Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
_Toivo_ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.10.2011 19:30 Viestin aihe: |
|
|
DPM kirjoitti: | _Toivo_ kirjoitti: | Tänään pyörähettiin vaihteeks lintumetissä. Teeri ja jänis tuli repun täytteeks. Piiiitkästä aikaa näky musta mehtokin, jota kaveri pääsi kokeilemaan, joskin huonolla menestyksellä. Kävelyymäärään nähden on näkyny vähän metsoja, missä ne o ? |
Miksi sitten sitä ainoota mettoakin piti yrittää saada alas? Ei ne sillä ainakaan lisäänny. |
Kyllä niitä teiden varsilla näkee kiven syönnissä, mut ei metässä ku niitä lähtee ehtimään.
Tuo " kysymys " siksi, että tietäs ees vähän minkälaisessa maastossa viihtyvät, kun tuntuu noilla perinteisillä paikoilla olevan kohtuu hiljasta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussijänismies Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Elo 2005 Viestejä: 2606 Paikkakunta: Hallan Aroilla...
|
Lähetetty: 03.10.2011 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Katellaanpa parin viikon päästä kelejä Tuosta kivensyönnistä meinaan... _________________ Jussa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 03.10.2011 21:20 Viestin aihe: |
|
|
jussijänismies kirjoitti: | Katellaanpa parin viikon päästä kelejä Tuosta kivensyönnistä meinaan... |
Mitä itse noita olen havainnoinut, niin eivät ole tien varsilla kiven syönnissä vaan ihan ruokailemassa. Puolukkaa ja muutakin marjaa on nyt tien penkoilla hyvin. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussijänismies Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Elo 2005 Viestejä: 2606 Paikkakunta: Hallan Aroilla...
|
Lähetetty: 03.10.2011 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | jussijänismies kirjoitti: | Katellaanpa parin viikon päästä kelejä Tuosta kivensyönnistä meinaan... |
Mitä itse noita olen havainnoinut, niin eivät ole tien varsilla kiven syönnissä vaan ihan ruokailemassa. Puolukkaa ja muutakin marjaa on nyt tien penkoilla hyvin. |
Voip olla, täällä kun ei ole juuri marjaa niin syövät heinääkin tienvarsilta. _________________ Jussa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tosisorsastaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2007 Viestejä: 698 Paikkakunta: Posio/Kuusamo
|
Lähetetty: 03.10.2011 22:50 Viestin aihe: |
|
|
Tuli pyörähettyy tuiki tuntemattomilla valtion mailla, ja tarkkana ku oli ni jotaki pääty reppuun asti
Mahtavatkohan nämä olla samoja matoja mitä tuolla muuan sivu taaksepäinki ?
Riekon suolistosta löyty
_________________ Terveisiä sinne Suomeen päin, herroiksi me eletään täällä näin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.10.2011 07:52 Viestin aihe: |
|
|
jussijänismies kirjoitti: | Rastinsahi kirjoitti: | jussijänismies kirjoitti: | Katellaanpa parin viikon päästä kelejä Tuosta kivensyönnistä meinaan... |
Mitä itse noita olen havainnoinut, niin eivät ole tien varsilla kiven syönnissä vaan ihan ruokailemassa. Puolukkaa ja muutakin marjaa on nyt tien penkoilla hyvin. |
Voip olla, täällä kun ei ole juuri marjaa niin syövät heinääkin tienvarsilta. |
Sitäkin näköjään pupeltavat. _________________ Tapion viljan puimakone
|
Takaisin alkuun |
|
|
sampa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2011 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | jussijänismies kirjoitti: | Rastinsahi kirjoitti: | jussijänismies kirjoitti: | Katellaanpa parin viikon päästä kelejä Tuosta kivensyönnistä meinaan... |
Sitäkin näköjään pupeltavat. |
Syököhän ne heinää loisten aiheuttamiin mahavaivoihin niinku koiratkin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dominator Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Jotenkin on tuntunut ainakin metot viihtyvän vihreällä heinäpellolla likipitäen joka aamu heinän syönnissä... Ei ainakaan edellisenä syksynä tullut tavoitettua pelloilta kun pari metsoa, nyt taas on lähes 100% varmaa, että metson löytää pellolta kun sinne hämärissä menee... _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 08.10.2011 21:18 Viestin aihe: |
|
|
... _________________ Terveisiä sinne Suomeen päin, herroiksi me eletään täällä näin.
Viimeinen muokkaaja, Tosisorsastaja pvm 08.10.2011 21:26, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 08.10.2011 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Tänään lähettiin pystykorvan kanssa tekee päivälenkki, ja lähdettiin riistapellon kautta josta koira nosti kolome koppeloa ilmatilaan josta yhden sai haukkuun,mutta tämä koppelo ei jaksanut kuunnella, seuraava haukuttavaksi ja sillon benelli puhui.
_________________ Terveisiä sinne Suomeen päin, herroiksi me eletään täällä näin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masiina Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.10.2011 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Mahtavatkohan nämä olla samoja matoja mitä tuolla muuan sivu taaksepäinki ? |
Kaverin ampumalla poikateerellä oli myös matoja. _________________ "...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2011 10:33 Viestin aihe: |
|
|
sampa kirjoitti: | Rastinsahi kirjoitti: | jussijänismies kirjoitti: | Rastinsahi kirjoitti: | jussijänismies kirjoitti: | Katellaanpa parin viikon päästä kelejä Tuosta kivensyönnistä meinaan... |
Sitäkin näköjään pupeltavat. |
Syököhän ne heinää loisten aiheuttamiin mahavaivoihin niinku koiratkin? |
Yhdelläkään saamistani linnuista ei ole ollut minkäänlaista matoa ja silti ovat penkoilla olleet. Tämä siis tilanne Perä-Pohjolassa.
Nyt muuten havaintona, että tienvarsilta on linnut hävinneet ja siirtyneet selkeästi kankaille. _________________ Tapion viljan puimakone
|
Takaisin alkuun |
|
|
SAman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2011 13:58 Viestin aihe: |
|
|
Su-ma mettässä sunnuntaina hieno aamu, teeri laulo mut ei mun suolla kolkytpäinen parvi lensi sivusta muttei poikennut kuville. Päivällä teeret oli hukassa mut mettoja senkin edestä pyrähteli, joskin kaukaa mut yksi poikametto reppuun. Maanantai aamuna tuli sitten vettä vaakatasossa ei tarvinnut suolle aamulla lähtee, iltapäivä mettässä koppelo päätyi reppuun.
Pyytä pillittelin, mut pyitä ei näkynyt sen sijaan pillille tuli 30-40.n metsäpeuralauma _________________ http://kelolinjalla.blogspot.fi/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mar.com Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.10.2011 13:58 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäinen koppelo. Käveleskelin metsässä pikkusen suunta hukassa ja näin kun lintu nousi puuhun noin 50m päässä. Hiippailin lähemmäs ja onnistuin ampumaan lintu putosi puusta ja juoksin katsomaan. Koppelo seisoi maassa ja jouduin ampumaan telotuslaukauksen päähän.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2011 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Oliko tilanne niin uhkaava? _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|