Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 12.04.2005 12:26 Viestin aihe: Kestääkö muilla Nissan King cap 4x4 maastoajoa? |
|
|
Mitenkäs teillä muilla uudehkon 4x4 King Capin omistajilla, oletteko huomanneet lavan suojakaaren osumista ohjaamoon takaseinään? Minulla on vm 2003 King Cap ja jossain ristiriipuntatilanteessa maastossa lavakaari pääsee osumaan ohjaamoon ja painaa sinne pienet lommot? Maahantuojan mukaa autossa ei ole mitään vikaa vaan käyttäjä on käyttänyt sitä "kohtuuttomasti ja ylikuormittaen". !&%¤# marjat sanon minä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wallu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hel 2005 Viestejä: 186 Paikkakunta: HKI / Hausjärvi
|
Lähetetty: 12.04.2005 12:40 Viestin aihe: |
|
|
???
Mitäs, mitäs. Kun mullahan on toi hailuksi, niin sen ajoneuvotyyppi on N1G = maastopakettiauto.
Mitäs sulla lukee ajoneuvontyyppi kohdassa? Varmasti sama merkintä.
Lähetät maahantuojalle ko. dokumentin, johon voit vielä ystävällisesti yliviivaustussilla korostaa tätä kohtaa. Asiahan on jo sillä selvä -> Takuuseen ilman muuta.
Jos ei ole, niin minä kyllä ajaisin paikanpäälle, ja jos tuosta huolimatta mussuttaisivat jotain, niin kyllä jättäisin paikanpäälle puumerkkini.
Oletko jo lähettänyt reklamaatiota? _________________
Ei se smitn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 12.04.2005 13:23 Viestin aihe: |
|
|
On se maastopakettiauto. Ja oon tehnyt reklamaation. Mutta niiden mielestä kaikki on kunnossa ja lavan ja ohjaamon välinen rako on ohjearvossa. Eli niiden mielestä ei ole virhettä olemassa. Jotenkin vaan "ihmeellisesti" ne lommot on syntyny ja tietenkin käyttäjässä on se vika...
No kysellään onko muilla vastaavaa, että onko todellakin suunnitteluvirheestä kysymys ("raon" määrän suhde rungon elämiseen). Voi olla että pelkäävät kalliita remontteja jos kaikki King Capit paljastuu tuolleen "virheelliseksi". Vai olenko muka tosissan käyttänyt sitä "kohtuuttomasti ylikuormittaen" Jos niin on, niin eipä ole kovin häävit suunnitteluperiaatteet Nissanin insinööreilläkään. Saa suosiolla unohtaa kaikki markkinapuheet: "suunniteltu kovaa käyttöön, kestää kovia vääntöjä maastossa bla blaa"... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mutumies Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2005 Viestejä: 368
|
Lähetetty: 12.04.2005 13:46 Viestin aihe: |
|
|
Maahantuojan ja myyjäliikkeen kanssa et tule pääsemään asiassa puusta pitkään. Kun kyllästyt tuulimyllytyyppiseen tappelemiseen ota kuluttaja-asiamies ja ko. organisaatio avuksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 1180
|
Lähetetty: 12.04.2005 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Kuluttajaneuvoja ja kuluttajavalituslautakunta ovat hyvä tie lähteä purkamaan asiaa, jos neuvottelu maahantuojan kanssa ei ota luonnistuakseen. Yleensä kun kuluttajavalituslautakunta lähestyy asiassa elinkeinonharjoittajaa, alkaa myönteinen sävel kellossa kilkattaa. Omakohtaista kokeumsta autoliikkeen kanssa taistelusta on. Silloin kuluttajavalituslautakunnan väliintulo pisti asiat kerralla järjestykseen. _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 12.04.2005 14:18 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Ainakaan Oulun alueen vahittäismyyntiorganisaatio ei ole pilattu liian hyvällä palvelulla (monivuotinen kokemus), vaikka muutama hyvä tyyppi siellä huollon vastaanotossa onkin. Näyttää maahantuoja olevan yhtä välinpitämäntön. En alakkaan jankkaamaan niiden kanssa. Tänään on paperit lähetetty kunnalliseen kuluttajaneuvontaan. Katsellaan siellä asiaa eteenpäin...
