OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Itselataamalla panoksia 5,6:een

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Metsään Miehen Mieli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Maa 2009
Viestejä: 57

LähetäLähetetty: 01.09.2011 17:17    Viestin aihe: Itselataamalla panoksia 5,6:een Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyykö ketään toista drillinkimetsästäjää joka latailisi itse pateja 5,6x52R:ään? Olen tätä harrastusta nyt vähän aikaa harjoitellut ja muutamia juttuja on ilmennyt. Esimerkiksi se, että varsin pitkiä panoksia pystyy tekemään ilman vaaraa rihlakosketuksesta. Itse olen tällä hetkellä siinä "vaiheessa", että pitäisi löytää samaan reikään käyvät koko- ja puolivaippa luodit. Ihmeellisiä eroja niissä on, varsinkin kun vertaa noita omia tekeleitä joihinkin kaupan valmiisiin tuotteisiin. Varmasti tämäkin asia on kiinni monestakin seikasta, mutta kertokaapa mitkä luodit ovat teillä sopineet parhaiten yhteen. itselläni on -70 luvulla tehty Merkel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 01.09.2011 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä olet ostanut luoteja ? Ruotsistako ? Käsittääkseni kun tuo ampuu .228 luoteja eli siis isompia kuin esim. .223 Rem.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 01.09.2011 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karkeesti sama paino ja pituus luodeilla, sama ruutilaatu ja karkeesti sama annos. Tossa resepti samaan osumapisteeseen. Umpikupariluodit ei välttämättä pelitä samanpainoisen perinteisen luodin kanssa yksiin, koska kupariluoti on pienemmän ominaispainonsa takia pitempi.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsään Miehen Mieli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Maa 2009
Viestejä: 57

LähetäLähetetty: 01.09.2011 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyseessä on tosiaankin eri kaliberi kuin 5,7 (eli .224). 5,6x52R käyttää .228 luoteja. Edelleen niitä valmistetaan useammassa tehtaassa, ainakin Norma, S&B ja RWS. Näiden luotien paino on 4,6 grammaa (70-71 grainia). Itse käytin aluksi vain Norman tehdasladattuja panoksia ja ne kävivät todella hyvin samaan kasaan. Ja siis myös koko- ja puolivaippa kävivät täysin samalla lailla. Valitettavasti Norma lopetti kokovaippapanosten, ja samalla myös niiden luotien valmistuksen. Ja sen jälkeen olen yrittänyt etsiä itselataamalla sopivaa korviketta. Hyvin ne käyvät toki itselataamallakin, mutta kun ei millään saa kokovaippaa ja puolivaippaa samaan reikään... Noista luodeista olen testannut vasta S&B:n kokovaippaa ja Norman puolivaippaa.

Onko kellään kokemusta tästä ja hyviä vinkkejä. Onneksi minulla on toki vielä noita Norman tehdaspaukkujakin kokovaippaluodilla riittävästi jäljellä, joten mitään kiirettä tällä hommalla ei ole. Mutta onhan se mukava keksiä jotain kivaa tekemistä metsästyksen lisäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsään Miehen Mieli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Maa 2009
Viestejä: 57

LähetäLähetetty: 01.09.2011 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, ja siihen igorrockin kysymykseen mistä olen näitä luoteja ostanut. Kyllä niitä suomessa myydään. Löytyy useimmista luoteja myyvistä liikkeistä, tai ainakin niistä joista minä olen kysynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MARCOLIN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2010
Viestejä: 1912
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 02.09.2011 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

S&B fmj luoti on kyllä lähempänä 226 kuin 228 dia On siis alamittainen halkaisijaltaan.Meinas olla aika hakemista lataukset,kuin sattumalta kokeilin miten toimis möly pinnoitettuna ja yllätys,yllätys rupes käymään, lisänneenkö paksuutta luotiin tai tarttuuko sopivasti mölyä piippuun tiukentaen sitä sinänsä sama pääasia että kävi hyvin. Vähän harmi kun luoti valikoimaa on 5,6x52R:niukasti sinänsä kalinperi on erinomaisen hyvä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MARCOLIN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2010
Viestejä: 1912
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 02.09.2011 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

www.asetarvike.com Siltä ainakin itse tilasin S&B fmj luotia. Kannattas kysästä saisko tuolta kautta rws fmj luotia kaveri kun tilaa saksasta suoraan luoteja+ muuta oheis tavaraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26557

LähetäLähetetty: 02.09.2011 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saksasta on helppo tilata luoteja kenen tahansa, tulee jokseenki samoilla kuluilla kuin suomestaki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com