Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Robe Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.10.2011 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Ja muuten DHL:n saa myös unohtaa aseisiin liittyvissä kuljetuksissa. Kokemusta tuli siitäkin kantapään kautta. Suosittelen kotimaassa matkahuoltoa. TNT:stä ei kokemusta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 26.10.2011 15:33 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä näyttää olevan, lienee vast`ikään lisätty tieto. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aris60 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2011 16:39 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Niinpä näyttää olevan, lienee vast`ikään lisätty tieto. |
Kaikki on suhteellista. Eiköhän tuo ole ollut noin jo ainakin 2006 vuodesta alkaen. Haulla löytyi 2008 syyskuulta jo tietoa asiasta tältäkin foorumilta.
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=37663&postdays=0&postorder=asc&start=30
Ja ei tuo mikään Itellan tai valtioneuvoston keksintö ole. Kansainvälisessä postiliikenteessä tuo määräys on ollut jo pitkään. Taitaa enemmänkin olla niin, että suurinta huomiota Suomessakin herätti kun Saksa kiristi omia määräyksiään. Rahtitavarana noita aseita ja patruunoita voi edelleen lähettää aika vapaasti esim. Suomessa. Monessa muussa maassa myös rahtilähetykset on jaettava kahdeksi paketiksi, siten että niistä kumpikaan ei muodosta yksinään käyttökelpoista asetta.
Jo 2004 aseen lähetys oli kiellettyä Saksasta Suomeen postitse. http://www.kettunet.com/AseSaksasta.html Tuolta löytyy tarinaa. Eli mistään uudesta asiasta ei ole kysymys. Valvonta vain tiukkenee vähitellen jostakin syystä. Kieltoahan on rikottu paljon ja surutta. Ja rikotaan edelleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 26.10.2011 19:21 Viestin aihe: |
|
|
Aris60 kirjoitti: | Lainaus: | Niinpä näyttää olevan, lienee vast`ikään lisätty tieto. |
Kaikki on suhteellista. Eiköhän tuo ole ollut noin jo ainakin 2006 vuodesta alkaen. Haulla löytyi 2008 syyskuulta jo tietoa asiasta tältäkin foorumilta.
|
Tämä minun esiin tuomani linkki on päivätty kuitenkin 01.06.2011. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 27.10.2011 00:20 Viestin aihe: |
|
|
Weatherby kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Kettu kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Sinänsä erikoista, että miten on mahdollista, sillä kyseessähän on postilaitos, joka oikeastaan täysin hallitsee Suomen sisäisen yksityihenkilöiden pakettiliikenteen. |
Tuohan nyt ei laisinkaan pidä paikkaansa. Paketteja kuljettaa monikin toimittaja. |
Kuten jo mainitsin aikaisemmin ei yhtä kätevästä tai "edullisesti".
Posti on vakiintunut käytäntö Suomessa. Ei monikaan tavallinen tallaaja osaa mitään muuta rahtifirmaa tilata pakettia viemää.
Kettu voisikin laittaa sitten näkösälle minkä kuljettajan avulla toimitan kiväärin Lauroselle Tampereelta yhtä kätevästi kuin lähipostista ja samalla hintaa? Niin saadaan tästäkin erälle.nettiläisille ohjeistus miten toimia. |
Esimerkiksi Matkahuolto, ainakin hakupalveluiden mukaan Lauroselta on MH asiamiehelle 33 km ja lähimpään postiin 44 km. Toki on erittäin huono asia ettei Posti kuljeta aseita mutta itse olen jo vuosia sitten siirtynyt käyttämään MH:n palveluita, paljon laadukkaampina ja halvempina. |
No tuossahan se jo tulikin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2011 08:29 Viestin aihe: |
|
|
Kettu kirjoitti: | Weatherby kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Kettu kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Sinänsä erikoista, että miten on mahdollista, sillä kyseessähän on postilaitos, joka oikeastaan täysin hallitsee Suomen sisäisen yksityihenkilöiden pakettiliikenteen. |
Tuohan nyt ei laisinkaan pidä paikkaansa. Paketteja kuljettaa monikin toimittaja. |
Kuten jo mainitsin aikaisemmin ei yhtä kätevästä tai "edullisesti".
Posti on vakiintunut käytäntö Suomessa. Ei monikaan tavallinen tallaaja osaa mitään muuta rahtifirmaa tilata pakettia viemää.
