OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitsubishi Pajero 2003- vs. Land Cruiser
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 20.10.2011 23:22    Viestin aihe: Mitsubishi Pajero 2003- vs. Land Cruiser Vastaa lainaamalla viestiä

Disco 2 lähtee uusille metsästysmaille ja vaikka paljon "tympäännyin" Land Roverin "ominaisuuksiin", niin se tärkein, eli maasto-ominaisuus oli kohdillaan. Mitenköhän mahtaa olla uudemmissa Pajeroissa, jos vertaa 1999 eteen päin valmistettuihin Land Cruisereihin? Perus metsäsvarustus tulee autoon, kuin autoon, eli karheammat renkaat ja ehkä pikku korotus. Kertokaahan kokemuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 20.10.2011 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin sen korotuksen tarviit ja karkeemmat pyörät, vakiokuntoisena ei ainakaan lumessa etene mihinkään. Toissatalvena jäätiin kaverin matukalla pilkkireissulle mennessä jäätiellä jumiin ku oli yö aikaan tuiskannu lunta uralle. No eipä mitään, ei alettu sen enempää puskemaan hankeen ku oli toinen kaveri tulossa juurikin tuollaisella uudemmalla pajerolla perästä ni ajateltiin antaa sen tehdä meille tietä mut se ei kyllä menny sitä vähääkään siinä tuppuralumessa ku etuveto matukka. Painava auto, leveet renkaat ja matala maavara, helevetti sitä kaivamisen määrää ennen ku saatiin se irti sieltä hangesta ku se pakkas lunta alleen ja jäi pohjastaan kiinni...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 20.10.2011 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En usko niinkään korotuksen olevan tärkeä, vaan renkaiden. Lähinnä itseäni kiinnostaa alustan toimivuus ja rakenne näillä kahdella autolla. Täsyin uusia kun minulle ovat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 22.10.2011 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma mielipide ennemmin Pajero,jää rahaa rakenteluun ja varusteluun kun hankintahinnaltaan huokeampia.Ja eikös tuossa uudemmassa Pajerossa ole erillisjousitus takanakin joten jousituksen korotuksellakin tulee maavaraa ja sitte isommilla pyörillä myös.....
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.10.2011 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

90- ja vielä 120- sarjankin lantikoiden tekniikka on ilmeisesti juuri niin pomminvarmaa, kuin Toyotalta voi odottaa. Juteltuani Toyota-offaajien kanssa, niin suosittelivat korotusta jopa ajomukavuutta ajatellen. Laskin, että hommatessani n.2005 vuoden Pajeron (hakisin jostain), niin säästöä lantikkaan tulisi pitkälle yli 10tonnia. Ja auton saisi myös sen saman kympin halvemmalla, kuin vastaavan Suomi-auton. Lastutus, karheat renkaat ja maksimikorotus söisi puolitoistatonnia päälle. Tarkoitus siis on yhdistää raaka maasturi ja perheauto, jolla tulee 40tkm vuoteen. Ajan siis paljon tiellä, mutta toisinaan joutuu autoa vetämään traktorilla irti, eli totaalisen ääripäämaastoissa. Mietin tässä myös huoltamisen hintaa, jossa LC varmasti vie voiton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5430
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 22.10.2011 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laita, kukkohousu, vinkkejä tai kerro vaikka tässä ketjussa hankkeesta. Täällä on ihan samanlaiset vehkeet haaveena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.10.2011 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Laita, kukkohousu, vinkkejä tai kerro vaikka tässä ketjussa hankkeesta. Täällä on ihan samanlaiset vehkeet haaveena.


Mä olen tehnyt aika kovaa taustatyötä siitä, mistä auton kävisi hakemassa. Eesti olisi houkutteleva vaihtoehto, mutta ongelma on kerran, tai kahdesti importatut autot. Yleensä lähtömaa on Italia ja mittarilukemat ovat 90-130.000, mutta auton kunnot näyttävät jotenkin rähjäisiltä. Tämä puhuu puolestaan, että mittarit olisi ruuvattu, tai sitten autoja on kidutettu missä milloinkin. Italia-autojen ongelma on ilmeisesti epäsäännöllisesti huoltaminen ja varsinkin nesteiden laiminlyönti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2118

