Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
6mm br rem Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 1634 Paikkakunta: Hämeen reunalla
|
Lähetetty: 04.10.2011 21:25 Viestin aihe: |
|
|
kuva omasta kiikarinjalka ratkaisusta..cal ei ole ihan perinteinen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.10.2011 21:27 Viestin aihe: |
|
|
@ 6mm br rem; Kerro lisää! _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
6mm br rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.10.2011 21:31 Viestin aihe: |
|
|
ei tuossa pituus riitä 8,5x63 seen.. siinä on lähitaisteluita varten .500 S&W,kertatuli..peura ainakin kippaa nätisti ja oon ketunkin ampunut 100m, siihen jäi supinjalka hampaiden välissä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.10.2011 22:50 Viestin aihe: |
|
|
Tuohon rekyylipulttiin saa tehdyksi avaimen helposti saman moisesta mutterista johon reikiin hipsuuttaa pätkät sopivaa pientä pyörötankoa, ja vääntövarsi päälle tai kuus`kanta mutteri kiintoavainta varten.
Jos siis erityisen tiukassa tai aukoo usein moisia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cashman Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Jou 2010 Viestejä: 1572 Paikkakunta: Niionniijoki
|
Lähetetty: 11.10.2011 15:20 Viestin aihe: |
|
|
Voi voi voi ku sormia syyhyää...
Pistin sepälle tänään menemään patruunoita (niitä .45x54R), kun pitäis koeampua Mosiniprojekti. Sit se pitäis vielä Riihimäkeenkin lähettää...
Nyt kun vain nopsaan sais sen itellekin nähtäväks... Kiikari on olemassa ja tukki on matkalla USA:sta... Kiikarinjalat puuttuu enää.. _________________ Amoto quaeramus seria ludo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
torant Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2011 20:16 Viestin aihe: |
|
|
olen tässä muutamia kiikarijalustoja katsonut. Ja ne sivujalat mitä löyty, tuntu olevan sellasia missä on renkaat kiinteesti kiinni. Onko joku törmännyt sellaseen sivujalkaan johon saisi renkaat erillisinä? Eli jalustassa olisi pelkät urat. Toinen asia tuli mieleen että saisiko sellasen tehtyä itse? Esim. Kulmaraudan pätkä, ja siihen esim pätkä kiikarikiskoa. Mahtaisiko toimia..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jaska82 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.10.2011 20:45 Viestin aihe: |
|
|
torant kirjoitti: | olen tässä muutamia kiikarijalustoja katsonut. Ja ne sivujalat mitä löyty, tuntu olevan sellasia missä on renkaat kiinteesti kiinni. Onko joku törmännyt sellaseen sivujalkaan johon saisi renkaat erillisinä? Eli jalustassa olisi pelkät urat. Toinen asia tuli mieleen että saisiko sellasen tehtyä itse? Esim. Kulmaraudan pätkä, ja siihen esim pätkä kiikarikiskoa. Mahtaisiko toimia..? |
Joo on. Asetekniikka K. Kapelalla oli nuota tehtynä muistaakseni Tikan kiilalle. Ja oli nätin näköönen.
Ei muutaku ku kysymään siltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
6mm br rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2011 20:47 Viestin aihe: |
|
|
tuossa minun ratkaisussa oli toinen vaihtoehto tukeva kulmarauta jossa 17mm kiilapalat. sitten tehtiin tuo ratkaisu ja toimii..helppo ladata ja lukko toimii hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sami.m Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.10.2011 20:53 Viestin aihe: |
|
|
Joo on. Asetekniikka K. Kapelalla oli nuota tehtynä muistaakseni Tikan kiilalle. Ja oli nätin näköönen.