On se jännä tuo niiden asenne. Luultavasti muutaman satasen korjauksella olisivat saaneet tyytyväisen asiakkaan niin ei. Haluavat väkisten, että negatiivinen puskaradio lähtee liikkeelle. No, näitä valtakunnallisia keskustelupalstoja lukee aika moni. Varmaan tämän päivän aikan tämä viesti (+ muutama muu valtkaunnallisella keskustelupalstalla oleva viesti) on varmaan mennyt jo 200-300 jotenkin maastureista kiinnostuneille ja maastossa jostain syystä ajaville aktiivihenkilöille....Mitä luulette, voittiko Aro-yhtymä jotain vaikka korjaus jäisikin minun maksettavaksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 1180
|
Lähetetty: 12.04.2005 14:59 Viestin aihe: |
|
|
Moottoripyörä.org palstalla heräsi kova haloo erään mp-liikkeen asiakaspalvelusta. Mp-liike teki erittäin fiksusti. Pyysi rehdisti anteeksi ja lupasi parantaa tapansa. Samalla kutsui kaikki maistelemaan makkaraa ja muuta suuhun kaadettavaa liikeelleen. Avoin kirje sai erinomaisen vastaanoton ja liikeen maine palasi. Toivottavasti myös palvelu parani...
Alkaa tosiaan tämä netti keskustelupalstoineen olla melkoisen vaikuttava media. Varsinkin kun viestit saadaan kohdennettua juuri sille oikealle porukalle.
Kertoilehan Petri miten homma etenee. Nähtävästi joudut pistämään paperit vielä kuluttajavalituslautakuntaan.
Oli muuten meikäläisen tapauksessa mukava vastata puhelimeen kun näin autoliikkeen edustajan soittavan. Äänestä kuuli että hammasta purtiin...
"Kertoisitko sen tilinumerosi niin me siirrämme vaatimanne summan tilillenne...narsknarsk..." _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 12.04.2005 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Ilmoittelen täällä miten homma etenee. Olen lueskellut ja kirjoitellut tuollaiselle offroad harrastajien palstalle siitä asti kun 4x4 auton hankin. Tänään aamupäivällä kirjoitin tämän aiheen sinne niin yli 700 lukukertaa tähän mennessä. Toki osa on samoja lukijoita/kirjoittajia mutta varmaan joku 400 maastoajon harrastajaa kuitenkin Siellä myös tekemäni reklamaatio ja maahantuojan vastine sanasta sanaa. Alla osoite.
T:Petri
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=14643 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paavo Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Hei 2004 Viestejä: 2855
|
Lähetetty: 13.04.2005 14:31 Viestin aihe: |
|
|
Reklamaatiosi oli harvinaisen asiallinen. Samoin maahantuoja oli perustellut asiaa omalta kannaltaan hyvin. sinulla on perustelut kirjallisina.
Kun valitat valita kuluttuja-asiamiehelle, ei kuluttajaneuvojalle.
Kyllä tuotteen pitää normaali käyttö kestää ja tuo mitä kuvailit on normaalia käyttöä. On ihme jos häviät juttusi.
Pitää muistaa oikeutesi
-myyjällä on velvollisuus korjata tuote tai vaihtaa se uuteen.
-sinulla on oikeus hinnan alennukseen tuotteesta(vahingon korvaus).
-sinulla on oikeus uuteen tuotteeseen.
-sinulla on oikeus kaupanpurkuun.
Näissä kysymyksissä on myyjällä näyttövelvollisuus, joten olet vahvoilla.
En suosittelisi korjaamaan autoa omaan laskuusi, kun asia on vireillä.
Pidä kiinni oikeuksistasi, nyt olet oikeassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wallu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hel 2005 Viestejä: 186 Paikkakunta: HKI / Hausjärvi
|
Lähetetty: 14.04.2005 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Paavo kirjoitti: |
Pitää muistaa oikeutesi
|
1. Asiakas on aina oikeassa.
2. Jos asiakas sattuisi olemaan väärässä, sovelletaan kohtaa 1. _________________
Ei se smitn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 1180
|
Lähetetty: 14.04.2005 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Tarkennukseksi tuosta kuluttajaneuvonnasta. Kuluttajaneuvojaan kannattaa olla yhteydessä, koska häneltä saat apua valituksen laatimiseen. Välttyy turhalta paperinvenkslaamiselta.
Eli jos itse tuon homman tekisin, niin ensin yhteys kuluttajaneuvojaan siitä miten kannattaa toimia ja mitä mieltä hän on, seuraavaksi sitten valitus kuluttaja-valituslautakuntaan. _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paavo Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Hei 2004 Viestejä: 2855
|
Lähetetty: 15.04.2005 14:03 Viestin aihe: |
|
|
Kuluttaneuvoja on puolueeton elin, joka tasapainoilee kaupan ja kuluttajan välillä. Kuluttaja-asiamies puolestaan valvoo kuluttajan etuja, tämä ero niillä on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|