Kettu voisikin laittaa sitten näkösälle minkä kuljettajan avulla toimitan kiväärin Lauroselle Tampereelta yhtä kätevästi kuin lähipostista ja samalla hintaa? Niin saadaan tästäkin erälle.nettiläisille ohjeistus miten toimia. |
Esimerkiksi Matkahuolto, ainakin hakupalveluiden mukaan Lauroselta on MH asiamiehelle 33 km ja lähimpään postiin 44 km. Toki on erittäin huono asia ettei Posti kuljeta aseita mutta itse olen jo vuosia sitten siirtynyt käyttämään MH:n palveluita, paljon laadukkaampina ja halvempina. |
No tuossahan se jo tulikin. |
Tästä samasta on väännetty jo "6kk sitten", kun Itella ensimmäisen kerran ilmoitti, ettei kuljeta aseita. Eli mikä muu yksityisten paketteja kuljettaa, kun Matkahuolto oli jo kaikkien tiedossa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2011 12:43 Viestin aihe: |
|
|
Itse kuljetusalalla töissä ja kyllä melko moni firma aseita kuljettaa. Eikä hinnat ole mitään mahdottomia, kunhan vain ottaa terminaali noudolla. Soittaa vaan suoraan rahtifirmaan ja sopii hinnan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi72 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.10.2011 20:25 Viestin aihe: |
|
|
Mikä ihmeen pakko on siellä Itellan tiskillä mainostaa sitä, että paketissa on ase tai aseen osia?
Ainakin kotoisessa valintatalon kassalla sijaitsevassa asiamiespostissa ei ole tullut mieleenkään ruveta yksilöimään pitkien pakettien sisältöä, sen verran villiä väkeä pyörii ympärillä ja tilanpuutteen vuoksi pakettien kuljetushäkkejä pyörii pitkin kaupan käytäviä.
Aseita ei koskaan saa lähettää valmistajan alkuperäisessä laatikossa, jossa on isolla valmistajan logo. Postin lajittelu kun vielä taitaa toimia aika pitkälti opiskelija-, tilapäis- ja vuokratyövoimalla, niin riski salaperäisiin katoamisiin on jo sielläkin jonkinmoinen.
Mielestäni postin ei enää pitäisi tätä katoamisriskiä lisätä pakettien valvomattomalla ja vastuuttomalla säilyttämisellä asiakastiloissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.10.2011 00:57 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuo katoamisriski ole just yks syy miks posti on laittanut tuollaset määräykset. Ainakin sellaisen olen joltakin joskus perusteluksi kuullut. Eli ei luvanvaraisia esineitä luvattomien käsiteltäväksi. Voi jotain joskus "kadota" vahingossa. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
finlander Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.10.2011 23:32 Viestin aihe: |
|
|
Yhdestä aseliikkeestä tuli postin kautta haulikko hiljan. En ruvennu väittään vastaan ku itte halusivat postin kautta laittaa.
Itse olen aina kirjoittanut sisällöksi "urheiluvälineitä" tai "harrastustarvikkeita" tai vastaavaa kun olen lähetellyt aseita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2011 10:05 Viestin aihe: |
|
|
Jbear kirjoitti: | Eikös tuo katoamisriski ole just yks syy miks posti on laittanut tuollaset määräykset. Ainakin sellaisen olen joltakin joskus perusteluksi kuullut. Eli ei luvanvaraisia esineitä luvattomien käsiteltäväksi. Voi jotain joskus "kadota" vahingossa. |
Näin juuri.
Lähettäjä kantaa täyden vastuun, kun ase katoaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
alnus Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.08.2013 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Miten te olette pakanneet aseet jotka matkahuollon kautta lähetätte? minun pitää nyt 2 asetta lähettää ja mietin pakkausta, tarvii varmaan laatikkoon laittaa asepusseissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.08.2013 19:23 Viestin aihe: |
|
|
alnus kirjoitti: | Miten te olette pakanneet aseet jotka matkahuollon kautta lähetätte? minun pitää nyt 2 asetta lähettää ja mietin pakkausta, tarvii varmaan laatikkoon laittaa asepusseissa? |
Aseiden pahvipakkaukisa olen itse käyttänyt, silleen että eivät pääse heilumaan laatikossaan. Asepussille en keksi tarvetta. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 25.08.2013 21:27 Viestin aihe: |
|
|
ensin kuplamuovia 3-4 kerrosta ja sit sanomalehtia ja lopuksi pahvista leikkaa ja teippaa sopivan paketin. Aika paljon on näin tullu pyssyjä pakattua eikä kukaan oo moittinu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kassara Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.08.2013 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Mc-manteli kirjoitti: | ensin kuplamuovia 3-4 kerrosta ja sit sanomalehtia ja lopuksi pahvista leikkaa ja teippaa sopivan paketin. Aika paljon on näin tullu pyssyjä pakattua eikä kukaan oo moittinu. |
Ja rahtikirjaan sisältötekstiksi vaikka:Hyundai Ponyn hammastanko, eikä
ase, niin ei luulisi kiinnostavan sisältö ketään "mustaa lammasta" rahteja
käsittelevissä välikäsissä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|