Ei muutaku ku kysymään siltä.[/quote]
Mitähän mahtoi olla hintaa ... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
moamoottori Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2011 21:56 Viestin aihe: |
|
|
tuli hankittua tommonen a.viitasen kasaama 7,62x53r ja siinä on tollanen sivujalka TIKAN 17mm kiilalla.
vieläkön ossaisi kuvata nuita rautoja _________________ kaikki mikä haisee dieselille kiihottaa/toyota kestää eniten väärin käyttöä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vonnegut Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Jou 2008 Viestejä: 896 Paikkakunta: Länsrannikko
|
Lähetetty: 12.10.2011 16:21 Viestin aihe: |
|
|
torant kirjoitti: | olen tässä muutamia kiikarijalustoja katsonut. Ja ne sivujalat mitä löyty, tuntu olevan sellasia missä on renkaat kiinteesti kiinni. Onko joku törmännyt sellaseen sivujalkaan johon saisi renkaat erillisinä? Eli jalustassa olisi pelkät urat. Toinen asia tuli mieleen että saisiko sellasen tehtyä itse? Esim. Kulmaraudan pätkä, ja siihen esim pätkä kiikarikiskoa. Mahtaisiko toimia..? |
Muutama vuosi sitten painiskelin saman kiikaroinnin valintahässäkän kanssa. Päädyin Oulun työstökeskuksen 17mm uraiseen jalkaan, joka tulee 2 ruuvilla kiinni aseen päälle. Keskittää reunoilta ja kiinni on pysynyt vaeltelematta. Samalla seppä teki taivutetun kammen omalla mallillaan. Kozapin jalustat matalalilla Ø30mm renkailla, ja
kiikarina 1,5-6x42 pisteellä. Silloin Zos, mutta Eagle Eye Fieldmaster http://www.villenkello.fi/shop/kauppa7/products.php?&action=show&id=2340&show=all näyttää kuvassa saman linjan tuotteelta.
Noissa valaistuissa ristikoissa on usein liikaa valopintaa, ja vallankin Ø1" putkissa valon sytyttäminen voi hukata hämäräkuvan kokonaan punaisiin heijastuksiin. Varmuuttahan asiasta ei saa kuin kokeillen pienimmällä valoteholla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
torant Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2011 16:26 Viestin aihe: |
|
|
Juurikin tuon tyyppistä ratkaisua haen. Ja syy on se, että ajattelin sen punapisteen päälle laittaa, ja niissä tuntuu yleensä olevan 30mm runko, mutta kumminkin haluaisin pitää option siihen, josko tuleekin myöhemmin halua laittaa kiikari. No, typerä syy joka tapauksessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cashman Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Jou 2010 Viestejä: 1572 Paikkakunta: Niionniijoki
|
Lähetetty: 12.10.2011 17:47 Viestin aihe: |
|
|
torant kirjoitti: | Juurikin tuon tyyppistä ratkaisua haen. Ja syy on se, että ajattelin sen punapisteen päälle laittaa, ja niissä tuntuu yleensä olevan 30mm runko, mutta kumminkin haluaisin pitää option siihen, josko tuleekin myöhemmin halua laittaa kiikari. No, typerä syy joka tapauksessa. |
Empä minä sitä typeränä pidä. Siksi minulle tulee Weaver-kiilallinen sivujalka. _________________ Amoto quaeramus seria ludo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
torant Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 17:10 Viestin aihe: |
|
|
Aseteknon sivuilta löytyi sivujalka jossa on urat 17mm, tilattua kumminkin saisi 11mm uralla olevan. Renkaat tarvii toki hankkia erikseen, se jalusta taitaa olla samantyyppinen kuin tuo MOAMOOTTORIN. Tornado mustakissassa ovat käyttäneet ilmeisesti, mutta onko jollain tietoa tästä jalustasta että kannattaako ostaa? Tosin kyseessä on vain kulmaraudan pala, joten ei nyt mitään järisyttävää tekniikkaa ole, mutta kumminkin nyt kysyn. Ja sitten, onko sen niinkään väliä kummalla uralla ottaisi, 17mm vai 11mm? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|