kukaan ruokkinu kyyhkyjä tielle? Esim hernettä soratielle, olisi tietysti yksityinen mökkitie jossa liikennettä ei ole, sais siitä kivet ja ruuan samasta paikasta! |
ollaan ruokittu ja hyvin kelepaa. pitää vain olla istumapuita ja vähän näkyvyyttä linnuille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mercury Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2010 Viestejä: 487 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.08.2011 19:57 Viestin aihe: |
|
|
Atro kirjoitti: | Tämmöistä lähdin kyselemään, että mitä mieltä olette siitä että kuokkijoita tulee ruokinnalle aloituksessa? Minulla oli loistava tilaisuus saada tietoon että sielä missä minulla on ruokinta (ojan varrella missä iso koivu kesekellä peltoa) on tulossa saman ojan varteen jahtisakkia . Heillä on kuitenkin tieto siitä että minulla on siinä ruokinta. Kun kysäsin että mihin olette menossa passiin niin osoitti sitä koivua ja sanoi että "tuosta koivusta noin 40m vasemmalle"!
Ei siinä mitään jos ovat ruokkineet, mutta kun eivät ole tikkua ristiin tehneet asian eteen . Oishan se kiva että ite saa kantaa tavaraa ruokinnalle ja muut tulee kärkkymään samoille apajille. Ottaa vaan kaaliin niin paljon tuommonen ja akuisia miehiä vielä. Luulis että olisivat sen verran herrasmiehiä että eivät toisten ruokinnalle tule suoraan tai vastaavasti osdallistuneet kustannuksiin. Tämmöistä toimintaa laukaassa!!! |
kyllähän se toki saattaisi aiheuttaa harmaita hiuksia.. samoin kun änkee istumapuiden ja ruokintapaikan väliselle lentoreitille.. mutta sitähän se on.. jos ei ole omat maat kyseessä niin minkäs teet.. toki herrasmieslakejahan itse noudattaisin tässä tilanteessa.. _________________ joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 20:37 Viestin aihe: |
|
|
Sitähän se on aina. Mikään lakihan sitä ei estä.
Herrasmiessäännöt on sitten erit. Toisilla vaan ei oo sitä järkeä näissä tapauksissa. _________________ "Hän oli mahtava metsämies Herran edessä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RusakkoKiller Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 20:51 Viestin aihe: |
|
|
deadline kirjoitti: | Toisilla vaan ei oo sitä järkeä näissä tapauksissa. |
+1 _________________ ▄▄█▀▀ █▬█ █ ▀█▀ ™ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehta_mies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 21:00 Viestin aihe: |
|
|
kyllä ruokinta on usein suosittu paikka alotuksessa. 12 päivä saa minun puolesta mennä ruokinnalle vaikka koko metsästys seura, mutta alotuksen aikaan pitäisi pysytellä sopivan välimatkan päässä. _________________ pikkupojista rusakoihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mehtäeki Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Ainahan sitä ei voi tietää jos jossain on syöttöpaikka.. Kerran tuli etittyä ennen alotusta kyyhkypeltoja ja löytykin hyvä paikka jossa kyyhkyjä tuntu pyörivän. Eikun alotuksessa passiin ja hyvinhän sitä pulua lentikin. Myöhemmin sitten sai kuunnella kun oli paikallisen isännän syöttöpaikan vieressä lentoreitiltä kyyhkyjä ammuttu
Nykyisin sitä ehkä jo tajuais että ei se apilapelto ihan niiin paljo niitä kyyhkyjä houkuttele
Tuommosessa tilanteessa kannattaa mainita asiasta ja ehkä jopa pyytää mukaan syöttämään? Tehdä sitten porukalla vaikka pari paikkaa jossa jahdata vuoropäivinä. Sillä V***u! P****leen! huutamisella harvoin saa toivottua vaikutusta aikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ryömijä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 21:31 Viestin aihe: |
|
|
täälä päin on samaa ongelmaa.meillä kans kävi tänä vuonna semmoinen tapaus että ollaan itse alettu kesäkuun alkupuolella ruokkiin kyyhkysiä niin pari viikkoo sitten alkoi pari jantteria tuomaan hernettä 20METRIN päähän meidän ruokinnasta pitäs ottaa tommoisilta metästyskortit ja pyssyt pois |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Carlsberg Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 21:50 Viestin aihe: kyyhky |
|
|
Eipä ole ongelmaa kun pelto on omalla maallani ja maa ei ole missään seurassa,saa olla ihan omissa oloissaan ei ole kuokka vieraista kiusaa _________________ Ei se mehtä viimestään anna!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Antakkee pelkele nylkistä jos tulloovat! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riistakala Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Ei ehkä ihan sopivaa ole kyllä ruokinnalle tulla kysymättä.
Tosin en ymmärrä kyllä niitäkään, jotka kuvittelevat omistavansa ruokinnan ansiosta koko lähitienoon "lentoreitit" ja niillä metsästävät tekevät suurta vääryyttä häntä kohtaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Änkky Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 22:35 Viestin aihe: Juu |
|
|
joskus sitä maattomat on vaan aika ahtaassa raossa kun muutama ruokintapaikka vetää kaikki alueen kyyhkyt niihin.. aika kakspiippune juttu.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 02.08.2011 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Joo, pittää ottaa puhheeksi kyseisen kaverin kanssa. Mutta ihmetyttää että on pokkaa mennä toisen ruokinnalle ilman että kysäisi edes, että onko mahollista tulla siihen apajille. Minunkin puolesta ihan sama vaikka menis ruokinnalle sen 12 päivä. Aattelin kyllä sanoa että jos siihen änkäävät miksi pitää tulla siihen jos on paikkoja muuallakin. Kahtotaan mitä se vastaa kun seuraavan kerran nään! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tkmtuke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2011 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Etelä-Pohjanmaalla tuli huomattua (yks alotus siellä päin), piti kolmistaan mennä aamulla veljen pellolle.
Aamulla mentiin niin toista kymmentä autoo pellon reunas, mut meidän tekemät passi paikat oli jätetty rauhaan.
Ei siinä mitään paras alotus misä oon ollu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|