LähetäLähetetty: 22.10.2011 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäli maasto-ominaisuuksien parantaminen on vakavasti mielessä niin kannattaa huomioida näiden maastureiden oleellinen ero. Pajero on itsekantavalla korilla ja erillisjousitetulla alustalla ja ainakin 90- sarjan Toyot on vielä erillisellä rungolla sekä jäykällä taka-akselilla, jotka mahdollistavat korin noston sekä pitemmät joustot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 22.10.2011 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auto kannattaa ostaa toyotan merkkiliikkeestä Saksasta.

http://www.toyota.de/gebrauchtwagen.tmex

Jos haluaa saada maksimaalista hyötyä rahoilleen, kannattaa suosia merkkiliikettä, ettei saa maksimaalista !&%¤# käteen. Pajero kannattaa unohtaa kokonaan.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 22.10.2011 23:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Auto kannattaa ostaa toyotan merkkiliikkeestä Saksasta.

http://www.toyota.de/gebrauchtwagen.tmex

Jos haluaa saada maksimaalista hyötyä rahoilleen, kannattaa suosia merkkiliikettä, ettei saa maksimaalista !&%¤# käteen. Pajero kannattaa unohtaa kokonaan.


Tai sitten pitää tietää miten välttää sudenkuopat. Miksi unohtaa Pajero?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2010
Viestejä: 264

LähetäLähetetty: 23.10.2011 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pieni pyyntö; elekää haukkuko "Maaristeilijää" Lantikaksi Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M..M
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Kes 2011
Viestejä: 594
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

LähetäLähetetty: 23.10.2011 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos ei muuta vaihtoehtoja ole niin ehottomasti toiota. kannattaa katsoa nissaninkin tarjonta patrollit ja pathfinderit.
_________________
MITÄ ET TEE TÄNÄÄN, EI SITÄ TARVITSE TEHDÄ HUOMENNAKAAN
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Huh 2007
Viestejä: 102
Paikkakunta: porvoo

LähetäLähetetty: 23.10.2011 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kumpaakaan en ole omistanut, mutta työn puolesta molemmilla ajanut. Vakio alustalla ja karkeammilla renkailla menevät samoista paikoista. Pajero mielestäni mukavampi tiellä ajettaessa, mutta esim. vedessä kahlaamisen jälkeen vaatii sammuttamisen ja virtojen pois käytön että abs:n merkkivalo sammuu. Muutenkin pajerossa tuntuu olevan enemmän "huollon" tarvetta ronskimman maastokäytön jälkeen. Jos rajumpi maastoajo vain satunnaista niin oma valinta vois olla pajero. Noita ärsyttäviä ominaisuuksia pajerossa varmasti enemmän mutta taitaa hintaki olla jonkin verran matalampi. Voi olla että mielipide ois toinen jos olisin joskus omistanut jonkun "laatuauton". Tällä hetkellä oma ajoneuvo on diesel chrylser eli noihin "ominaisuuksiin" on totuttu.

ps. jos mukavuutta haluaa niin myös jenkit tekee "maastureita"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 23.10.2011 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uudemmat Pajerotkin ovat vielä kytkettävällä nelikolla ja Toitsut jatkuvalla nelivedolla,oma mielipide on että pelkkä takaveto pitää löytyä Wink Ja nuo KJ90/95 3.0tdeet kanneltaan tosi heikkoja,taasen Pajeron 3.2did on kestävä mitä nyt EGR-venttiili sotkee imusarjaa ja etupyöränlaakereissa oli ekoissa jotain vilppiä.Nuo 120 sarjan cruiserit kärsii ainakin suutin ongelmista(jotkut vuosimallit).Yksi kaveri kehui marmoritiskillä maksaneensa reilut 600 egee kpl,mene ja tiedä.....Pääasia on kunhan on maasturi ja vielä japanialainen Cool
p.s noita uudempia Patrolleja kutsutaan mualimalla lempinimellä "Handgranade!" Laughing
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 23.10.2011 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi kytkettävällä nelivedolla on ollut matkan varrella vuodesta 90 alkaen. Tuo Suzukin Vitara oli viedä hengen ja lähti vaihtoon muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Tuon jälkeen ei ole ollut mielessäkään hankkia muuta, kuin jatkuva neliveto. Land Cruiseri ilmajousilla on aika kiva ajettava missä tahansa. Niin maanteillä, kuin sivussakin.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com